oscar 2016, bildiklerimiz ve her daim bileceklerimiz

spotlight

burnum tıkalı, kulaklarım daha da tıkalı, keyifli olmasına keyifli ama hayli ıslak ve soğuk günlerin ardından istanbul'a vardım. eve gelir gelmez yaptığım ilk iş de tabii oscar yayınını bulmak oldu (kick ass diyorum, torrent diyorum). aslında dün gece otursam oturur ve telefonumun ekranından şovu pekala da izlerdim (digitürk'e bravo bu arada, dublaj seçeneği bile koymuşlar, daha ne olsun), ama yola birlikte çıkacağım insanlara bu ayıbı edemeyeceğime karar verdim, uyku uyumuş olmama rağmen fiziksel durumum hala da iyi sayılmaz zaten. bu satırları yazan kişi sizce kaç yaşında? yalnız bu kulak tıkanıklığı meselesinden gerçekten nefret ediyorum! uçak inişe geçtiğinde beynimde çakan kıvılcımlar da cabası, oluyo mu size de? burnum tıkalı ve nezle gibiysem oluyo bana. ilk yaşadığımda beynim göz pınarlarımdan akacak sanmıştım, akmıyormuş. bu konudan biraz daha bahsetmemi ister misiniz? sanmıyorum.

leonardo'nun kazandığını biliyorum bu bir.
spotlight'ın da. (hiç memnun değilim)
ama bildiklerimden öte düşündüklerimi paylaşmak isterim.
1. jacob tremblay, yani room'daki küçük çocuk, oscar'a aday gösterilmeliydi. brie larson'ın elinen tutup götüren de oydu film boyunca, antipatik olması beklenirken gayet inandırıcı ve yaşının evladı gibi davranan da. ayıp etmişler, oysa ki çok severler manşet yaratacak şeyleri. neyse zaten minik tremblay yeterince manşet yarattı son aylarda.
2. eddie redmayne'in oyunculuğundan hiç etkilenmedim the danish girl'de. filmin kendisinden de çok etkilenemedim sanırım. yapımda geçen 15 senede bir şeyler elenmiş, evcilik oyunu gibi görünmüş. oysa tabii ki çok etkileyici bir hikaye.
3. steve jobs düşündüğümden iyi çıktı. ağladım bile izlerken. ashton kutcher'lısını izlemeyerek iyi yapmışım, hikayeyi hiç bilmemek çok işe yaradı.
4. leonardo'nun en büyük rakibi bryan cranston. trumbo'yu sevmekle kalmadım, tavsiye de ediyorum.

ve tören başlıyor...




chris rock olaya normal olarak hollywood'un ırkçılığıyla giriyor. en azından meselenin oscar adaylıklarıyla değil de hollywood'un kendisiyle alakalı olduğunu vurguluyor. neyse, bana sorarsanız tüm oscar'ları ellen degeneres, altın küreleri de ricky gervais sunmalı, ah ama 'diversity' gerekiyor. favori kelimelerimiz v.2016.


sahnede emily blunt ve 'ondan daha da beyaz' charlize theron, ilk ödül:
orijinal senaryo, kazanan: SPOTLIGHT, JOSH INGER & TOM MCCARTHY

ryan gosling ve russell crowe sahnedeler, filmleri var bu ikisinin birlikte: the nice guys, birazdan vizyona girecek (mayıs), fena değil kimyaları, ama ezbere tabii. açıkçası sahneye komedyenler çıkmadığı sürece daha iyisini beklemek de anlamsız...
uyarlama senaryo, kazanan: THE BIG SHORT, CHARLES RANDOLPH & ADAM MCKAY. ben the big short'u çok sevdim, siz de sevin.

sahnede sarah silverman, sam smith'i takdim ediyor. spectre'ın şarkısını yazdı ya, writings on the wall, o da aday en iyi şarkı dalında. izlesem mi fwd mu etsem bilemiyorum. bu vakti yazımdaki imla hatalarını düzeltmek için kullanabilirim sanıyorum.  çok zayıflamış bu çocuk bu arada.

kerry washington & henry cavill çıktılar şimdi de sahneye ama kadıncağız hiç konuşmadı. the martian'ı takdim ettiler, en iyi film adayları, the big short için seçmişler washington'ı, boyu kısa olduğu için mi acaba? ha ha ha. hiç sevemediğim bir insandır kendisi...


j.k. simmons sahnede. geçen yıl whiplash'le kazanmıştı hatırlayacaksınız. hı hı, evet.
en iyi yardımcı kadın oyuncu is: ALICIA VIKANDER, THE DANISH GIRL önce annesini sonra da michael fassbender'i öpüyor kazandığını öğrenince vikander,  sevgililer bayadır, ama ilk resmi çıkışlarını bafta'da yaptılar benim bildiğim kadarıyla en azından, annesi de tiyatrocuymuş, sahne arkalarında büyümüş alicia, ingilizcesinin mükemmelliği beni hep çok etkiliyor, ağzımı bir karış açık bıraktırıyor.

Add caption

sahnede cate blanchett, ona yakışır bi ödülü sunmak için orada.
kostüm tasarımı, kazanan MAD MAX FURY ROAD, JENNY BEAVAN. kesin ve rakipsiz favorimdi. çok mutluyum. bu kadın bir hobbit ayrıca, bafta'yı da kazandı, orada da çok komikti, böyle güzel kostümler tasarlayıp kendi hayatında böyle giyinmek enteresan, daha da mı çok saygı duyuyorum neyim?

tina fey ve steve carell sahnedeler, dediğim gibi, sahneye sadece komedyenler çıkmalı.
production design, (bu ödülün türkçe tanımını yapamıyorum, üzgünüm) kazanan MAD MAX FURY ROAD, COLIN GIBSON & LISA THOMPSON



margot robbie ve jared leto şimdi de sahnedeler, birlikte olmalarının sebebi suicide squad...
saç & makyaj kazanan, MAD MAX FURY ROAD, sayamayacağım kadar çok isimleri var...



jennifer garner & benicio del toro sahnedeler, garner geceye kara dul olarak katıldı, bu bölüme dün de hakimdim çok afedersiniz, twitter'daki like'larıma bakın inanmazsanız. neyse, bu ikisi de film tanıtmaya çıkmışlar buraya: the revenant & mad max fury road...


BLACK HISTORY MONTH ÖZEL w/ ANGELA BASSETT

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-3468915/Angela-Bassett-honours-surprising-star-Black-History-Month-Tracy-Morgan-dons-silky-white-nightie-HILARIOUS-Academy-Awards-sketches.html#v-7551210772624619940
 haha.



rachel mcadams ve creed'deki çocuk sahnedeler,  sinematografi kazanan: THE REVENANT, EMMANUEL LUBEZKI, hak edilmiş bir ödül, bravo.

liev schrieber & priyanka chopra bir önceki kadar saçma bir ikili olarak sahnedeler... en iyi kurgu, kazanan: MAD MAX FURY ROAD, MARGARET SIXEL

chadwick baseman & chris evans (ablasıyla katıldı törene bu yavrum da) sahnedeler... en iyi ses kurgusu, kazanan: MAD MAX FURY ROAD, MARK MANGINI & DAVID WHITE
ses miksajı, kazanan: MAD MAX FURY ROAD, CHRIS JENKINS, GREG RUDLOFF & BEN OSMO

gollum olarak bildiğimiz andy serkis sahnede, tabii sadece o değil, dijital şekilde yaratılmış tüm kahramanların içinde o var. özel efekt, kazanan: EX MACHINA, ANDREW WHITEHURST, PAUL NORRIS, MARK ARDINGTON & SARA BENNETT


olivia munn & jason segel sahnedeler, teknik bişeylerden bahsediyolar, aslında baya önemli bilgiler verdiler, ama tekrar edemeyeceğim.


ya şimdi r2d2, bb8 & c3po sahnedeler, jacob tremblay yerinden kalkıp izlemeye çalıştı, yazıktır boyu yetmedi...


minions, en iyi kısa animasyon'u takdime gelmişler, kazanan BEAR STORY, GABRIEL OSORIO & PATO ESCALA

woody ve buzz lightyear en iyi animasyon'u takdim ediyorlar kazanan: INSIDE OUT, yani...

bunu izlemediyseniz izleyin, her seferinde gözümden yaş geliyo:

kevin hart, the weeknd'i takdim etti, o da fifty shades of grey için yazdığı şarkıyla aday. kafasında tavuk var gibi. ya da mide. hani özsuyu filan olan, karnınızın içinde durur normalde. tamam ben çay almaya gidiyorum şimdi mutfağa, a biz görüşmeyeli ben kahveyi bıraktım. hayatımdaki en büyük değişiklik yıllardan beri...

kate winslet & reese witherspoon sahneye çıktılar, ikili olmalarına bakılırsa en iyi film adaylarından üstlerine düşen iki tanesini anlatmaya çalışacaklar. winslet çok ciddi, gözlüklerini filan takmış. bridge of spies & spotlight sunuldu.


sonucunu bilmediğim tek kategoride sıra, en iyi yardımcı erkek oyuncu, takdim etmek üzere sahnede geçen sene boyhood'la ödülü alan patricia arquette var, kazanan: listede iki tane mark olması ne kötü, ruffalo için tabii, MARK RYLANCE, BRIDGE OF SPIES

dediğim gibi, komedyenler çıksın sahneye sadece. karşınızda louis ck:


en iyi kısa belgesel, A GIRL IN THE RIVER: THE PRICE FORGIVENESS

en iyi belgesel, AMY
(dev patel -sahnede star wars'dan daisy ridley'le-hemen kuaföre gitsin, bir ben neden hala amy'yi izlemedim? hakkında iyi şeyler duymadığım için. peki hakkında iyi şeyler duymadıysam neden oscar aldı? çünkü oscarlar senin ve zevkine güvendiğin kişilerin fikrini yansıtmaz. teşekkürler.)

whoopi goldberg'ün bu kıyafetini nasıl açıklıyorsunuz? neden kadın olarak gelmeye karar vermiş törene yani böyle son dakikada, alışık değiliz. yine böyle öncede yaptıkları bir şeylerin özetini geçiyorlar debbie reynolds ve spike lee'ye ödül vermişler vesaire.

şimdi de akademi başkanı çıktı. uydurma bir titr gibi. merhaba, büyüyünce akademi başkanı olmak istiyorum. kadın kırmızının her tonu, yakutlar mercanlar... çerçevesinden gözlüklerinin önünü de göremiyor olması lazım ama maşallah prompter'dan şıkır şıkır okuyo. mesele yine beyazlar, siyahlar, sarılar, suç bizde değil diyo, siz de aksiyona geçin diyo, bize bok atmak kolay aday etmedik başka ırktan insanları diye, diyo. ayakta alkışlanmayacaksın orası kesin akademi başkanı.

louis gassett jr sahnede, in memoriam'a geldi sıra. bence bu bölüm kalksın artık. neyse dave grohl çıktı şarkı kısmına en azından, bakalım kimde gözlerim dolacak bu yıl? ömer şerif'e pek bir şaşırıyorum, bu sene ölmüş... golden globe'larda mı bafta da mı ne öğrendim bu gerçeği, hem daha önce ölmüş gibi hem de hiç ölmemiş gibi. şarkılar yolun yarısına geldiğimi söylemeye başladıklarından beri daha da hassasım bu konuda. zaten david bowie de yok artık. neyse bu kadar hüzün yeter, saçlarımı dave grohl modeli kestirsem mi?

jacob tremblay sahnede, beasts of no nation'dan abraham attah'la birlikte, çocuk aktörs.
en iyi kısa film-live action short olarak da bilinir, SHUTTERER, BENJAMIN CLEARY & SERENA ARMITAGE


yabancı dilde en iyi film, SON OF SAUL, MACARİSTAN yani mustang değil. yine de 'deniz' isminin telaffuz edildiğini duymak içimi bi tuhaf yaptı, kazanmış kadar oldum. bu cümledeki hataları bulun.

amerika başkan yardımcısı joe biden sahnede, nedense herkes ayakta, buradaki en vasıfsız adamım ben, oturun allah aşkına diyor. tecavüz etmeyin birbirinize diyor bir de. şimdi lady gaga sahne alacak. sahneyi aldı da götürdü gaga, son anda çıkan insanlar gerçek tecavüz kurbanları, izleyin:



ve sonunda ENNIO MORRICONE kazanıyor en iyi film müziği dalında. tabii the THE HATEFUL EIGHT için bestelediği müziklerle. karısına adadı ödülü. ben tabii ki ağlıyorum.

en iyi şarkı, JIMMY NAPES & SAM SMITH WRITINGS ON THE WALL, SPECTRE


olivia wilde & ali g. günlerine geri dönmüş sacha baron cohen geldiler, en iyi filmden geriye kalanları tanıtıyorlar: room & brooklyn

j.j. abrams en iyi yönetmen'in kim olduğunu açıklamak üzere sahnede. benim favorim george miller'dı, mad max fury road ile. ama olmadı. kazanan: ALEJANDRO G. INARRITU, THE REVENANT. GRACIAS ALL'ACCADEMIA! o kadar çok ödül aldı ki bu güne kadar, hala bir şeyler hissediyor mudur kazanınca bilemiyorum. ay neyse o arada tom hardy bi görünüp kayboldu, benim kalbim hop hop.

eddie redmayne sahnede, bu da demek oluyor ki en iyi kadın oyuncu'nun kim olduğunu öğrenmek üzereyiz. cevabını bildiğimiz sorulardan. ama yine de heyecanlıyız. yalan, değiliz. kazanan: BRIE LARSON, ROOM.


julianne moore sahneye indiğine göre de sıra en iyi erkek oyuncu'da. bu önemli bir an. cevabı biliniyor.com ama olsun, neler diyecek merak ediyorum. kazanan: LEONARDO DICAPRIO, THE REVENANT. çok seviyorum leo'yu. (leo, ahbabım oluyor) gözlerinin içi parlıyor, bak yine tom hardy'ye teşekkür ediyor, teşekkürü de geçtim öyle güzel iltifat ediyor ki. martin scorsese'yi de unutmuyor. mevsim değişimine de dokunduruyor, eğer bilmiyorsanız leo doğa için gerçekten savaşıyor. instagram'ını takip edin en azından orda görürsünüz. 'don't take this planet for granted, i sure don't take this night for granted'. alkış.


son olarak, en iyi film, kazananı açıklamak üzere morgan freeman sahnede. SPOTLIGHT. ödülü kabul etmek üzere tüm ekip sahnede, ben coşkularını içten bulsam da ödülün sahibinin farklı olmasını diliyordum, evet mad max'ten bahsediyorum. daha fazla uzatmıyor, öpüyorum.