bir dakkkaaaaaa: emmy ödülü adaylarını unuttum sanmayın sakın ha!

en çok adaylığa sahip hbo kanalı ödülen büyük ödülü çoktan kazandı bana sorarsanız!


sue sylvester as madonna. glee'nin en şahane bölümlerinden biri...


gecenin sunucusu glee dizisinin parlattığı yıldız jane lynch bu arada.
adayları buyrun bakalım:


en iyi komedi dizisi: bored to death neden aday değil acaba? modern family kapar bu ödülü.
  • the big bang theory
  • glee
  • modern family
  • the office
  • parks and recreation
  • 30 rock
en iyi drama dizisi: efendim bu ödülün daimi sahibi mad men tabii. ancak kendisi geçen sene ödülü zaten kucaklamış olduğundan, boardwalk empire da gazını azıcık yitirdiğinden, bu sene bu ödülü game of thrones kucaklar diye düşünüyorum...
  • boardwalk empire
  • dexter
  • friday night lights
  • game of thrones
  • the good wife
  • mad men
en iyi mini dizi ya da televizyon filmi: mildred pierce ve the kennedys dışındakilerle pek bir samimiyetim olmadığından ve the kennedys ile de yıldızım barışamadığından ben ödülü şimdiden mildred'ın kızarmış tavuk ve waffle'larına hediye ediyorum. o ne acayip bir kombinasyon ayrıca öyle, hemen denemek istiyorum!
  • cinema verite
  • downtown abbey
  • the kennedys
  • mildred pierce
  • the pillars of the earth
  • too big to fail
en iyi komedyen aktör: şimdi bu ödül iki kişi arasında paylaştırılacak bana soracak olursanız. steve carrel, kendisi biliyorsunuz the office'ı bıraktı bu sene, bu finali kutlamak adına ödülü kucaklayabilir. ikinci kişi ise matt leblanc. episodes ile muhteşem bir dönüş yapan 'joey', dizinin gelecek sezonunu heyecanla bekliyor olmamızın başlıca sebebi. alec baldwin'in tina fey'siz bir hiç olduğunu da birkaç saat kadar önce twitter'dan açıkladım ve kendisini takip etmeyi de bıraktım hatta.
  • alec baldwin/30 rock
  • steve carrel/the office
  • louis ck/louie
  • johnny galecki/big bang theory
  • matt leblanc/episodes
  • jim parsons/big bang theory
en iyi dramatik aktör: bu friday night lights adlı benim hiç izlemediğim sportif dizi de bu sene yayınına son verilenlerden, final yapanlardan diyelim de negatif bir anlam yüklememiş olalım. sanırım bu sebeple aday olabileceği her dalda aday göstermişler kendisini. kyle chandler'dan bahsediyorum evet, super 8'te de izlemiş olduğumuz adam. romantik sebeplerle ödülü onun eline teslim etmezlerse şayet, bu kategoride kucaklama yapacak kişi steve buscemi olacaktır. ve fakat bence tabii ki asıl sahibi, dizisi mad men yayına girdiğinden beri aday olduğu emmy'yi bir türlü evine götüremeyen jon hamm'den başkası değildir.
  • steve buscemi/boardwalk empire
  • kyle chandler/friday night lights
  • michael c. hall/dexter
  • jon hamm/mad men
  • hugh laurie/house md.
  • timothy olyphant/justified
mini dizi ya da tv filmi aktörü: bilgisiz ve yorumsuzum. izlenecekleri listeme eklemekteyim.
  • idris elba/luther
  • laurence fishburne/thurgood
  • william hurt/too big to fail
  • greg kinnear/the kennedys
  • barry pepper/the kennedys
  • edgar ramirez/carlos
en iyi komedyen kadın: benim buradaki favorilerim sırasıyla martha plimpton, laura linney ve edie falco. tina fey'i çok sevmeme rağmen ödülü bu güne dek fazlasıyla kazanmış olduğundan listeme eklemiyorum. amy poehler'in parks and recreation'ını ise ilgimi çekse de takip etmediğimden araya sıkıştırmıyorum...
  • edie falco/nurse jackie
  • tina fey/30 rock
  • laura linney/the big c
  • melissa mccarthy/mike&molly
  • matha plimpton/raising hope
  • amy poehler/parks and recreation
en iyi dramatik kadın: bu kategoride desteğimi elisabeth moss ile julianna margulies hanımlardan esirgemeyeceğim.
  • kathy bates/harry's law
  • connie britton/friday night lights
  • mireille enos/the killing
  • mariska hargitay/ law&order: special victims unit
  • julianna margulies/the good wife
  • elisabeth moss/mad men
en iyi mini dizi ya da tv filmi kadınları: listede çok sevdiğim diane lane'i görünce aklım karışmadı değil, ama ödül kate winslet'e gider gibi geliyor...
  • taraji p. henson/taken from me. the tiffant rubin story
  • diane lane/cinema verite
  • jean marsh/upstairs downstairs
  • elizabeth mcgovern/downtown abbey
  • kate winslet/mildred pierce
en iyi yardımcı komik erkek oyuncu: modern family'yi izlemeye başlamam gerekecek galiba yakında...
  • ty burrel/modern family
  • chris colfer/glee
  • jon cryer/two and a half men
  • jesse tyler ferguson/modern family
  • ed o'neill/modern family
  • eric stonestreet/modern family
en iyi dramatik yardımcı erkek oyuncu: peter dinklage tabii... alan cumming de aklımı çelmiyor değil aslında...
  • andre braugher/men of a certain age
  • josh charles/the good wife
  • alan cumming/the good wife
  • peter dinklage/game of thrones
  • walton goggins/justified
  • john slattery/mad men
tv filmi ya da minizi dizi yardımcı erkek oyuncu: paul giamatti elini attığı her projeden bir ödüller ayrılıyor. mildered'ın erkeklerinin her biri de çok başarılı yalnız. sanırım güzellik yine kazanacak ve ödül guy pearce'ın olacak, benim için en azından.
  • paul giamatti/too big to fail
  • brian f. o'byrne/mildred pierce
  • guy pearce/milderd pierce
  • tom wilkinson/the kennedys
  • james woods/too big to fail
en iyi yardımcı komedyen kadın: jane lynch eminim hak etmiştir ödülü ama ben glee'yi bu sezon izlemekten vazgeçtiğim için buna tanıklık edemiyorum. kalbim jane krakowski'yle...
  • julie bowen/modern family
  • jane krakowski/30 rock
  • jane lynch/glee
  • sofia vergara/modern family
  • betty white/hot in cleveland
en iyi yardımcı dramatik kadın oyuncu: archie panjabi almasın ödülü christina hendricks alsın. bu kadar.
  • christine baranski/the good wife
  • michelle forbes/the killing
  • christina hendricks/mad men
  • margo martindale/justified
  • archie panjabi/the good wife
tv filmi ya da mini dizi en iyi yardımcı kadın oyuncu: evan rachel wood alır gibi geliyor bana. skandalistik bir yapısı da var ne de olsa, sahneye yakışıyor...
  • eileen atkins/upstairs downstairs
  • melissa leo/mildred pierce
  • maggie smith/downtown abbey
  • mare winningham/mildred pierce
  • evan rachel wood/mildred pierce
listenin kalanına şurdan bakablirsiniz, çeşitli reality showlar filan var, craig ferguson'ı tanımayan ve görmezden gelmeyi sürdüren seçici kurulu da ayrıca aşağılıyorum.