transparent, 3


geçen sezonu hayal kırıklığıydı benim için transparent'ın.
bu videoda izlediklerim ise ümidimi yitirmemem gerektiğinin haklı kanıtı.
zaten yazımının ne kadar güçlü olduğu, ne kadar gerçek bir fikirden yola çıktığıydı izlemeyi bırakmamamın sebebi.
dizinin yaratıcısı jill soloway gerçek hayatından esinlenerek yazıyor bu diziyi, babası aynen jeffrey tambor'un hayat verdiği maura gibi günün birinde çıkıp trans olduğunu, kdın kıyafetleri giymekten hoşlandığını açıklıyor ailesine. ailenin tepkileri de herhalde aşağı yukarı burada gördüğümüz gibi.
mapa artık mama olmak istediğini söylüyor birazdan izleyeceğiniz fragmanda, sonunda güzelleşmeye de karar veriyor.
ikinci sezonun en dayanılmaz yönlerinden biri de onun bu demode halleriydi benim için. madem kadın oldun, haydi kes o saçlarını, çıkar o gözlükleri, bunca yıl bekledin, amacın süslenmek değil miydi? amacı bu olmayan pek çok kadın var ve ben de kendime bundan bir ders çıkarmalıyım sanırım, ama bu ayrı bir konu, neyse.
tabii en dayanılmazı kesinlikle din meselesinin her karakterle yeniden ve tekrar gün yüzüne taşınmasıydı. anlıyorum önemli, ama benim için soğutucu ve uzaklaştırıcı. eminim pek çok izleyici için de öyleydi.
lafı daha fazla uzatmadan sizi üçüncü sezon fragmanıyla baş başa bırakıyorum: (sezonun tamamı 24 eylül itibariyle bizimle)