carol.



başrollerinde cate blanchett ve rooney mara'nın oynadıkları carol'ın prömiyeri cannes'da yapıldı.

ilk duyduğumda şaşırtıcı gelen bir şekilde en iyi kadın oyuncu ödülünü blanchett değil mara aldı.

1952 tarihli kitap patricia highsmith'e ait, lezbiyen bir hikaye anlattığından ve o dönem cinsel tercihleri yüzünden dikkat çekmek istemediğinden highsmith kitabı farklı bir isimle (claire morgan) hatta farklı bir başlıkla (tuzun bedeli) yayınlıyor. 40 yıl sonra ise carol olarak yeniden piyasaya sürülüyor.

kitabın şu anda bulunması pek güç.
yazının devamı için ☛



elimdeki remzi kitabevi baskısı çok sağ olsun nüket tarafından bana ödünç verildi. bitirir bitirmez iade edeceğim, ancak gelin görün ki bir haftadır bitmesin diye atmadığım takla kalmadı. yani hem okumak için her türlü yönteme başvuruyor, toplu taşıma araçlarında cirit atıyorum, evet çünkü okumayı en çok oralarda seviyorum, hem de çok ilerlediğimi anlayınca kendimi durduruyorum.



kitabı okuduktan sonra mara'nın ödülü almasının hiç de şaşırtıcı olmadığına karar verdim, ne de olsa carol filme ne kadar ismini de vermiş olsa aslında olaylar mara'nın canlandırdığı therese karakterinin etrafında gelişiyor.

şimdilik bir fragmanımız yok, fakat iki adet klibimiz var.

filmi todd haynes yönetiyor. kendisini cate blanchett'ın bob dylan'ı canlandırdığı i'm not there'inden, julianne moore'lu far from heaven'dan ve velvet goldmine'dan hatırlayabilirsiniz. yani hem filmin geçtiği döneme hem de oyuncularına hakim bir yönetmenimiz. benim şahsen bir sonraki projesi ne olacak diye hakkında zaman zaman düşündüğüm kişilerden. he ayrıca blanchett'in bir başka highsmith uyarlaması olan yetenekli bay ripley'de oynadığını da hatırlatmak isterim. onu ilk izlediğimiz rollerinden...

evet, zaman zaman koltuğuma oturur, gözlüklerimi burnumun ortasına doğru iteler, pipomu hazırlar ve hiç tanımadığım insanları düşünürüm...

hayır pipom yok, ama tütününün kokusu çok severim. juno gibi ben de bir pipo mu edinsem?

filmdeki diğer oyuncular ise kitabı okuduktan sonra beni daha çok ilgilendirdi. therese'in erkek arkadaşı rolünde obvious child'da tanıdığımız, sonra karşımıza girls dizisinde de çıkan jake lacy var mesela. carol'un kocası harge'ı friday night lights'tan kyle chandler, en yakın arkadaşı abby'yi ise american horror story'den sarah paulson canlandırıyorlar. itirazım yok.


şimdi sizi bu kliplerle baş başa bırakıyorum.