69. emmy ödül töreni. *canlımsı


margaret atwood da geldi tabii. max minghella ve elisabeth moss arasında bir şey olmuş mudur? minghella moss'u scientologist diye terk etmiştir midir? az sonra! (değil.)

ben televizyonu çok seviyorum
hep çok sevdim
beynim uyuşmaya çok ihtiyaç duyuyor herhalde
bugünlerde hepimizin tabii, kendimi çok da ayrı konumlandıramayacağım.
her gün keşfedecek ve keşfettiğine sevindiğin yeni bir dizi çıkıyor karşına.
artık dışardaki hayatı kaçırıyor muyum diye endişelenip üzülmeyi de bıraktım. bir zamanlar bir kamyon şoförünün de söylemiş olduğu gibi; olduğu kadar, olmadığı kader.



tören çok güzel başladı
stephen colbert'den de daha azı beklenmezdi zaten (herkesten her şey beklenebilir bu hayatta deniz'cim)
danslı müzikli cold-open şaşırtmadı
ama asıl heyecan monologda yaşandı. hele de snl'in son sezonu boyunca mellisa mccarthy'nin mükemmel canlandırmasıyla her cumartesi (bizim saatimizle pazar) ekranlarımıza konuk olan sean spicer'ın bir anda sahnede belirmesi inanılmazdı. ucuz insanlar tabii bunlar. bir yandan kendinle dalga geçebilmek evet çok güzel bir yandan da ne kadar gerizekalısın be adam. madem bu yeteneğin vardı be rezil ettin kendini onca ay beyaz sarayda.


sahnede big little lies kadınları var şimdi. renkleri koordine etmişler gibi ama fazla göze de sokmuyorlar. beğendim. kırmızı halı kısmına zaten başka platformlarda ayrıca değiniriz.

ilk ödülde kalbim house of cards'daki michael kelly'den yanaydı, ama popülarite kazandı ve sahnede john lithgow'u gördük, the crown'daki churchill tiplemesiyle. tabii ki hak edilmiş bir ödüldü. lithgow acayip bir aktör. yarın öbür gün 18lik bir delikanlıyı bile inandırıcı bir şekilde oynayabilir, şaşırmayız. ama işte bence michael kelly house of cards'ın en önemli değerlerinden biri. çoğu zaman frank'ten de claire'den de daha ağırlıklı bir varlığı var sahnede. onunla ilgili olup biten her şey beni artık hikayenin -zaten sıkıldığım-genel akışından daha fazla ilgilendiriyor.

şu an kendimi zar zor durdurup röportaja gitmek için hazırlanmam gerekiyor. mood farklılığı görecek olursanız şaşırmayın yani.

evet, geri geldim. bu arada seda'nın tedi'sini ve kendi suzi'mi de beslemeyi ihmal etmedim.



en iyi yardımcı kadın oyuncu, komedi: snl  kate mckinnon
itirazım yok. snl kadınlarının başımın üstünde yeri var, katryn hahn keşke i love dick ile aday olabilseydi. seneye inşallah. tabii o zaman başrol adayı olacak, işi daha da zor. neyse.

en iyi yardımcı kadın oyuncu, tv filmi-mini dizi, laura dern, big little lies. şimdi düşündüm de... hiç de şaşırmayan bir seçim.

bu arada cbs'in sitesinden izliyorum. baya reklamlar filan... neyse arada yazıyorum işte bu sayede. hayat sana limon verirse sen de cin tonik yaparsın.

en iyi yönetmen, komedi dizisi: donald glover, atlanta
diziyi izlemeye başlamıştım bir akşam. sonra olduramamıştım. geçen seneydi. kıştı. ve galiba günlerden de cumartesiydi. ama bir deneme daha yapmak var listelerimde. bakalım. teşekkürü güzel, net ve yerindeydi. bravo donald.

en iyi komedi-skeç serisi: snl. 
yani. zaten. lorne michaels'ın kabul konuşmasının metnini bulup hemen aşağıda paylaşacağım şimdi. ama spoiler yememeye çalıştığımdan diğer ödüller açısından, sabrediyorum.

"i was wrong," diye de devam etti ki en önemli kısmı da buydu aslına bakarsanız...

en iyi senaryo, drama: the handmaid's tale, bruce miller
en iyi... bir şeyler daha verildi bu arada. unuttum şimdi. reklamlar kısalmaya başladı, pause'a basmayı hatırlamam gerekecek artık sanıyorum.

bu arada crazy ex-girlfriend'in rachel bloom'u sahneye çıkıp ernest&young'ın muhasebecilerini ondan en beklenen şekilde, bir şarkı ve dans asamblesiyle takdim etti. gecenin en güzel anı geldi dedi. bulunca koyucam buraya çok komikti çünkü.

en iyi yardımcı erkek oyuncu, drama: alexander skarsgard, big little lies
feud erkeklerinden alfred molina ya da the night of'un detektifi bill camp'in kazanmasını isteyebilirdim.

en iyi variety show, senaryo, yazı, metin? 'writing' ne kadar çok kelimenin yerini aynı anda tutabiliyor değil mi? neyse, kazanan last week tonight with john oliver ve ekibi



en iyi yardımcı kadın oyuncu, drama: ann dowd, the handmaid's tale
ben de dowd'la birlikte ağlıyorum. bu kategoriler çok zor. herkes çök hak ediyor. ama dowd favorilerimdendi. teşekkürü ve içten şaşkınlığı ile kalbimi bir kez daha çaldı.



şu an çok güzel birşey oldu. master of none, en güzel bölümlerinden biriyle, thanksgiving ile, en iyi senaryo ödülünü aldı. lena waithe, emmy'erde yazar olarak kazanan ilk african americanmış. ama bunun haricinde master of none. aziz ansari. sizi seviyorum. tabii yine ağladım.

en iyi yarışma programı, the voice

beni pek bağlamayan kategoriler bunlar, gidiyim de kahve koyayım bari kendime ne boş duruyorum?
kahve de koydum, çamaşır da astım, çünkü ben bir kadınım. ve bunların hepsini yapmakla yükümlüyüm. ayaklarımla fasulye soyabilsem şu an bir yandan onu da yapıyor olurdum. seneye inşallah.

en iyi senaryo, tv filmi-mini dizi, black mirror
viola davis christopher jackson'ı takdim etti, sırada in memoriam...

en iyi yönetmen, variety show, snl
en iyi variety show, last week tonight with john oliver



en iyi erkek oyuncu, komedi: donald glover, atlanta



en iyi kadın oyuncu, komedi: julie louis dreyfus, veep. ever rekoru kırmış bulunuyor. aynı diziyle en çok kazanan oyuncu oldu dreyfus. sevgili elaine benes. şaşıramıyorduk.


 

en iyi komedi dizisi: veep

en iyi erkek oyuncu, tv filmi-mini dizi: riz ahmed, the night of
inanılmaz ama gerçek. james gandolfini;ye teşekkür etmeyi unutmadı. ama yine de oyum john turturro'yaydı. bir kez daha popülarite kazandı. olsun. the night of'un hatırlanmış olması bile öpüp de başa koymalık bir durum. tabii mümkünse unut hbo'yu, yemezler.

en iyi kadın oyuncu, tv filmi-mini dizi: nicole kidman, big little lies
nasıl da sağlam bir duruşu var sahnede. tek bir kelimeyi dahi teklemeden etti teşekkürünü. ama şunu merak ediyorum, iki kızım var diyorsun nicole, ne oldu sizin evlatlıklar tom'la edinmiştiniz hani? onlardan neden hiçkimse bahsetmiyor?

en iyi tv filmi-mini dizi: black mirror, san junipero
bu bölümün öne çıkmasına şaşırdım. neyse.

en iyi mini dizi (limited series): big little lies
ok.



en iyi erkek oyuncu, drama: sterling k. brown, this is us
geçen yıl da american crime story ile kazandıydı bu.



en iyi kadın oyuncu, drama: elisabeth moss, the handmaid's tale
o kadar hak edilmiş bir ödül ki. ne desem boş. seni her zaman, her şeye rağmen, çok seveceğim peggy.



en iyi drama dizisi: the handmail's tale
oldu canım o zaman. seneye görüşürüz.