critics choice (television) awards 2014

orange is the new black ya da kısaca #oitnb'nin kızları gecenin en çok şımartılanları oldu

eveeet, bu konu hakkında konuşacağız dedim, işte buradayım.

emmy ödülleri 25 ağustos'ta dağıtılmadan, adayları da 10 temmuz'da açıklanmadan hemen önce tadımlık bir critics choice televison awards çıktı karşımıza. o akşam neler olabileceği ile ilgili de pek çok ipucu var aşağıda, buyursunlar efendim!


en iyi drama dizisi şaşırtmadan ve lafı uzatmadan #breakingbad'e gidiyor. adaylar arasında artık #madmen bulunmuyor bile. breaking bad'in #gameofthrones'u sollamasının en önemli sebeplerinden birinin ise final sezonu olmasını gösterebiliriz sanıyorum. #truedetective'e haksızlık edildiğini düşünenler ise en iyi erkek oyuncu (dram) kategorisine geldiklerinde derin bir nefes alabilirler. zira #matthewmcconaughey ipi burada tüm kadro adına göğüslemiş. (true detective'in neden mini dizi kategorisinde yarışmamış olduğuna ise şaşırıyorum...)

büyüdü de takım elbiseler giyiyor (freddie highmore, bates motel)

bahsi geçen kategoride geride bıraktıkları arasında en büyük sürpriz, bence, sırf yer alması dolayısıyla bile, #batesmotel'deki performansıyla #freddiehighmore. gözden kaçırılmamış olması gerçekten sevindirici. şahsen en iyi kadın oyuncu olarak annesi rolündeki #vera 'norma bates' farmiga'nın ödülü almasını çok ama, çok isterdim ve fazlasıyla hak ettiğine de inanıyorum, ama aynı şekilde onun da fark edilmiş olması bile yeter ve önümüzdeki törenlerde borcunun ödenebileceği ihtimalini akla getiriyor.

en iyi dizi kategorisinde #mastersofsex'i de görüyor ve biraz bekle diyorum, daha değil.
#thegoodwife için ise tam tersi geçerli... her ne kadar çok iyi performanslara hiç de fena olmayan bir senaryo eşlik ediyor olsa da, benim de bu dizi söz konusu olduğunda şahsen içine düştüğüm durum oy verenleri de etkilemiş gibi görünüyor: the good wife'ın akşam pembesi hali. hukuk dizisi de olsa, bu dizi aslında will ve alicia'nın dizisiydi, bizim asıl öğrenmek istediğimiz hep onların akıbetiydi (spoiler alert) ve artık ne yazık ki bu mümkün olmasa da, alicia florrick'in aşk hayatını nasıl yönlendireceği en önemli meselemiz. e breaking bad gibi, game of thrones gibi rakiplerinin arasında böyle küçük mevzulara yer olmadığı da ne yazık ki aşikar.

#orphanblack'in bu kadar çok dikkat çekmesi beni şaşırtan ama sonra aslında o kadar da şaşırtmayan bir başka durum. #tatiana isimli kızcağız evet iyi ama biraz fazla 'bariz' bir oyunculuk tipi sergilemiyor mu? diziye pek de ısınamadığımdan muhtemelen, ama benim oyumu alamadın üzgünüm tatiana. bu kategoride #robinwright'ın olmasına da şaşırdım, buna tam şaşırdım, çünkü wright sanki daha bir 'supporting' kategorie ait olmalıydı. yoksa ismi de yüzü de gördüğüme hep çok sevindiğim şeyler.


en iyi dizi - dram
Breaking Bad (AMC) 
The Americans (FX)
Game of Thrones (HBO)
The Good Wife (CBS)
Masters of Sex (Showtime)
True Detective (HBO)

ödül törenlerinin vazgeçilmez yüzü
mcconaughey'ni eli nereyi işaret ediyor acaba?

en iyi erkek oyuncu - dram
Matthew McConaughey, True Detective (HBO) 
Bryan Cranston, Breaking Bad (AMC)
Hugh Dancy, Hannibal (NBC)
Freddie Highmore, Bates Motel (A&E)
Matthew Rhys, The Americans (FX)
Michael Sheen, Masters of Sex (Showtime)
en iyi kadın oyuncu - dram
Tatiana Maslany, Orphan Black (BBC America) 
Lizzy Caplan, Masters of Sex (Showtime)
Vera Farmiga, Bates Motel (A&E)
Julianna Margulies, The Good Wife (CBS)
Keri Russell, The Americans (FX)
Robin Wright, House of Cards (Netflix)
en iyi dizi - komedi
Orange Is the New Black (Netflix) 
The Big Bang Theory (CBS)
Broad City (Comedy Central)
Louie (FX)
Silicon Valley (HBO)
Veep (HBO)
en iyi kadın oyuncu - komedi
Julia Louis-Dreyfus, Veep (HBO) 
Ilana Glazer, Broad City (Comedy Central)
Wendi McLendon-Covey, The Goldbergs (ABC)
Amy Schumer, Inside Amy Schumer (Comedy Central)
Amy Poehler, Parks and Recreation (NBC)
Emmy Rossum, Shameless (Showtime)
en iyi erkek oyuncu - komedi
Jim Parsons, The Big Bang Theory (CBS)
Louis CK, Louie (FX)
Chris Messina, The Mindy Project (FOX)
Thomas Middleditch, Silicon Valley (HBO)
Adam Scott, Parks and Recreation (NBC)
Robin Williams, The Crazy Ones (CBS)

televizyon filmi kategorisi eskiden ne kadar sönük bir kategoriydi. şimdi julia roberts'lar filan yarışıyor içinde. sonuç oalrak #thenormalheart güzeldi, ödülü de hak ediyordu, ama diğer aday filmlerin hiçbirini izlemememiş olduğumdan sesimi kesiyorum.
en iyi film
The Normal Heart (HBO) 
An Adventure in Space and Time (BBC America)
Burton and Taylor (BBC America)
Killing Kennedy (National Geographic Channel)
Sherlock: His Last Vow (PBS)
The Trip to Bountiful (Lifetime)

en iyi mini dizi en önemli kategorilerden biri, zira mini dizi diye gördüğün şeyin bildiğin dizi, dram'dan hiçbir farkı yok aslında. hatta bazı diziler sırf farklı bir kategoride yarışarak şanslarını artırdıklarını düşündüklerinden geçiyorlar buraya. sonuçta bu kategorideki en büyük yarış listeye son anda dahil olan #fargo ve #americanhorrorstory:coven arasındaydı ve fargo yarışı burun farkıyla önde bitirdi. american horror story'yi geç keşfettiğim için tadı hala damağımda, fargo'yu da izlerken zevk almadığımı söyleyemem, fakat şahsen ahs'nin bir televizyon harikası olduğunu düşünüyorum.
en iyi mini dizi
Fargo (FX) 
American Horror Story: Coven (FX)
Bonnie & Clyde (A&E/History/Lifetime)
Dancing on the Edge (Starz)
The Hollow Crown (PBS)
Luther (BBC America)

işte 'kritikler' #ahs'nin bir önceki kategoride teslim edemedikleri hakkının #jessicalange'e kestiler. ve çok da iyi yaptılar. müthiş bir kadın. hep öyleydi, hala da öyle. ahs boyunca kimi oynadıysa rüyalarıma girdi iyi kötü, bu diziye bu kadar ısınmamda rolu 'literally' büyük. rakiplerinin ne işler çıkardığını görmüş değilim, sürçü lisan eylediysem affedin.
en iyi kadın oyuncu -  tv filmi ya da mini dizi
Jessica Lange, American Horror Story: Coven (FX) 
Helena Bonham Carter, Burton and Taylor (BBC America)
Minnie Driver, Return to Zero (Lifetime)
Whoopi Goldberg, A Day Late and a Dollar Short (Lifetime)
Holliday Grainger, Bonnie & Clyde (A&E/History/Lifetime)
Cicely Tyson, The Trip to Bountiful (Lifetime)

peruk #2

#billybobthornton'a kılım. işin ilginç yanı, armageddon zamanı kendisini beğendiğimi bile hatırlıyorum. o zaman peruğu yoktu belki de ondan... yoksa var mıydı? dünyanın en antipatik insanı filan gibi geliyor şu an. hayır rolüyle de alakası yok, zaten antipatik değil cani birini canlandırıyor #fargo'da, ne yaparsa yaranamıyor bana kusura bakmasın. aynı dizideki #martinfreeman'ın çok daha sinsi bir pislik olduğunu düşünüyorum aksine, keşke ödülü kucaklayan o olsaymış. #thenormalheart'taki eşcinsel portresiyle #markruffalo'nun da elini kolunu biraz fazla oynattığını, rolünü abarttığını düşünmüştüm. #benedictcumberbatch'in #sherlock'unun yeri hep ayrı, ama etkisi biraz geçtine yazık ki... diğer ikisini izlemediğimdem, çemkirişlerimi kendime saklıyorum.
en iyi erkek oyuncu -  tv filmi ya da mini dizi
Billy Bob Thornton, Fargo (FX) 
David Bradley, An Adventure in Space and Time (BBC America)
Benedict Cumberbatch, Sherlock: His Last Vow (PBS)
Chiwetel Ejiofor, Dancing on the Edge (Starz)
Martin Freeman, Fargo (FX)
Mark Ruffalo, The Normal Heart (HBO)

madem en iyi seçildi, #archer'i izlemeye başlamanın zamanıdır, hazır american dad ve the simpsons bölümlerimiz de tükenmek üzereyken...
en iyi animasyon
Archer (FX) 
Bob’s Burgers (FOX)
The Simpsons (FOX)
Family Guy (FOX)
Phineas and Ferb (Disney XD)
Adventure Time (Cartoon Network)

bu kategoriye burada yer vermemin yegane sebebi evde durmadan arka planda cosmos'un oynuyor oluşu. national geographic'i açan ben değilim, televizyonun kumandasını elime bile almıyorum o ayrı, anlatıcısı neil de grasse tyson'ın varlığını ise seviyorum, ama kendisini (ya da türkçe sesinden sorumlu #halukbilginer'i) dikkatle dinlediğim söylenemez, neyse ki önemli noktaları sonra atillacım anlatıyor bana. bir ara başına oturup 13 bölümü birden izlemek ve içinde yaşadığımız bu kara deliği daha iyi anlamak gibi planlarım var, ama henüz değil.
en iyi reality show
Cosmos: A Spacetime Odyssey (FOX) 
Duck Dynasty (A&E)
Mythbusters (Discovery)
Top Gear (BBC America)
Undercover Boss (CBS)
zafer senindir allison, kesin bilgi
enteresan iki durum var, ilki ödülü iki aktrisin paylaşmaları; ikincisi ise #allisonjanney'e ödül vermeye doymamış olmaları. kendisi birazdan en iyi konuk oyuncu dalında #mastersofsex ile kucaklayacak alkışları. kate '#red' mulgrew tercihlerinin ise kesinlikle arkasındayım. çok güçlü bir karakter çiziyor #oitnb'te kendisi...
en iyi yardımcı kadın oyuncu - komedi
Allison Janney, Mom (CBS)
Kate Mulgrew, Orange Is the New Black 

Mayim Bialik, The Big Bang Theory (CBS)
Laverne Cox, Orange Is the New Black (Netflix)
Kaley Cuoco, The Big Bang Theory (CBS)
Merritt Wever, Nurse Jackie (Showtime)


serseri (jeremy allen white)
genelde hep yaptıkları bir şeydir ödülü ölünün eline teslim etmek, ancak bu sefer kendilerini tutmuşlar, oysa ki hiç de fena bir karakter değildi çok ortalıklarda görünmese de #christopherevanwelch'in #siliconvalley'deki performansı. aktör 2 aralık'ta tedavi görmekte olduğu kanserden ne yazık ki yaşamını yitirdi fakat önümüzdeki günlerde ayrıntılı olarak bahsetmeyi düşündüğüm dizi benim bu yılki sevgili keşiflerim arasında olmayı sürdürecek. bu listede keşke kazansaydı dediğim bir kişi de tabii #shameless'taki #lip tiplemesiyle #jeremyallenwhite. beğeniyorum.
en iyi yardımcı erkek oyuncu - komedi
Andre Braugher, Brooklyn Nine-Nine (FOX) 
Keith David, Enlisted (FOX)
Tony Hale, Veep (HBO)
Albert Tsai, Trophy Wife (ABC)
Christopher Evan Welch, Silicon Valley (HBO)
Jeremy Allen White, Shameless (Showtime)

allison tolman mütevazılıktan küçük dilini yutacak
#fargo'nun en güzel şeyi #allisontolman'dı. #francesmcdormand'ın kolay doldurulmaz pabucunu zarafet ve iştah karışımı bir şeylerle doldurmasını iyi bildi. karlar kraliçesi resmen. sezonun keşfi diyelim ve bir sonrakini beklemeye koyulalım. #ellenburstyn'in çatı ile aday olmasına ise en çok şaşırıyorum, çatı'nın bu listede adınin geçiyor olması aklımı başımdan alıyor... tabii bu sırada #ahs:#coven'daki en igrenç şeylerden biri olan, ama yine de kendini sevdirmeyi beceren #kathy bates'e de bir selam çakmalı...
en iyi yardımcı kadın oyuncu - tv filmi ya da mini dizi
Allison Tolman, Fargo (FX) 
Amanda Abbington, Sherlock: His Last Vow (PBS)Kathy Bates, American Horror Story: Coven (FX)Ellen Burstyn, Flowers in the Attic (Lifetime)Jessica Raine, An Adventure in Space and Time (BBC America)Julia Roberts, The Normal Heart (HBO)


#jamiedornan televizyona ışınlanana kadar bu dünyanın en yakışıklısı ünvanı #mattbomer'ın elindeydi. eşcinsel olduğunu öğrenince moralim biraz bozulmadı değil, ki bunun nedeni araştırılmalı, yani bana ne çünkü sonuçta değil mi? sanki eşcinsel olmasa bir şansım mı olacaktı? hayır zaten ben de ona bakmam, evliyim. (!) neyse. #thenormalheart'ı az önce de bahsettiğim üzere sevdim. erin brokovich ve dallas buyers club arası bir yerlerdeki bu yapımın en güzel şeyi, fiziksel özellikleri haricinde de matt bomer'dı. örneğin mark ruffalo'nun puanı yarım da olsa kırılmıştı, jim parsons yine gözüme girememişti, fakat #juliaroberts ve bomer ise televizyon filminin gerçek yıldızları olmuştu benim nezdimde... bunun yanı sıra #colinhanks'in #fargo'daki tırsık karakterini de sevdim, #martinfreeman'ın #dr.watson'ına ise her zaman varım.
en iyi yardımcı erkek oyuncu - tv filmi ya da mini dizi
Matt Bomer, The Normal Heart (HBO)
Warren Brown, Luther (BBC America)
Martin Freeman, Sherlock: His Last Vow (PBS)
Colin Hanks, Fargo (FX)
Joe Mantello, The Normal Heart (HBO)
Blair Underwood, The Trip to Bountiful (Lifetime)

bu kategoride kazanamadığına üzüldüğüm tek kişi #carriepreston. çünkü tek kelimeyle müthiş. true blood'da da seviyorum, ama the good wife'ta harikalar yaratıyor. yine de #allisonjanney'ye itirazım yok. yıllardır yandan yandan hep çok inandırıcı, kuvvetli rollerde, tanınmasına seviniyorum.
en iyi konuk oyuncu - dram
Allison Janney, Masters of Sex (Showtime) Beau Bridges, Masters of Sex (Showtime)
Walton Goggins, Sons of Anarchy (FX)
Joe Morton, Scandal (ABC)
Carrie Preston, The Good Wife (CBS)
Diana Rigg, Game of Thrones (HBO)
neeee, ben mi, aaaa!?
en iyi konuk oyuncu - komedi
Uzo Aduba, Orange Is the New Black (Netflix)
Sarah Baker, Louie (FX)
James Earl Jones, The Big Bang Theory (CBS)
Mimi Kennedy, Mom (CBS)
Andrew Rannells, Girls (HBO)
Lauren Weedman, Looking (HBO)
e tabii, diyor ve geçiyorum... pardon geçemiyorum, #thekilling'de #petersarsgaard mı oynuyor? bi dakka bi dakka! şimdi ilgimi çekti işte, o yılan bakışlı sarsgaard'ı bek seviyor ve beğeniyorum. the killing'in danimarka versiyonunu bekletip duruyordum, belki de direk amerikanına başlarım... #izleneceklerlistesi
en iyi yardımcı erkek oyuncu - dram
Aaron Paul, Breaking Bad (AMC) 
Josh Charles, The Good Wife (CBS)
Walton Goggins, Justified (FX)
Peter Sarsgaard, The Killing (AMC)
Jon Voight, Ray Donovan (Showtime)
Jeffrey Wright, Boardwalk Empire (HBO)

burada #christinebaranski'nin alamamasına üzüldüm, lakin kendisi televizyonun en şık kadını filan, sırf o yüzden bile verebilirlerdi yani. bir de #scandal'a kılım hafiften, belirtmeden geçmeyeyim...
en iyi yardımcı kadın oyuncu - dramen iyi yardımcı kadın oyuncu - dram
Bellamy Young, Scandal (ABC) 
Christine Baranski, The Good Wife (CBS)
Anna Gunn, Breaking Bad (AMC)
Annet Mahendru, The Americans (FX)
Melissa McBride, The Walking Dead (AMC)
Maggie Siff, Sons of Anarchy (FX)

sadece şu videoyu paylaşıyor ve çekiliyorum. (parantez açmadan duramadım, #sethmeyers'ı da çok beğeniyorum, fred armisen'in saçmalamalarına bayılıyorum, onun da sjp ve anna wintour'lu bölümünü buraya tıklayarak gidin derhal izleyin)
en iyi talk show
The Tonight Show Starring Jimmy Fallon (NBC) 

Jimmy Kimmel Live! (ABC)
The Ellen DeGeneres Show (Time Telepictures)
The Daily Show with Jon Stewart (Comedy Central)
The Colbert Report (Comedy Central)
Conan (TBS)