moonrise kingdom


bir kumsalımız olsun adı da moonrise kingdom olsun.

en son le havre'ı izlerken de aynı hislere kapılmıştım, hikayenin merkezindeki değil de destekleyici karakterininin çoğunluğunun iyi insanlardan (edward norton ve bruce willis başta olmak üzere) ya da doğru yolu seçmeye karar veren insanlardan oluşması benim yüzümü en çok güldüren etken.
onca hinlik, pislik ve hıyanet arasında en azından ekranda birbirinin kuyusunu kazmak yerine birbirlerine yardım etmeyi 'seçen' bireyler görmeyi istiyorum ben.


ne cins bir kuşsun sen? hayır sen.

belki de masal dünyasından kurtulamadığımdan, belki de hayatımdaki birçok şey son aylarda pek flu olduğundan, bu netlik ve temizlik benim çok içime siniyor. koltuğuma şöyle rahatça bir yerleşeceğim geliyor.


bob balaban'ın sesten biçimlenen anlatıcı figürü filmin binbir türlü dantelasından sadece biri.

dün gece moonrise kingdom'ı izlerken de hislerim böyleydi. hayal kırıklığına uğramayacağımın verilerini zevkine güvendiğim çevremden almış (merhaba neylan) cannes dedikodularına kulak kabartmıştım. sonuçlar aynen beklediğim gibi oldu. farkına varmadığımdan gözümden kaçtığından emin olduğum izleyeceğim sonraki defalarda gözüme çarptığında gülümseyeceğimi bildiğim onlarca detay bir film şeridi gibi (!) geçti önümden.


gizli gücü çok uzakları görmek olan bir kız, hayal gücünün girebileceği en ince deliklere işaret ediyor bana soracak olursanız.

başroldeki kara hayward ve jared gilman tanıdığımıza çok sevindiğimiz, gelecekte de sevinmeye devam edeceğimiz iki tatlı insan. kara bir çeşit margot tenenbaum ve bunu asla eline yüzüne bulaştırmadan, taklit ve tekrar etmeden yapmayı başarıyor. jared ise jason schwartzman gibi ağabeylerinin izinde hem de ezra miller'in kemik yapısıyla. insan daha ne ister? blu çağlarını sorunsuz bir şekilde tamamlayıp bir an önce tekrar karşımıza çıkmalarını tabii.


ps: miss social services tilda swinton yüzünü biraz dinlendirmeli artık. varlığı bir sıkıntı yaratmadığı gibi gereklilik de değil.



bu fotoğraf şimdi daha anlamlı. bu insanlar az sonra folklör oynamaya başlamayacak bunu biliyorum



edward norton uzun zamandır karşımıza çıkmadığı kadar iyi moonrise kingdom'da. dudaklarının ucunda duran sigarası ve iyi niyetiyle her eve lazım karakterlerden. anderson'la birbirlerini sevdiklerini ve sık sık bir araya gelmelerini ümit ediyorum.

fragman:


bill murray'den moonrise kingdom turu: