rom-kom v2.0: bir liste

french kiss: meg ryan her zaman tatlı(ydı) ama bu film kevin kline'ın!

ilk romantik komedi listem öncelikle sizlerin de katkılarıyla sonra da benim unutkanlıklarımın eklenmesiyle büyüdü ve şimdi bir ikincisini yazmanın zamanı geldi.
ne de olsa bütün kızlar toplanıp, ya da dondurmanızla başbaşa bakakalmaktan en çok hoşlandığımız film kategorisi bu. itiraf.com.



rom-kom v2.0: bir liste

10 things i hate about you. yuh! bunu ilk listede nasıl unutmuşum gerçekten bilmiyorum. oysa ki en sevdiklerimden! sonra bir de kalp kırıklığı üstüne tabii heath ledger'ın zamansız gidişiyle. julia stiles'ın saçlarının güzelliğine inanamıyorum bir de burada, sonra neden kesti hiç anlamadım. bir de amerikan lisesi sınıf ayrımı konusunda çok hoş anekdotlar sürer ortaya. mean girls'den bile spesifik bazı noktalarda. ha tabii bir de tıfıl joseph-gordon levitt var...
addicted to love. meg ryan'ın göz makyajı, matthew broderick'in yakışıksız yakışıklılığı. bu ikisinin önlenemez aşka düşüşü. yaşadıkları derme çatma binanın güzelliği ve tabii new york.
bridesmaids. bu aslında romantikten çok komedi. fakat yine de kristen wiig ve chris o'dowd arasındaki tatlı çekim, filmin içinde fazla yer kaplamasa da iç ısıtan, görmezden gelinemeyen cinsten.
clueless. peki ya bunu nasıl unuttum? paul rudd'la tanıştığımız film bu sonuçta, ve alicia silverstone'u ne çok sevdiğimiz, onunki gibi bir gardırop hayal ettiğimiz (içinde aerosmith kliplerinde giydiği kıyafetler olması koşuluyla tabii)...
the mirror has two faces. bu filmi izlemediyseniz çok şanslısınız. lakin ben zamanında defalarca izleyebilmeyi başarsam da şimdilerde pek canım çekmiyor. bir çirkin ördek yavrusu hikayesi sonuçta ama ördeğimiz 40'ını geçmiş bir barbra streisand. beyaz atlı prens ise jeff bridges...
sex and the city, movie. bu ilk filmin tadı hala damağımda. dizinin de amansız bir takipçisiydim tabii. inişleri çıkışları, yemekleri, içmekleri, ekstra uzunluğu ve film içinde film gibi tavrı bile güzeldi. guilty plesaure'sa gulity pleasure annem. seviyorum işte var mı diyeceğin!
french kiss. bir meg ryan filmini unutmak benim ne haddime. bunu da ayşecancım hatırlattı, sağ olsun. kevin kline ne güzeldir burada. meg ryan'ın kıyafetleri bir de, hele de breton'u...
wedding crashers. biliyorsunuz yakın zamanda yeniden izledim bunu. ve rachel mcadams'la owen wilson arasında güzel bir şeyler olabileceğine inandım. wilson'ı çok seviyorum. çok yumuşak başlı, ama aslında inatçının da teki, tatlım ya, her filmde aynı rolü oynayan boksör burunlu sarışınım benim!
about time. bu yıl izleyip önce sevemeyip, son 20 dakikasında şaha kalkan film. ayrıca domnhall gleeson çok tatlı biri. ha tabii burda da rachel mcadams var. bakın the notebook'u hala koymadım bu listelere... (koymacağım, sevmediğimden değil, şurama kadar geldiğinden)
notting hill. işte bu gerçek bir skandal! ilk listenin ilk üçünden biri olması gereken filmimiz unutulmuş, hor görülüp harman savrulmuş. yazıktır. oysa ki ne tatlıdır. hugh grant'ın en hugh grant olduğu filmlerden. sonra bir de o replik: 'i'm just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her...'



bu da bir başka ağlatan sahne. en azından beni...