plastik dosyası

mütemadiyen (ne güzel, ne eşsiz bir kelimemiz) canımı sıkan bir konudur estetik burunlu köylü kadını imajı. ya da kapıcı. türk dizilerinde sıkça rastlanır kendilerine. inandırıcı olmaları beklenir, bizim de onlara inanmamız, ama olacak iş değildir tabii, en azından benim gibi bu konuya takıntıyla yaklaşan keskin gözler için mümkünatı olmayan bir durum. (annem beni böyle yetiştirdi, ilk estetik burnu fark ettiğimde 13 yaşımda filan olmalıyım, çok mühimmişçesine...)

aşağıda, geçirdikleri, haklı-haksız-gerekli-gereksiz estetik ameliyatlar dolayısıyla işlerinden olmaları muhtemel aktörleri sıraladım.


lisa kudrow... evet phoebe buffay, o da ezelden beridir burnu çiziklerden. bu listede şaşırtıcı ama gerçek friends dizisinin altı elemanından dördünü bulabilecaksınız. az sonra.


bu çocukcağız da herhalde 15 yaşında filan oldu burun ameliyatını. onu böyle tanıdık, sevdik diyemiyorum, daha doğrusu bilemiyorum...


ryan reynolds'ın yüzüyle ilgili itici bulduğum şeyin ne olduğunu anlamam çok uzun sürdü. kanıtım olmasa da neredeyse %100 eminim, kendisi de burnuna dokundurtmuş zamanında. tabii tek sorun burnundan kaynaklanmıyor. kadınlar gibi, güzel vücutlu erkek aktörlerinden her fırsatta tişörtlerini çıkarmalarından ya da donlarını indirmelerinden haz etmiyorum. gereksiz torso görüntüsü, bir kadını etkilemenin yolu burdan geçmiyor. olsa olsa eşcinsel izleyiciyi hedef alıyor olabilirler. bugüne bugün çok az kadın çıplak erkek vücudu görüp de heyecanlanır. onların da yarısından fazlası erkeklere özendiklerinden numara yapıyordur muhtemelen... ryan reynolds'ı sevdiğim tek bir an var şu ana dek, o da the proposal filmine ait. an deyip de kısıtlamayayım haydi, klişelerle dolu da olsa ilginç bir armoni tutturmayı başarıyor film...


jess dayı. jess dayı ekranın en ünlü estetiklilerinden. yüzünü o kadar çok gördüm ki artık ameliyat izlerini fark edemiyorum bile. yine çok hoş göründüğü söylenemez bana sorarsanız...


bu fotoğrafa baktığımız zaman görüyoruz ki tek problem iğneler ya da neşterlerden kaynaklanmıyor, bu işin bronzlaştırıcı kremi, pudrası ve solaryumu da var... bir de bahsettiğimiz kişi silvester stallone, adamcağız hormon haplarıyla yakalanmıştı hatırlarsanız havaalanında. hırs bu. tatminsizlik. gerçekleri olduğu gib kabullenememek.


bu biraz acıklı. kirk douglas ne diye böyle bir işe kalkışmış anlamadım... ameliyatlar ilk onun üzerinde denendi muhtemelen. hah hah hah.


burda dikkatinizi yüzdense göğüs bölgesine yönlendirmenizi rica edeceğim ki zaten olaylar doğal olarak da böyle gelişecek muhtemelen. blake lively çok güzel çok havalı bir de üstüne çoğu zaman stil sahibi bir kız. ama nedense memelerinin boyutuyla yetinmesini bilememiş. ben şahsen küçük memelerden yanayım. azıcık dolgunluğa itirazım yok, fakat bu örnek durmaları gerektiğinden yukarda ve top şeklinde memelere işaret ediyor ki her ikisi de çok fena özellikler. hayır ben sisterhood of the travelling pants'in hem bir hem de ikincisini seyretmiş şanslı insanlardan birisi olarak söylüyorum bu kızı bu müdahaleye gerçekten hiç ihtiyacı yoktu. yoktu.


işte karşınızda sevimliliğini hiç yitirmeyen birisi: çok sevgili ross geller. hayır bir de little britain usa'yi yönetti ya ben o zaman nihayi kararımı vermiş bulundum kendisiyle ilgili. şu günlerde friends' e de tekrar girişmişken, david schwimmer'ın oyunculuk kabiliyetini ve ruh halinden ruh haline nasıl da yumuşacık geçişler yaptığını gözlemledikçe estetik ameliyatlar konusundaki önyargılarımdan arınır gibi oluyorum, tam olarak görmezden gelemesem de...


friends'in ilk sezonunun sonlarına gelmekte olduğumuz şu günlerde courtney 'monica' cox'un şu haline bakıp da ne gerek vardı ah canım yahu demesek olmaz. dizi boyunca saçı ve başı sıkça değişime uğrasa ve olmazsa olmayacağını bilsem de en az sevdiğim karakter olduğunu düşündüğüm monica güzel bir kızdı. şimdi yaşlanmaya dayanamayan panter kadın hallerini ekranda olduğu kadar gündelik hayatına da yansıtmış durumda. bence yazık. bkz. cougar town.


ashlee simpson. jessica, jessica simpson where has your love gone? 'un küçük kız kardeşi. fena görünmüyor. aa zaten bu hayatta ne yaptığı pek belli olmayan insanlardan. bir ara şarkı söylüyordu. sonra çocuk doğurdu. şimdi de teyze olmaya hazırlanıyor. bazen çok fazla people okuduğumdan şüpheleniyorum...


ashley greene benim için hiç birşey ifade etmeyen bir twilight oyuncusu. bana sorarsanız kendini bu hale getirdikten sonra hiç şansı da yok, ama sinema salonlarını tıklım tıklım doldurmaya devam eden fanların sayısı azalacağına artıyor. kendisine birkaç sene veriyorum...


kristen wiig'i çok seviyorum. bridesmaids/nedimeler filmine katıla katıla güldüm hem de bunu iki kez yapmaktan da çekinmedim. (ikinci seferim ilki kadar neşeli olmadığını itiraf etmeliyim ama yine de bazı sahneler var ki benim genel mizah anlayışımı çok yansıtmasalar da hala çok komikler) wiig'in burnu yapılı evet, zaten listede olmasının sebebi de bu, ancak bu görüntünün ondan birşeyler alıp götürdüğünü de düşünmüyorum sanırım. evet zaman zaman çok belli ediyor kendini ama yine de büyük fotoğrafa baktığımızda (the big picture) karşımızda gördüğümüz yüz kişilikli, güzel ve biraz da sevimli...


jennifer 'rachel' aniston burnuna hafifçe dokundurtan bir başka isim. onun bu tercihini listedeki diğer isimlere göre biraz daha masum buluyorum. hem sonuç da çok fena sayılmaz ne diyorsunuz, orjinaline oldukça yakın...

İŞTE O AN:


bu sahne ise tüm dokunaklı satır ve satıraralarına rağmen filmin (rabbit hole/mutluluğun peşinde) ve kidman'ın ödül alamasının en büyük nedenlerinden.
sayın kidman'ın yaptırmaya bir türlü doyamadığı botoks enjeksiyonlarından artık feragat edeceğini duydum, ne kadarı doğrdur, ya da sadece doğallıktan yana birilerinin hayallerinin dışa vurumumudur bilemiyorum...
gelin görün ki, hele de nicole kidman gibi güzel bir insanın, yaşlanmayı kabullenememekten, gelir kaynağı olan yüzünü bu hale getirmesi akıl alır gibi birşey değil.

büyük konuşmamak lazım tabii. yaş kemale erdiğinde ve gençlik fotoğraflarına bakıp da iç geçirmeye başladığında sonradan pişman olabileceğin kararlar verebilirsin. ama bir yandan da ben filmlerde oynamıyorum. neticede en temel ifadeleri ifade edemezsem bu ancak etrafımdaki birkaç kişinin dikaktini çeker. oysa ki milyonlarca kişi gözünüzün içine bakıyorsa bece bıçak altına yatmadan önce bir kez daha düşünmenizde fayda var.

ps: türk ünlülerine özellikle bulaşmadım. beli daha sonra... ekleme ve çıkarmalarla ilgili önerilerinize ise açığım. hatta bekliyorum.