berlin gunlukleri, 7

gunun filminde lea'nin imzasi vardi diyebilmeyi ben de cok isterdim
fakat ne yazik ki la belle e la bete pek iyi degil...
berlinde ne sevsem icinden cocuk cikiyor.
bu sene burada ne yazik ki oldukca sonuk bir sene yasanmakta(ymis), ben boyle hissediyordum ama onceki yillarda katilmamis oldugumdan yorum yapma hakkini kendimde pek de hissedemiyordum acikcasi....




Add caption
gune basladigim yarisma filmi macondo (09:00) (ja, cuz, bitte) erken kalktigima kesinlikle degen, 11 yasindaki cecen gocmen ailesinin en buyuk oglu ramasan'in savasta kaybettikleri babalarinin yerini tutmaya calismasini anlatiyor. avusturya'daki gocmen ailenin hikayesi ramasan'in yanlis ve dogruyu ayirt etmesine baglantili olarak zaman zaman sarsiliyor, fakat finalde zaten basindan beri bize kendisini sevdirmis ramasan dogru yolu bulmusa benziyor. kucuk oyuncularin hepsinin bu kadar basarili olmasini nasil acikliyoruz bilemiyorum, ve linklater'dan sonra simdi de macondo'nun iki belgeselin ardindan ilk kurgusal filmini ceken kadin yonetmeni sudabeh mortezai'nin ellerine saglik demek gerekir diye dusunuyorum. (mortezai almanya'da dogmus ancak viyana ve tahran'da yasamis)


guzel ve cirkini baya merak ettigimi ilan etmistim buradan da. ancak sonuc ne yazik ki biraz yuz kizartici oldu. ozellikle de vincent cassel acisindan. sesi bile ciliz kalmis, hic yakisikli konumuna sokamadim film boyunca ki kendisi ilk 10'umda yer alabilecek denli begendigim birisidir aslinda. bete'in kendisi de makyaji, saci basi, endami itibariyle yetersiz kalmis, 20 sene once cekilen cizgi film daha heyecan vericiydi.
ha evet bunu bir cocuk filmi olarak degerlendireceksek, lea'nin lule lule saclarini, tombik kollarini, abartili (buna cok da itirazim yok) kiyafetlerini, kulkedisi'nin iki uvey kiz kardesi gibi davranan ablalarini gormezden gelebiliriz. produksuyona da okeyim, yani o tas devleri cok anlamsiz buldum, koca cusselerine ragmen yuzuklerin efendisinin orklari gibi icleri kof sanki, mermiden etkilenen tas dev olur mu? ayrica prometheus'a da benziyorlar. sonuc olarak, filmin ilk yarisinda 'cok sevgili guzel ve cirkin buddy'lerim a ve r'yi de alir patlamis misir esliginde izlerim ben bu filmi be, eski gunleri yad ederiz, cekerim bu aciyi diyordum', ama sonradan onu bile diyemez oldum. yine de kucuk kizlari olanlar icin ideal. 
simdi ilk hedef jean cocteau'nun 1946 versiyonunu izlemek!