#itshappeningagain

merhaba ajan coops (aramızda böyle sesleniriz ona)
 twin peaks 'le ilişkim çocukken başladı. tabii ki annemlerle oturup izlemek gibi bi şansım yoktu, perihan abla'yı bile izletmiyordu annem, twin peaks'e gelene kadar ohooo (gece geç yatmiyim uykumu alayım diye ama benim aklım meraklı melahat'tayken zaten uyuyamıyodum ki). neyse, şimdi, bir çoğunuz pek hatırlamaz ama o zamanlar dijital medya yoktu henüz ve televizyondan video kasetlere kaydedilirdi bazı diziler, filmler, programlar, çizgi filmler filan. bizimki video betamax'tı ve sadece oynatma özelliğine sahipti, yazık. betamax'ın büyük bi yalan olduğunu da sonradan öğrendik, vhs kasetlermiş asıl olay. neyse. arkadaşım eda ve onun ailesinin kaydeden cins aletleri de vardı. bizim için bi bale gösterisi mi bi çizgi film mi net olarak hatırlamıyorum, kaydetmişlerdi. meğer twin peaks'in bi bölümünün üzerine kaydetmişler. bitince o başlayıveriyodu.
o bölümün birkaç dakikasını defalarca izledim yani. ama hatırlamıyorum ne oluyordu. harika gerçekten. niye anlattım o zaman bunca şeyi? neyse, dizinin bir fenomene dönüştüğünün farkındaydım, bir kız ölüyordu ve cenazesinde babası kendini tabutun üzerine atıyordu. ve o jenerik müziği. allahım. duyunca tüylerimin diken diken olduğunu hatırlıyorum. hala da oluyor. dün de öyle oldu (dünün üzerinden başka bir sürü gün geçti ben bu yazıyı ancak bitirebiliyorum kusura bakmayın), geçen hafta fire walk with me'yi tekrar izlediğimde de. şimdi kocam olan atilla'yla ilk 'çıkmaya' başladığımızda da twin peaks'e sarmıştık beraber. o zaten tüm bilinciyle izlemişti 90'larda. benimle yeniden tatmak istedi bu sürreel bu tuhaf şeyi izlemenin zevkini. sağ olsun. şimdi macera yeniden başladı. dün izlediğimiz ilk iki bölüm harikaydı. aradığımız her şey vardı. gazımızı alamayıp üçüncüye de başladık ama ağzımızın payını aldık orda. lynch bayağı kendinden geçmiş. önümüzdeki bölümlerde bu kadar çıldıramayacağında hemfikiriz. dizideki orijinal karakterlerin neredeyse hepsinin burada da yer almalarının dışında, balthazar getty, naomi watts gibi david lynch filmlerinde oynayan aktörler de 18 bölümün içinde kendilerine yer bulmuşlar. dördüncüyü de geçen akşam izledik sonunda. onun da üçten aşağı kalır yanı yoktu, hani bi nebze daha belki. ay ama bölümün sonunda au revoir simone çıkmasın mı sahneye? her bölüm sonu aşırı indie gruplar sahne alıyor kasaba barında- sözüm ona- neyse işte bu simone kızlarını ben çok severim. en keyifli konserlerimden biriydi, eski baylon'da. vay be, artık eski babylon diycez ha... neyse. birkaç notum olacak kadroya dair:

en sevindiğim? şu aşağıdaki.
hatırladınız mı?
scream en sevdiğim filmlerden biri. matthew lillard'la da orada tanıştım. scooby doo da var tabii ama ondan bahsetmenin sırası değil şimdi. kendisi burada biraz laura palmer'ın babası tipi bir karakteri canlandırıyor. bu komedik aktörlerin bu tip rollere alınmaları çok hoşuma gidiyor zaman zaman. ve bu da o zamanlardan.



lynch'in duyma bozukluğu çeken ve bağırarak konuşan gordon cole karakteri de yine burada. cooper'la bir buluşsunlar da anlayacağız neler olmuş. (ay buluştular sonra! cooper kızıl derili oldu bu arada! neyse kafa karıştırmiyim)


bu saçma ikili de buradalar. ama daha da önemlisi oğulları!!!!



michael cera! hahahha.

denise! 
david duchovny de denise kaakteriyle burada. cole'la aralarında sıkı bir pazarlık geçiyor. kendisi şu an fbi'ın başında. federal bureau of investigation'ın ya da...

 jennifer jason leigh de kadronun yeni yüzlerinden
coops kızıl derili oldu diyosam boşuna değil.

madeilene zima & ben rosenfield

kızı the carrie diaries'den tanıyorsam günahım ne? hemen bitiveren dizilerdendi. spinoff demeye dilim varmadı ama öyleydi, eğri oturup doğru konuşalım. tabii better call saul, frasier gibi spinoff'ların yanında bu daha çok joey kıvamında kalıyordu. neyse işte, oğlanı da boardwalk empire'dan gözünüz ısırıyor olabilir. benim gözüm bi de taissa farmiga'lı 6 years'dan ısırıyor ama o da benim ayibım olsun. şaka şaka, küçük indie'leri sever, özenle takip ederiz.

ÖNEMLİ NOT: ha şimdi bu sürpriz yaptı bize ya, bu derken david lynch'i kast ediyorum, yeni bölümler 2 haziran'da başlıyor! yuh değil de ne! memeorial day weekend'den dolayı bu sanırım. ya da kendisi cannes'da diye mi... neyse artık. her hafta bir bölüm matematiğine kendimizi bir an önce alıştırsak iyi ederiz. hayır kopup gitmek öyle kolay ki ikiz tepeler'den... neyse bir hal çaresi bulacağız elbet.

bakın bu au revoir simone'dan lark:


bu da dizinin efsanevi açılış sekansı, tabii ki lynch'in silah arkadaşı angelo badalamenti'den: