altın küre 2012: aday listesi


eveeet işte kış aylarının gerçek habercisi, patlamış mısır ve kahveyle dolu gecelerin yıldızı altn küre adayları açıklandı.

geçtiğimiz haftalarda birer birer hazırlanan listelerden ve verilen ödüllerden olsa gerek (san diego, san francisco...) sıradan bir liste gibi göründü gözüme.
30 rock'ın adaylıkları mesela, ya da modern family'nin ki keza...

sonuçta bol şıkırtı bol payet bol makyaj bekliyor bizi bu 15 ocak'ta.

televizyondansa film adayları daha heyecanlı sizlerin de az sonra fark edeceği üzere...


en iyi film: drama war horse'u bir an için boş bulunup dark horse olarak algıladım çok sevindim ama sonra anladım şiimdi yıkılmadım ayaktayım. the descendants'ı pek merak ediyorum. hugo'yu da hala izleyemedim. the ides of march'ı ise dün gece izledim ve beğendim. az ve öz. george clooney'yi aktöre olarak çok beğendim the ides of march'ta. neyse o konuya ayrıca değineceğiz.
the descendants/nesiller
the help/müştemilat
hugo
the ides of march/zirveye giden yol
moneyball
war horse/savaş atı

en iyi film: komedi/müzikal bu kategoride the artist kazanacakmış gibi görünüyor. ama altın kürenin genel yargıya daha çok hitap eden bir ödül geçidi olduğu düşünülürse bridesmaids/nedimeler'n hala şansı var demektir. benim kalbim kristen wiig ve arkadaşlarından yana tahmin edersiniz ki...
the artist
bridesmaids/nedimeler
50/50
midnight in paris/paris'te geceyarısı
my week with marilyn/marilyn'le bir hafta

kadın oyuncu: drama glen close'un bir erkeyi canlandırdığı albert nobbs'un fragmanını paylaşmış mıydın sizlerle? ödül tilda swinton'a gitsin istiyorum.
glenn close-albert nobbs
viola davis-the help
rooney mara-the girl with the dragon tattoo/ejderha dövmeli kız
meryl streep-the iron lady/demir leydi
tilda swinton-we need to talk about kevin/kevin hakkında konuşmalıyız

erkek oyuncu: drama ödülü brad pitt almazsa ne olayım. bu arada the tree of life'ı hiç bir dalda aday olmaması da garip değil mi? resmen er geçmişler... michael fassbender de alabilir yalnız. ama yine de pitt ağır basar diye düşünüyorum.
george clooney-the descendants
leonardo di caprio-j.edgar
michael fassbender-shame
ryan gosling-the ides of march
brad pitt-moneyball

en iyi erkek oyuncu komedi/müzikal bu sefer ödül lewitt'in olacak. 500 days of summer'dan beridir inanılmaz bir yükselişte olan genç aktör nasıl komedi sayılabildiğini anlayamadığım-içinden seth rogen geçiyor diye bir film komedi sayılabilir mi- 50/50'de hiç fena sayılmaz. owen wilson'ı da görmezden gelmeseler ne iyi ederler aslında...
jean dujardin-the artist
brendan gleeson-the guard
joseph gordon-levitt-50/50
ryan gosling-crazy stupid love
owen wilson-midnight in paris

en iyi kadın oyuncu komedi/müzikal ah bu kategoride carnage'ın iki kadını da ödülü dyasıya hak ediyor yalnız benim aklım daha çok foster'da kalıyor. charlize theron'ın young adult'ını da çok merak ediyorum. iyi bir performans sergilediğinden eminim. tabii michelle williams'ın ödül kazanma vaktinin gelmiş olduğunu da düşünmüş olabilirler artık... ha bu arada listede çok komik bir insan olan kristen wiig'in de olduğunu unutmamak gerekiyor.
jodie foster-carnage
charlize theron-young adult
kristen wiig-bridesmaids
michelle williams-my week with marilyn
kate winslet-carnage

yardımcı erkek oyuncu benim oyum bu kategoride albert brooks'a gidiyor. ama sonra aklım birazcık da christopher plummer'da kalıyor...
kenneth branagh-my week with marilyn
albert brooks-drive
jonah hill-moneyball
viggo mortensen- a dangerous method
christopher plummer-beginners

yardımcı kadın oyuncu the artist'in yolunu öyle uzun zamandır gözlüyorum ki... bu kategoride hakkında atıp tutmuş olduğum tek kişi olan jessica chastain'ın tarafını tutmak zorundayım sanırım...
berenice pejo-the artist
jessica chastain-the help
janet mcteer-albert nobbs
octavia spencer-the help
shailene woodley-the descendants

en iyi yönetmen en zor kategori... sadece filme ödül versen olmaz. yönetmene verip filme vermesen olmaz... isimler çok güçlü... ben the ides of march pek keskin ve temiz buldum. sevdim. midnight in paris ise yen bir soluk gibiydi.
woody allen-midnight in paris
george clooney-the ides of march
michel hazanavicius-the artist
alexander payne-the descendants
martin scorsese-hugo

en iyi dizi: drama game of thrones ile boardwalk arasında kalmam beklenir aslında bu kategoride ancak şu sıralar gözüm nucky thompson'dan başkasını görmediğinden scorsese yapımcıığındaki bu hbo yapımını tek geçmek durumunda kalıyorum.
american horror story
boardwalk empire
boss
game of thrones
homeland

en iyi dizi-komedi/müzikal episodes'un aday olmasına nasıl sevindim anlatamam. ödülü bu kategoride deil de en iyi erkek oyuncu'da matt leblanc ile göüsleyebileceğini düşündüğüm episodes'u kesinlikle izlemenizi öneriyorum. modern family bu sene de kazanırsa artık izlemeye başlayacağım. şaka ediyorum, kazanmasa da izlerim o ayrı da, new girl'ün adaylığı konusu beni biraz düşündürtüyor...
enlightened
episodes
glee
modern family
new girl

en iyi mini dizi-tv filmi hah! tabii ki downton abbey. mildred pierce artık geçti. altın küreler mildred'ın şahane hayatını ödüllendirmekte biraz geç kaldılar. yılın ilk ve son ödül töreni olmak ya da olmamak arası işte böyle birşey. cinema verite'yi hala izleyemedim o sebeple pek de atıp tutamıyorum, yoksa diane lane güzellik farkıyla hep önde...
cinema verite
downton abbey
the hour
mildred pierce
too big to fail

tv erkek oyuncu drama bu listeye bayağı yabancı hissediyorum kendimi... buscemi dışında alkışlayacak kimsem yok. the borgias'ı nedense izleyemedim hala, oysa güvenilir kaynaklarımdan aldığım bilgiler pişman olmayacağımı söylüyorlardı. hem de işin ucunda jeremy irons var. yani...
steve buscemi-boardwalk empire
bryan cranston-breaking bad
kelsey grammer-boss
jeremy irons-the borgias
damian lewis-homeland

tv kadın oyuncu drama homeland tanıtım hizmetleri gbi altın küre adaylıkları. zaten pek severler claire danes'i, sinemadan tv'ye transfer olan danes geçen sene en iyi tv filmi dalında kucaklamıştı ödülü hatırlarsanız-temple grandin... madeleine stowe'un adaylığına da çok sevindim, yeni 'guilty pleasure'ımız revenge bilyorsunuz, ve stowe kötülükte öyle iyi ki!
claire danes-homeland
mireille enos-the killing
julianna margulies-the good wife
madeleine stowe-revenge
callie thorne-necessary roughness

tv erkek oyuncu komedi/müzikal alec baldwin mi!? yeter ama artık. hayır çok seviyorum 30 rock'taki karakterini ne methiyeler düzdüm ona zamanında ama çüş artık. lütfen lütfen lütfen matt leblanc kazansın.
alec baldwin-30 rock
david duchovny-californication
johnny galecki-the big bang theory
thomas jane-hung
matt leblanc-episodes

tv kadın oyuncu komedi/müzikal alec baldwin tepkimin aynısını alın, tina fey'le çarpın. zooey kazanabilir, ne yapsa seviyorum, insanın içine işliyor sevimliliği, karşı konulmaz cinsten. ualnız galiba oyum laura linney'ye gidiyor. trajikomik the big c'de bu sezon da harikalar yaratıyordu.
laura dern-enlightened
zooey deschanel-new girl
tina fey-30 rock
laura linney-the big c
amy poehler-parks and recreation

tv mini dizi-film erkek oyuncu yorum yapmamaya devam ediyorum mini dizi/tv filmi kategorisinde...
hugh bonneville-downton abbey
idris elba-luther
william hurt-too big to fail
bill nighy-page eight
dominic west-the hour

tv mini dizi-film kadın oyuncu sessizim işte hala...
romola garai-the hour
diane lane-cinema verite
elizabeth mcgovern-downton abbey
emily watson-appropriate adult
kate winslet-mildred pierce

en iyi yardımcı erkek oyuncu mini dizi-tv filmi peter dinklage tabii. guy pearce'ta da aklım kalıyor ama... neyse...
peter dinklage-game of thrones
paul giamatti-too big to fail
guy pierce-mildred pierce
tim robbins-cinema verite
eric stonestreet-modern family
evan rachel wood-mildred pierce

en iyi yabancı film a separation şu ana kadar aday olduğu ödülleri toplamış durumda. dardenne kardeşlerin the kid with a bike'ını bu hafta izleme şansı bulacağız vizyona giriyor olmasından dolayı. angelina jolie'nin ilk yönetmenlik denemesi olan in the land of blood and honey'nin bu son dakika adaylığı da şaşırtmıyor doğrusu...
the flowers of war-savaş çiçekleri
in the land of blood and honey-kan ve balın yerinde
the kid with a bike-bisikletli çocuk
a separation-bir ayrılık
the skin i live in-içinde yaşadığım ten

en iyi animasyon bu kategoride tintin'in önüne geçeblecek tek şey amerikan halkının bu çizgi romanı tanımamazlığı olabilir...

the adventures of tintin
arthur christmas
cars 2
puss in boots
rango

en iyi müzik

ludovic bource, the artist
trent reznor and attivus ross, the girl with the dragon tattoo-ejderha dövmeli kız
howard shore, hugo
john williams, war horse
abel korzeniowski, W.E.

en iyi şarkı

lay your head down, albert nobbs
hello hello, gnomeo and juliet
the living proof, the help
the keeper, machine gun preacher
masterpiece, W.E.

şuradan adayların açıklanışını da izleyebilirsiniz dilerseniz: