LLT- late live tweet #Oscars2015

jennifer aniston'ı sevmekten kendimi alamıyorum.
emma stone, zaten...

dün gece, en son altın kürelerde denemiş olduğum, kırmızı halıyı izle ve yat konseptini bir kez daha değerlendirmeye karar verdim.

tabii gün boyunca bir yudum bile kahve içmemiş olmama rağmen show'un başlamak üzere olduğu sırada cin gibiydim. şeytan 'otur kız, izle sabaha kadar' dedi, ama dinlemedim. saat 3:43'e kadar bile o televizyonun karşısında (bilgisayarın ve telefonun da tabii) oturmuş olmak, önümüzdeki günler boyunca bana alt edilmesi güç bir 'challenge' olacak biliyordum çünkü, tecrübeyle sabit.



elbisesi calvin klein couture, üzerinde de onyüzbinmilyon inci var.

sonuçta açılışı ve ilk ödülün verilişini izledim. rahat bir uyku uyumamda lupita nyong'o'nun başarısız sunumunun da etkisi olmuştur belki. kendini öyle ciddiye aldı ki, o yüzden tökezledi iki koca kelimede birden. 'and the actor goes to' ne dedin canım sen? yine de gecenin en güzel kadınlarından biri olduğu gerçeğini değiştirmiyor tabii bu.


açılışta neil patrick harris tabii ki şarkı söyledi, anna kendrick'i de aldı yanına. al birini vur ötekine tam da. yani en iyi yaptığı şey bu olduğu için kızamıyorum da, ama izlemesi zevk vermedi. arada çıkan öfkeli jack black portresi de broadway müzikali havasını dengelemek için yeterli değildi.




tebrikler jk simmons. aynı sahne öyle çök tekrarlandı ki, bu kategorideki (en iyi yardımcı erkek oyuncu) favorim olmasına rağmen sevinemedim sanki. belki simmons'ın fazla cool tavırları da böyle hissetmiş olmama sebeptir. herkes ayaktaydı, karısı dışında birilerinin daha elini sıksaydı, keşke, en azından kamera karşısında. bir de miles teller'ı öyle ayakta coşkuyla alkışlarken görünce biraz üzüldüm, ben artık değiştim, büyüdüm, der gidibydi. yanındaki kızı değiştirsin tabii önce. kimmiş o öyle allahaşkına, varoş.


ilk en iyi film adayını tanıtmak üzere liam neeson çıkıyor sahneye. liam neeson'in ne işi var oscar'larda yahu? bu arada ilk değil, ilk iki filmin tanıtımını yapıyor, tuhaf bir ikili: the grand budapest hotel & american sniper. the grand budapest hotel çok iyi bir film. benim için öyle. ama hepimiz biliyoruz en iyi film seçilemeyeceğini.



sahneye dakota jhonson çiktı şimdi de. adam levine'i sundu, begin again'de oyuncu olarak da yer almıştı maroon five'ın solisti. filmin oscar'a aday şarkısını seslendiriyor. fena bir şarkı değil. ama o da almayacak ödülü. neyse. keira knightley ve mark ruffalo başrollerinde oynuyorlardı. adam levine smokininin ceketini çıkarmış sadece, sevdim bu look'u. kendisinden pek haz etmesem de. 'lost stars'

oscar = the dipendent spirit awards. işte buna güldüm. ilahi neil patrick harris.

jennifer lopez'in kabarık etekleri ve chris pine'ın balmumu heykeli sahnedeler. en iyi kostüm ödülünün sahibini ögrenmek üzereyiz; the grand budapest hotel. yürü be milena canonero. kendisi daha önce barry lyndon, marie antoniette gibi filmler için de almış ödülü daha önce. konuşmasında sadece wes anderson'a teşekkur ediyor. haklı da. öpüyorum.

reese witherspoon sahnede. she's so sweet, you can eat her with a spoon diyor NPH. hay allahım.
en iyi saç ve makyaj bir kez daha THE GRAND BUDAPEST HOTEL'in oluyor. frances hannon & mark coulier. hannon onu rushmore zamanı wes anderson'la tanıştırdığı için bill murray'ye teşekkür ediyor. o nerelerde hakkaten?

channing tatum sahnede, keçi sakalını da getirmiş yanında. team oscar'i takdim ediyor. bu konuya ayrıça değineceğiz.

şimdi reklam arası, ama bize değil! kesintisiz izlememek ne güzel!

gereksiz bir espri dizisinden sonra sahnede chiwetel ejiofor ve nicole kidman var. nicole kidman'in elbisesi hakkında en iyi yorum dün gece melikşah altuntaş'tan geldi: 'nicole kidman kırmızı halıya takılmış dev bir çeyrek altın gibi maalesef' hala gülüyorum.



çok heycanlı bir kategori, yabancı dilde en iyi film: IDA. inanamıyorum! leviathan alacak diye öyle korkuyordum ki! wow! gözlerim doldu. çok sevmiştim. pawil pawilkowski geçen sene bu filmi izlerken city's de bizimleydi. ömüş karısına teşekkür etmeyi ihmal etmedi. sahnede en uzun kalan kişi oldu.

shirley maclaine sahnede. bu sefer üç en iyi film adayını tanıtıyor: boyhood, the theory of everything ve birdman . bu kategori bu sene her zamankinden daha da zorlu.



NPH izleyicilerin arasına girdi. steve carell'e kim olduğunu sordu, şimdi marion cotillard sahnede, en iyi şarkı adaylarından, the lego movie ile aday olan tegan & sara'yı takdim etti. bu şarkının aday olmasına pek inanamıyorum, ama andy samberg'i sahnede görmekten dolayı da mutluyum.
sahnedeki dansçılar herkese lego oscar heykelleri hediye ediyorlar! sırf bunun için orada olmak isterdim! everyhting is awesome! müthiş bir sahne şovuydu. hahah çok eğlendim.

kerry washington ve jason bateman sahnedeler. en iyi kısa film (live action short film): the phone call. mat kirby ve james lucas iki ingiliz. en iyi kısa belgesel ise: crisis hotline: veterans press 1

viola davis sahnede. işte bu kıyafet güzel. felicity jones! not alsan iyi olur! governors awards'dan bahsediyor.

şimdi de gwyneth paltrow ve pembe gülü sahnedeler. tim mcgraw ve kovboy şapkasını sundu. yine şarkı izliyoruz sevgili izleyiciler.





NPH birdman'in 'don' sahnesini canlandırıyor.hiç de fena değil. miles teller bateri çalıyor. 'not my tempo'.  'acting is a noble profession' diyor.




miles teller ve margot robbie sahnedeler. iki hafta önce dağıtılan teknik ödülleri bu ikisi sunmuşlardı. toplamda 59 ödül dağıtıldı. onu bırakın da margot robbie'nin 1990 doğumlu olduğuna inanabiliyor musunuz?

bu arada az önce fotoğraf ararken alejandro gonzales inarritu'nun elinde heykellerin olduğu bir fotoğrafı hayal meyal gördüm. çok gerginim.

sienna miller ve chris evans sahnedeler, sound mixing: WHIPLASH. sound editing: AMERICAN SNIPER.




jared leto sahnede bu da demek oluyor ki sıra en iyi yardımcı kadın oyuncunun kim olduğunu öğrenmeye geldi: PATRICIA ARQUETTE. altın kürelerde burada benimle olanlar boyhood her kazandığında ağladığımı biliyorlar. şu an yine aynı durumdayım. patricia'nın adı okuduğunda ellar coltrane yani filmdeki oğlu onu kutlamak için yanına koştu, ama patricia onu görmedi. neyse ki ethan hawke var sarılma görevini o üstlendi. 2015 yılında hala eşitliğini kazanmaya çalışıyor kadınlar. neyse ki böyle sesler var. we love you patty.

rita ora çıktı şarkı söyledi, ben bu şarkıların hesabını tutamaz oldum ben artık.
neyse, ansel elgort ve chloe grace moretz sahnedeler, en iyi görsel efekler: INTERSTELLAR.

kevin hart ve anna kendrick sahnedeler. boy esprileri havada uçuşuyor. en iyi kısa animasyon: FEAST. NPH, lego movie'nin yapımcılarının dikkatini dağıtma zamanı diyor, biliyorsunuz, aday olmayışları büyük olay olmuştu.

şimdi de zoe saldana ve dwayne johnson (the rock) sahnedeler. en iyi animasyon: BIG HERO 6. son anda devreye girip ödülü kaptı. şahsen aklımda, kalbimde ejderhanı nasıl eğitirsin, 2 vardı, ama big hero 6'i izledikten sonra... bilemiyorum, 50/50 diyelim...

academy'nin başkanı burada. sinemayı neden sevdiğimizi anlatıyor...

chris pratt ve felicity jones sahnedeler. production designTHE GRAND BUDAPEST HOTEL. üzgünüm interstellar ama bu ödülün tek sahibi tgbh idi.



idris elba ve jessica chastain sahnedeler. peki jessica chastain'in memeleri hakkında ne zaman konuşacağız? sinematografi: BIRDMAN. geçen yıl gravity ile ödülü kazanan emmanuel lubezki yine sahnede.

in memoriam için meryl streep sahnede, gözleri yaşlı. bakalım biz de ağlayacak mıyız. jennifer hudson kendini kilisede sanarak bir şarkı söyledi. bo-ring. hayır ağlamadık anlayacağınız.

şimdi sahnede naomi watts ve benedict cumberbatch var. aday olan kişileri adayları sunmak için sahneye almaları iyi fikir bence. ufak da olasa tatmin oluyorlardır, boşuna giyinmedik bu kadar diyorlardır. en iyi montaj: tom cross, WHIPLASH.

terence howard son üç en iyi film adayını sunmak için sahnede saçmalıyor: whiplash, the imitation game ve selma.

oo nays: 'şimdi size bu gece burada olması gereken iki kişiyi sunuyorum' diyor NPH. jennifer aniston (cake) ve david oyelowo (selma) sahnedeler. ikisi de aday gösterilmemiş oldukları için büyük gümbürtü koptu biliyorsunuz. aniston için o kadar değil de, oyelowo için... en iyi belgsel: CITIZEN 4.



oscar'ın en iyi şarkı ödülünü kesinlikle glory'nin kazanması gerektiğine inanıyorum. (selma) şu an sahnede john legend ve common var. herkes ayakta alkışlıyor, herkes ağlıyor.




idina menzel ve john travolta sahnedeler. yapılmasi gereken tüm espriler yapılıyor. geçen sene travolta nasıl da telaffuz edememişti menzel'in ismini hatırlayacaksınız.
EN İYİ ŞARKI: GLORY, SELMA.




scarlett johansson sahnede. the sound of music'i anlatıyor nedense... şimdi de 'the one and only' lady gaga, the sound of music'i söylüyor. gaga'yı sevdiğimi söylemiş miydim? biliyorum yanlız değilim. bu şarkı başka bir şeye dönüşecek diye bekleyen de yanlızca ben değilim değil mi? ha bir de gaga'nin peruğu ne güzel! şimdi de julie andrews geldi. bu arada emma stone'un annesi julie andrews'un 20 sene sonraki hali gibi görünüyor. en iyi müzik şimdi. alexandre desplat hem the grand budapest hotel hem de the imitation game ile aday bu arada. enteresan. bu arada ben hans zimmer'ın kazanmasinı da istiyorum interstellar ile. ALEXANDRE DESPLAT, THE GRAND BUDAPEST HOTEL. 8. adaylığı ve ilk kazanışıymış desplat'nın, şaşırdım.

eddie murphy sahnede, neden bilmiyorum. ha, en iyi orjinal senaryo: BIRDMAN. michael keaton'ın takma dişleriyle çiklet çiğnemesine ne demeli. ay ay ay. keaton'a kıl olmaya başladığımı biliyor muydunuz? çok ukala birisi.




oprah winfrey sahnede. en iyi uyarlama senaryo herhalde. GRAHAM MOORE, THE IMITATION GAME. işte bu şaşırtıcı bir sonuç... filmi konu alan alan turing'e saygı duruşu. moore 16 yaşındayken intihara kalkıştığını söylüyor. farklı olmaktan korkma diyor. büyük alkış tabii, haklı. nicole kidman'la aynı kuaföre giden kocası keith urban ağlıyor.




ben affleck sahnede. (NPH fena değil bu arada, bir ellen değil tabii, ama zaten kimse de bunu beklemiyordu) en iyi yönetmen'in kim olduğunu öğrenmek üzereyiz. bu önemli bir an sevgili izleyiciler. boyhood ve birdman burda da kafa kafaya. ha bir de wes anderson var tabii. ALEJANDRO GONZALEZ INARRITU, BIRDMAN. keaton'ın filmde giydiği donun ona şans getirdiğini anlatıyor, taşak kokuluymuş ama olsunmuş. (üzgünüm bunu başka türlü dile getiremediğim için.) alejandro ve richard'ın bahçede kahgaya tutuşmalarını istiyorum sanırım.




cate blanchett geldi. en iyi erkek oyuncu kim, öğrenmek üzereyiz. sahneye en çok yakışan kadın, merhaba. lütfen michael keaton kazanmasın. EDDIE REDMAYNE. oscar'ıma el pençe divan duracağım diyor. felicity jones'a teşekkür ediyor. matthew macconaughey sahnede şimdi de. alright? alright. en iyi kadın oyuncu: JULIANNE MOORE, STILL ALICE. 'thank you for giving me a home' diyor moore kocasına ve çocuklarına, ne güzel bir teşekkür notu.




sean penn,en iyi film ödülünü sunmak için sahnede şimdi. benim bu noktada istifa edesim eliyor. çünkü kazanan birdman. sevmediğimden değil, ama bu ödül boyhood'un olmalıydı. beni bir kez daha hayal kırıklığına uğrattın academy. hosçakal.