venezia 67

67. venedik film festivalini beklerken biraz jüri, biraz da festival boyunca izlenecek filmlere bir bakmak istedim. bakıp gördüklerimi de buraya kopyalayıp yapıştırdım.

özellikle yarışmadaki filmleri çok merak ediyorum, tanıdık ve tanımadık (izledik-izlemedik de denebilir) isimlerin en son filmlerinin gösterileceği yarışma bölümünün benim için en heyecan verici ismi sofia coppola. darren aronofski de hemen arkasından geliyor.
vincent gallo'nun yönetmen koltuğunda neler yaptığını da merak etmiyor değilim. the brown bunny'yi malum sahnesi dışında izlemedim. ya da acaba izledim mi? demek ki izlediysem de birşey kalmamış aklımda.

şimdilik diğer katılımcı filmlerle ilgili pek az bilgi dolaşmakta ne yazık ki ortalıkta. yapılabilecek belki de en sağlıklı şey, yönetmenlerin önceki filmlerini edinip dilleriyle ilgili fikir sahibi olmaya çalışmak. illa da taraf tutmak istersek şayet yapılması en mantıklı şey bu olsa gerek.

çok isterseniz izleyin diye basın toplantısının mini bir videosunu koyuyuorum buraya. mini derken boyu mini, kendisi bir saatten uzun sürüyor. ben izlemedim doğrusu daha...



bilgileri edindikçe ve karşılaştıkça paylaşacağım, şimdilik festivalin başlangıç tarihi olan 1 eylül'ü bekliyoruz...

jüri:

quentin tarantino (jüri başkanı)
guillermo arriaga
ingeborga dapkunaite
arnaud desplechin
danny elfman
luca guadagnino
gabriele salvatores

festivalin yeniliklere açık 'orizzonti' kısmını oylayacak (ufuklar diyelim) ve kısa, uzun ya da orta metraj demeden değerlendirecek uluslararası jüri ise, aşağıdaki sanatçı, yönetmen ve bir de film kritiğini barındırıyor.
shirin neshat
raja amari
lav diaz
alexander horwath
pietro marcello

luigi de laurentiis ilk film ödülünün kime ya da kimlere gideceğini belirleyecek kişiler arasında ise bize pek tanıdık bir yüz var: fatih akın. kazanan filmin yönetmeni ve produktörü toplam 100.000 dolar ödülü paylaşacaklar aralarında.
fatih akın
nina lath gupta
stanley kwan
samuel maoz
jasmine trinca

yarışma bölümündeki filmlere gelirsek:
darren aronofsky: black swan
(zaten değinmiş olduğum bir konu)
sofia coppola: somewhere
(lovethedogfish'ten hatırlayabilirdiniz isteseniz)



ascanio celestini: la pecora nera(kara koyun) ascanio celestini'nin bir önceki filmi. mio fratello é figlio unico'nun (my brother is an only child) fragmanını paylaşmak istedim. film italya'nın oskarları (bayılıyorum bu tabire) kabul edilen donatello'lardan beş ödül birden almıştı.



antony cordier: happy few (ismini çok sevdim)

saverio costanzo: la solitudine dei numeri primi (asal sayıların yalnızlığı)
one is the loneliest number.
aleksei fedorchenko: ovsyanki (yalnız ruhlar)

vincent gallo: promises written in the water (ha!)

monte hellman:
road to nowhere
alex de la iglesia: balada triste de trompeta

abdellatif keshishe: venus noire


yarışma dışı filmler
burada daha önceki festivallerde ya da yıllarda gösterilmiş filmlerden bir seçkiyle karşılaşıyoruz.
bazıları:
t
he town: ben affleck (geçenlerde bahsetmiştim)
i'm still here: casey affleck



marco bellocchio: sorelle mai
piergiorgio gay: niente paura-come siamo come eravamo e le canzoni di luciano ligabue dennis hopper: the last movie 1971