how i met our dad

greta gerwig, frances ha

hem merak hem de ya bu da dokuz yıl sürerse diye endişe ettiğimiz 'how i met your mother' spin-off'u 'how i met your dad'in başrolünde greta gerwig oynayacak. 
hatta oynamakla kalmayacak, senaryoyla da ilgilenecek. ki bu güzel bir şey çünkü
1. frances ha
2. frances ha
3. frances ha

benim dışımdaki herkesi hayal kırıklığına uğratmş gibi görünen #himym finalinden sonra (yani ne bekliyordunuz anlamadım, robin'le oalcaklar işte, daha ne olsun, o kız da kimdi zaten öyle bir anda herkesin kalbini fethetti filan-ben de dahil- sonra öyle pat diye ölüp gitmeler filan) beklentiler iyice düşmüşken bu haber gönüllere biraz olsun su serpti kanımca. ancak, yine de beklentileri çok yüksek tutmamak lazım, yenilikleri kalbimize sokmak gün geçtikçe daha da zorlaşıyor ne de olsa. yeni bir friends olmayacak bir daha. ve friends'i hala izleyip hala da gülebildiğimizi varsayarsak yapımcıların işleri gerçekten çok zor. oynanan kumar çok büyük. 

greta gerwig hollywood ormanının içinde kendine haklı ve mazbut bir yedinmiş genç ve yetenekli bir aktris. çok güzel mi hayır. ama himym'da da robin dışında 'güzel' olarak değerlendirilebilecek (ki o da zaman zaman tartışılabilir kombinasyonlarla karşımıza çıkarak beğenme güdümüzü hayli zorladı) bir ana karakter yoktu. 
böyle bol reytingli projelerin üzerine bir yenisini getirmek, onların sadece isminden yararlanıyor gibi görünerek yepyeni bir şey yaptığını kanıtlamak hayli zor. ki burada bir de dış ses faktörü var.
daha önce bob saget'in (full house) üstlendiği bu rol şimdi meg ryan'ın. 


evet solda fotoğrafını da gördüğünüz botoks çukurunda bir o yana bir bu yana yuvarlanan, bu estetik müdahaleden pişman olduğunu düşündüğüm, idolleştirdiğim, bu hayatın bir köşesinde belki de en sevdiğim film olduğuna inandığım when harry met sally'nin sally'si meg ryan greta gerwig'in çoktan anne olmuş ve çocuklarına bunu nasıl gerçekleştiğini anlatan ses olarak karşımızda olacak. ya da arkamızda, bilemiyorum, bildiğim bir şey varsa o da hiçbir zaman görünmeyeceği.











kadronun geri kalanını da takdim etmek isterim. (son an değişikliklerinden müessesemizin sorumlu olmadığını hatırlatarak)

tiya sircar, andrew santino, drew tarver, nicholas d'agosto
en son masters of sex'te izlediğimiz nicholas d'agosto (en solda) dışında bir de şu turuncu kafayı hatırlıyorum. bana yaşı o kadar küçük göründü ki greta'nın gelecekteki çocuklarından birini canlandıracağını düşündüm hatta. sonuçta turuncu kafa barney, kara kız lily, çocuk marshall, yakışıklı temiz yüz d'agosto ise ted gibi birileri rolündeler bana sorarsanız. ana karakterlerin arasına eşcinsel bir karakter serpiştirmezler sanıyorum, olası çiftleşme ihtimallerini yok etmemek için.
greta gerwig'in canlandıracağı sally (çok manidar) başından bir evlilik geçmiş biri. ama aşkı aramaktan vazgeçer mi? geçer diyorsanız zaten bu diziyi izlememeniz gerekir.

sonuç olarak burada bir kez daha cate blanchett'in independent spirit awards ödül kabul konuşmasını paylaşmak isterim. erkek aktör adaylarının sayısı altıyken neden sadece beş kadın aday olduğunu sorgulayışını. ve 'frances ha'yı izlemediniz mı? greta gerwig'i görmediniz mi?' diye hesap soruşunu... (bu arada gerçekten, niye?)