emmy 2014: en iyi oyuncu adayları

jessica kalbim sende.
ps: fotoğraf yanıltmasın, roberts'in adaylığından bir sonraki postumda bahsedeceğim.

törenden önce adayları değerlendirmeye devam, sırada oyuncular var. 
dram, komedi mini dizi, kadın ve erkek derken bu isimlerin arasında kendimi kaybetmezsem yardımcılara da girişeceğim, bakalım...



erkek oyuncu, dram
Bryan Cranston, Breaking Bad
Jeff Daniels, The Newsroom
Jon Hamm, Mad Men
Woody Harrelson, True Detective
Matthew McConaughey, True Detective
Kevin Spacey, House of Cards

burada favorim tabii ki jon hamm. hadi ama! artık çıkartın şu adamı sahneye, hem kabul konuşmasının komik olacağına da şüphe yok. gerçi yıllar boyudur edemediği teşekkürleri etmeye koyulursa iş uzayabilir de! bu listenin en iyi dizi listesinden tek farkı the newsroom'la aday olan jeff daniels. kendisi çok sevsem de favorim değil. true detective'in woody harrelson ve matthew mcconaughey ikilisinin ödülü birlikte almalarını istiyorum. yani eğer jon hamm kazanamayacaksa bari böyle hayırlı bir iş için olsun bu kayıp. ciddiyim. bryan cranston gerçeği hakkında ise söyleyeceklerimi söyledim, zaten bu listede ödülü hak etmeyen tek bir isim bile yok! kevin spacey ise daniel day lewis ya da meryl streep meslektaşları gibi aday gösterildiği her ödülün fahri sahibi aslında. yani işimiz zor, özellikle de adayların hiçbirine antipati beslemediğimden, örneğin az sonra komedi dalındaki adayları konuşurken böyle ılımlı olmayacağım.




kadın oyuncu, dram
Lizzy Caplan, Masters of Sex
Claire Danes, Homeland
Michelle Dockery, Downton Abbey
Julianna Marguiles, The Good Wife
Kerry Washington, Scandal
Robin Wright, House of Cards

evet hanımlar! bu yıl kalbimi çalan, ya da kalbimi çaldığını bu yıl anladığım diyelim, julianna margulies sahnede ödülü kucaklarken görmek istediğim isim! sahnede kesinlikle görmek istemediğim iki isim ise: claire danes çünkü geçti artık yani, ve kerry washington, lütfen. düşününce sinirleniyorum resmen! sahnede görürsem kalbimin en kırılmayacağı hatta içten içe sevineceğim kişi: robin wright! sürpriz beklenebilir.... lizzy caplan'dan da aynı tip bir sürpriz bekliyorum, hem ikinci sezonunun da başlamasıyla masters of sex'i yeni sindirmeye başladı herkes içine, neden olmasın? 




erkek oyuncu, mini dizi-tv filmi
Benedict Cumberbatch, Sherlock 
Chiwetel Ejiofor, Dancing on the Edge
Idris Elba, Luther
Martin Freeman, Fargo
Mark Ruffalo, The Normal Heart
Billy Bob Thornton, Fargo

şimdi bu kategori garip bi kategori yani içerdiği başlıklar dizi de sayılabilirlerdi ama sayılmadılar bi acayipler gel gelelim fargo yılın true detective ile birlikte en iyi çıkış yapan en sürpriz dizisi oldu, martin freeman zaten sevdiğimiz biri (bkz. the hobbit), bu iki faktör birleşince de malumunuz favorimiz oluveriyor kendisi. bunun yanı sıra benedict cumberbatch gerçeği var o da müthiş aksanıyla hollywood'u kanatları altına aldı son zamanlarda belki fark etmişsinizdir, benim de ayrıca sevdiğim biri keza sherlock da öyle. chiwetel'in dizisini izlemedim fakat şahsen 12 years a slave'deki oyunculuğundan hiç mi hiç etkilenmemiş birisiyim, rolü hep başkalarına (bkz. love actually andrew lincoln) kaptırıyor. billy bob'un peruğuna kılım o sebeple eliyorum. mark ruffalo hayvanlar gibi sevdiğim ve beğendiğim birisi olmasına rağmen o da bence the normal heart'ta biraz fazla 'oynuyor'. yani, sadede gelelim, favorim değişmiyor, freeman. sürpriz olacaksa yine bir britanyalı buzlu/göz garip soyad cumberbatch olur.



kadın oyuncu, mini dizi-tv filmi
Helena Bonham Carter, Burton and Taylor
Minnie Driver, Return to Zero
Jessica Lange, American Horror Story: Coven
Sarah Paulson, American Horror Story: Coven
Cicely Tyson, The Trip to Beautiful
Kristen Wiig, The Spoils of Babylon 

bu kategoride herkes sussun ne olur. yani jessica lange varken şu kadınların hiçbirisine laf düşmez vallahi diyorum. (diger hiçbirini izlemedim evet, böyle atıp tutuyorum evet)



erkek oyuncu, komedi
Louis CK, Louie
Don Cheadle, House of Lies
Ricky Gervais, Derek 
Matt LeBlanc, Episodes
William H Macy, Shameless
Jim Parsons, The Big Bang Theory

ve işte geldik komediye. louie'ye en iyi komedi dizisi ödülünü vermeyi gözleri yemediğinden en iyi oyuncuyla ikna etmeye çalışabilirler ve bu beni hiç rahatsız etmez. fakat. karşıma yeniden o sipsi jim parsons'ı çıkartacak olursa gerçekten külahları değişiriz! bu kategoride ödül almasına üzülmeyeceğim fakar yadırgayacağım bir isim de eski friends'cilerden kim kaldı: matt leblanc. shameless'ta william h. macy'nin bütün sahnelerini ffwd edesim geliyor, kötü olduğundan değil, ne haddime ve aksine çok iyi olduğundan belki de, dayanamıyorum. bitsin, geçsin istiyorum o pislik. house of lies bu sene izlemeye başlayıp pek bir sevdiğim bir dizi, don cheadle zaten boogie nights'tan beri öyle, ama ödüllük mü? sanmıyorum. ricky gervais? ona her zaman varım. ama derek'e henüz giremedim. 



kadın oyuncu, komedi
Lena Dunham, Girls
Edie Falco, Nurse Jackie
Julia Louis-Dreyfus, Veep
Melissa McCarthy, Mike & Molly
Amy Poehler, Parks & Recreation
Taylor Schilling, Orange is the New Black

parks & recreation'ın hastasıyım. bayılıyorum. çok gülüyorum. hiç bitmesin istiyorum. amy poehler ve tina fey ikilisinin de öyle. fey'in bu kategoriyle alakası yok ama bana mutluluk veriyor onların bu yıllara meydan okuyan amatör/profesyonel dostlukları! (başak&boğa forever) veep'e pek saramadık, ama dreyfus'a okeyim. edie falco'nun nurse jackie'sini üçüncü sezon itibariyle dizinin stresini kaldıramadığımdan bıraktım, bu kategoride yer almasını dahi doğru bulmuyorum. lena dunham oyuncu değil yazar olarak aday olmalı, olduğu her dalda da kazanmalı. taylor schilling hiç fena olmasa da orange is the new black'in tüm kadrosunun ya yardımcı dalda ya da topluca değerlendirilmeleri gerektiğine inanıyorum.