pazar sineması

sizlere deniz kenarından sesleniyorum sayın izleyiciler. hem de ne deniz. yani şu an sizlere sesleneceğime denize de giriyor olabilirdim ama hayır, oturdum bilgisayarın başına pazar filmi önerilerinde bulunuyorum. sanki siz bu güzel haavaa evde oturup film izleyeceksiniz de benim önerilerimi bekliyorsunuz. neyse.
günlerden pazar olduğu ve ben animasyon sever biri olduğum içın bu üç filmlik listenin ikisi çizgi.


goro, yerdeniz öykülerinin de yönetmeni

1. miyazaki familyasından (adile naşitvari, iyi niyetli, animasyon mafyası) goro miyazaki'nin 'from up on poppy hill' eski türk filmlerini andıran bir senaryoya sahip. japonların sakinliğini, saygısını ve sessizliklerini tatlı tatlı anlatan, yumuşacık bir çalışma. (az sonra the company you keep'ten bahsederken değineceğim #diren durumu burada da mevcut)



epic, chris o'dowd (it crowd) ve aziz ansari'nin (parks and recreation) seslendirdikleri grub ve mub karakterleri için bile izlenmeye değer 
2. ikinci animasyon blue sky studios'dan geliyor. çocuklara çevre bilincini aşılama çalışmalarını tam gaz devam ettiren stüdyoların avatar'dan sonraki en önemli adımı 'epic' olsa gerek. seslendirenler arasında beyonce'nin bile olduğu film, ormanlarının yeşil kalması için mücadele eden orman insancıklarını ve kendini bir anda onların boyutunda bulan isyankar ergen MK'in (amanda seyfried) hikayesini anlatıyor.



bir, shia labeufla gözlüklerimiz çok benziyor, iki, biz en çok çırılçıplak soyunacağı nymphomaniac'ı bekliyoruz

3.  robert redford'un ne kadar yaşlandığı fikrine adapte olmaya çalışana kadar yarısına geldiğimiz film aslında çok da matah bir şey değil. ama izleniyor. hem günümüz olaylarının çok benzerlerini de anlattığı göz önünde bulundurulduğunda 'düşündürücü' klasmanında bile değerlendirmek mümkün.