melancholia melancholia


kirsten dunst güzelliğinin, kabiliyetinin doruklarında, çok iyi bir iş çıkarmış.


uzun zamandır seyrettiğim en iyi film olma özelliğini taşıyan melancholia'ya 9.9 puan veriyorum.

0.1'i kesmemin sebebi de eski alışkanlıklar, kıt notlu hocaların zamanında üzerimdeki etkisi filan...
bilmiyorum. bahsetmek istediğim de bu değil zaten.
çok güzel bir filmden bahsetmek istiyorum şu an sadece.

lars von trier'in bugüne kadar yaptığı, hatta birçok yönetmenin bugüne kadar çektiği, en, hem teknik hem de duygusal açıdan, 'tam' filmlerinden melancholia. bu 'tam'lık mesafeli bir düzgünlükten ötede, duygusal bir yoğunluk, çok iyi düşünülüp hesaplanmış estetik detaylarla tavan yapıyor.

kirsten dunst cannes'da aldığı ödülü sonuna kadar hak etmiş. bu sene hollywood'un da ona olan borcunu oskarlarda kapatacağını düşünüyorum.

charlotte gainsbourg kırılganlığın başyapıtı.


güzel birşeyler izleyeceğimin farkında olarak başladım melancholia'ya. yani beklentilerim yüksekti, köreltmemiştim normalde yaptığım gibi, en kötüye hazırlanmamıştım bu sefer.

filmin başından sonuna kadar, gözüme çarpan her kare, beni hep daha derinlere çekti.

etkisinden uzun bir süre çıkamayacağım sanırım bu yapıtın.

film ekimi'nde hala izleme şansınız var
tabii bilet bulabilirseniz. kapıda beklemeye değer. sinemalarda ise. pek yakında...