oskarları veriyorum, veriyorum, verdimmm!


resim değil fotoğraf!

tören görkemliydi görkemli olmasına ama ara sıra şovlar gereğinden fazla uzundu. özellikle şovun ilk yarısı boyunca haydi artık biraz da ödül verin diye yakınmaktan kendimizi alamadık. the artist'in hem en iyi film hem de en iyi yönetmen ödülünü almasına biraz içerledim. aynı filmin en iyi senaryo dalında aday olmsı ise gerçekten komikti. sessiz ve hikayesi küçük yeğenlerimiz tarafından bile ezbere bilinen bir filmden bahsediyoruz. biraz şaşırmış olmalılar diye düşündüm. woody allen'ın en iy orjinal senaryo ödülü ve hugo'nun set tasarımı ödülleri gecenin en hak edien ödülleriydi. jean dujardin'ın oyunculuğuna da söyleyecek sözüm yok. meryl streep'le ilgili yorumlarımı aşağıda fotoğraflarının altında yaptım. o kadın önemli bir kadın. söylenenler doğru: çıtayı hep daha yükseklere koyuyor. sınıfa hep ödevlerini yapmış, ezberlemeden öğrenmiş bir okul arkadaşınız gibi, üstüne üstlük sizi eğlendirmeyi de biliyor: inek değil. yani tam sopalık! en iyi yardımcı erkek oyuncu dalında da sürprizlere yer yoktu chritopher plummer hem tebrikleri alırken iyiydi hem de çok güzel bir smokin giymişti. daha ne olsun? en iyi yardımcı kadın oyuncu dalında altın küre'den sonra oskarını kucaklayan ctavia spencer da bir şirinlik abidesiydi adeta. o zaman emin oldum kazanması gerektiğine işte. hem jessica chastain son zamanların en kötü kıyafet tercihini yaparak beni yüzüstü bırakıvermişti zaten. hugo'nun boğulduğu tüm teknik ödüller alın teriydi evet ama, en azından yönetmen olarak ödüllendirilmeydi sanki scorsese? yok deniz hayır burada seninle ters düşüyoruz, evet film güzeldi görkemliydi ancak fazlasıyla da uzundu, bu yönetmenin kendini fazla ciddiye almış olmasının bir göstergesi değildi de neydi? pekala, o zaman aferin the artist'e, bir kez daha. the descendants'ın en iyi uyarlama senaryo ödülüne de itrazım var azıcık: bu kategoride aday olan the ides of march ya da moneyball ödülü daha çok hak ediyorlardı kanımca. bu senenin hoşuma giden detaylarından biri de önce erkeklerin sonra kadınların ödüllerinin açıklanmasıydı. genelde tam tersi olur. bir önem sırasıdır bu. en çok merak edilen sona kalır. kadınlar önem mi kazandı dersiniz?

şimdi facebook misali timeline'ımıza başlayalım, neydi zaman tüneli miydi? peh!


kırmızı halı başlayadursun saat 01:20 itibariyle gecenin en güzel kadını milla jovovich, hemen arkasından da rose byrne geliyor.
şu an itibariyle fikirlerim iyice netlik kazandı.
woody allen orjinal senaryoyu alır, ben keşke bridesmaids alsaydı diye hayıflanırım.
01:32
kırmızı halıya dönmek gerekirse jessica chastain büyük hayal kırıklığı yarattı...
michelle williams yine busy philips'le el ele geldi. artık endişelenmeye başlıyorm. şaka şaka.
rooney mara gorundu diyorlar. bir efsane. ben daha göremedim.
ryan seacrest biraz sussun istiyorum şu an. mercana meyve dedi. tamam dedim.
evet rooney mara şimdi gecenin en güzel kadını mertebesine yükseldi. saat 02:02
octavia spencer tombulların kraliçesi. rol arkadaşı viola davis de bu gece orjinal saçlarını sergilemeyi seçerek çok iyi etmiş.
jean dujardin da geldi
az önce görünen jonah hill verdiği bütün kiloları geri almış. aslında böyle daha iyi.
saat 02:40 törenin başlamasına çok az kaldı.
kahveden suya geçtim.
artık birşey de yemeyeceğimi ümit ediyorum.
kelly osborne moda yorumları yapıyor ya ağzına bir tokat atasım var.
glenn close'u begendim sanmıştım, meğersem elbisesinin altını görmemişim, yazık olmuş.
03:02 itibariyle gecenin en güzel kadını gwyneth.
zarflar geldi. gwyneth'ın elbisesinin tasarımcısı öğrenildi: tom ford. söylentiye göre cameron da görünmüş. törenin başlamasına 20 dakika kaldı. geri sayım şimdi gerçekten başladı. cnbc-e programlarını ezberlemeye başlayabiliriz artık. tören gecelerinin en büyük kabusu...
az önce angelina jolie'yi beğendik her beraber. bu bir ilk neredeyse. saat 03:20 ve salona girildi. natalie portmanın kolları uzamamış geçen seneden beri. yazık. karnım acıkmaya başladı. tom hanks ve keçi sakalı da geldiler, dün twitterdan bildirmişti zaten sakal konusunu.
heyecan dorukta mı? sanırı öyle. herşeye rağmen büyük beklentiler yaratılıyor bünyede. saatin çook ilerlemiş olmasının da etkisi var tabii... bir tuvalet molası daha.

morgan freeman ve the artist ile başladık. billy crystal as jean dujardin... gorge clooney ve the descendants'ın ardından moneyball parodisi ie devam ediyoruz. sırada midnight in paris. ve justin bieber! şimdi de the help... bridesmaids... ve hugo... mission impossible ve tom cruise şimdi de tin tin.
billy crystal'ın dokuzuncu oskarı.
şarkı söylemeseydi iyi olurdu. ama bu sureyi bir şekilde doldurması gerekirdi. sudoku çözseydi?


francesca lo schiavo ve italyanca kokulu ingilizce teşekkürü güzeldi!

ve tom hanks. ilk ödülleri sunuyor: SİNEMATOGRAFİ ve kazanan HUGO sevinçliyim.
şimdi de de SANAT YÖNETİMİ ve kazanan yine HUGO! hak eden kazandı. setler inanılmazdı.

saatler 03:48'i gösterirken yazmaktan ekrana bakmayı unuttuğumu fark ediyorum. sanki radyo tiyatrosu dinliyorum.


komiklik yaptı lopez ve diaz ikilisi, böyle poz verdiler sonucu açıklamadan. ben şahsen espriyi anlamadım. vardır bir bildikleri diye düşünüp devam ettim.

cameron diaz ve jennifer lopez en iyi KOSTÜM ödülünü vermeye geldiler. kazanan: THE ARTIST ve mark bridges. MAKYAJ'ın kazananı ise THE IRON LADY. sahnede herkes meryl streep'e teşekkür ediyor.

ben stiller komiklik mi yapmaya çıktı yok, sinemanın büyüsü hakkında konuşuyormuş. brad pitt'ten barbra streisand'a bir sürü aktör ilk izledikleri filmle hakkında romantik laflar ettiler. tek aklımda kalan hilary swank'in heyecanla konuşurken oynayan omuz kasları...


üzerine büyük gelen elbisesi ve çılgın at kuyruğu dışında sahnedeki performansı gayet iyiydi bullock'un. while you were sleeping hallerini anımsattı...


en iyi YABANCI FİLM oskarını sunmak için sandra bullock geliyor. oldukça komik bir konuşmanın ardından kazananı açıkliyor: A SEPARATION. evet. mutluyuz. bu kategoride angelina aday sanıyor ve çok üzülüyordum, altın kürelerde öyleydi hatırlarsınız, neyse, rahat bir nefes aldım.


tatlı, samimi ve poz yamaktan uzak bir octavia.


christian bale sahnede. en iyi YARDIMCI KADIN OYUNCU ödülünü sunmak üzere. gönlümün kazananı jessica chastain peki ya gerçek kazanan? OCTAVIA SPENCER. sahnedeki samimi ve normal insan tavrıyla ödülü benim için bir kez daha kazandı.


tina fey'in topuzunu çok beğendi 'oskar otoriteleri'. sıradanlık bu olsa gerek. tina fey'i eleştirdiğimi sanmayın, o sadece bu geceye davetli olan ve saygısından ötürü gecenin gerektirdiği resmyette giyinmiş bir komedyen, yazar ve anne.


bradley cooper ve tina fey sahnedeler. bradley'nin bıyıkları başrolde. şantaj MONTAJ şantaj montaj THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO, ses kurgusu ise HUGO'nun. ses miksajı yine HUGO'nun. en sıkıcı kategoriler...


gecenin en tatlı ikilisi.


miss piggy ve kermit locadan bildiriyorlar. neyi bildiriyorlar anlayamadım ama. cirque de soleil şovunu sunmuşlar be mutfağa yöneleyim hemen fırsattan istifade. saatlerimiz 04:36...


gecenin en komik ikilisi. hiç teklemediler. gwyneth bir tanrışaydı, pelerinli, pelerinsiz... her haliyle!

gwyneth paltrow ve robert downey jr! şahane bir ikili. en iyi BELGESEL ödülünün kazananı UNDEFEATED. amerikan futboluyla ilgili birşeyler...

şimdi chris rock sahnede. en iyi ANİMASYON ödülünü sunuyor. pek komik değil biraz komik. ve kazanan: RANGO! oh.


emma stone en gelecek vaat eden oyuncu sendin o sahnede. kırmızı kocaman fiyongunun da hastası oldum. o rengi daha iyi taşıyabilecek birini düşünemiyorum.

ben stiller ve emma stone en iyi GÖRSEL EFEKT ödülünü sumaya geldiler. emma stone çok tatlı. biraz fazla oynadı, ama yine de seviyorum. kazanan HUGO.


melissa leo azıcık zayıflamış. hala plummer'ın ceketinden alamıyorum gözlerimi.


şimdi de melissa leo sahnede, geçen senenin en iyi yardımcı kadın oyuncusu. en iyi YARDIMCI ERKEK OYUNCU ödülünü sunmak için. kazanan sürprizlere yer vermeyen bir CHRISTOPHER PLUMMER. tatlı ama biraz da bayık bir konuşmaydı. karısına güzel teşekkür etti ama, hakkını yemeyelim.

şimdi billy crystal komiklik yapıyor davetlilere zoom yapıp.

akademinin müdürü (!) sahnede ve billy crystal gecenin ilk gerçekten komik esprisini yaptı.

en iyi FİLM MÜZİĞİ ödülünü sunmak üzere penelope cruz ve owen wilson sahnedeler. the artist kazansın istiyorum. ve evet THE ARTIST - LUDOVIC BOURCE sevinçliyiz.


o ziller hep yere düştü filan. komikler ama azıcık zorladılar mı ne?


will ferrel ve zach galifianakis! en iyi ŞARKI kazananını takdim ediyorlar: BRET MCKENZIE -THE MUPPETS çok yakışıklı birisisin bret.


gecenin en sevimsiz ikilisi olmayı başaran joie ve pitt. jolie'nin sunuculuk performansı çok kötüydü. neyseki en iyi yabancı film dalında aday değildi, o zaman daha da sinirlenirdim çünk kendisine.

the original girl with the dragon tattoo: angelina jolie sahnede. en iyi UYARLAMA SENARYO ödülü THE DESCENDANTS'a gidiyor. sahnde yönetmen alexander payne ve dadaşları.
şimdi de en iyi ORJİNAL SENARYO, WOODY ALLEN-MIDNIGHT IN PARIS. sevindim mi? evet!

az önce azicık gözlerim yaşardı en iyi kısa animasyon adaylarının aday oluşlarını öğrendikleri an yaşadıkları sevincin videosunu izlerken. saat 05:34. ezan okunuyor. resmen sabah oldu.




bridesmaids/nedimeler kadrosu binbir türlü şaklabanlık yapmaktan geri durmadı. en iyi senaryo ya da yardımcı kadın oyuncu (melissa mccarthy) dallarında ödül alamasalar da, özellikle de kristen wiig ve rose byrne stilleriyle geceye damga vurdular. klişe klişe klişe.

bridesmaids kizları en iyi kısaları sunmak için sahnedeler. kristen wiig ve maya rudolph sunuyorlar: en iyi KISA FİLM kazanan bir baba-kız var sahnede. filmin adı THE SHORE.
en iyi KISA BELGESEL kazananı rose byrne ve melissa maccarthy sunuyorlar SAVING FACE.
en iyi KISA ANİMASYON: THE FANTASTIC FLYING BOOKS OF MR MORRIS LESSMORE

michael douglas sahnede. sıhhatini geri kazanmış olarak en iyi YÖNETMEN ödülünü takdim edecek gbi duruyor. ve evet, kazanan: MICHEL HAZANAVICIUS-THE ARTIST

sahnede meryl streep var. governors awards'ı sunuyor. oprah winfrey, dick smith, james earl jones. ve herkes ayağa kalkar.


esperanza spalding duygusal anları daha da duygusal hale getiren what a wonderful world'ü seslendirdi. geçen sene kaybettiklerimiz arasında yunan yönetmen theo angelopoulos'u saymayı unutuverdi akademi... ayıp.

sonra da göz yaşartıcı bomba: in memoriam...

saatlerimiz 06:10'u göstermekte...


natalie portman'ın sunumunu, dujardin'ın kulağına fısıldayarak çevirisini yaptığını varsaydığım rol arkadaşı berenice bejo ile çok tatlı görünüyorlardı. yanlış anlamayın her ikisi de evli. hatta bejo filmin artık oskarlı yönetmeni michel hazanavicius ile.

sahnede geçen senenin şampiyonu natalie portman, en iyi ERKEK OYUNCU ödülünü kazanan JEAN DUJARDIN


meryl ödülünü alırken çok içtendi. firth'ü dinlerden gözlerinde biriken yaşları görebiliyorduk. herkes benden bıktı derken onun için biraz üzüldüğümü itiraf etmem gerekir. hem 17. kez aday oluyor belki ama, sophie'nin seçimi'nden beri kategorisindeki diğer adayları alıkışlamaktan öteye gidememiş...


en iyi KADIN OYUNCU ödülünü sunmak için sahneye çıkan colin firth en duygusal konuşmasını mamma mia'daki rol arkadaşı MERYL STREEP için yapıyor. kazanan da ondan başkası değil!


ödülü almaya the artist filmin yapımcısı thomas langman geliyor. yavru gibi bişiy.


en iyi FİLM ödülü sunan tom cruise, nedendir bilinmez... kazanan ise şaşrtmıyor: THE ARTIST.

herkese iyi haftalar! (güncellemelerde görüşmek üzere!)