hoşcakal 2018: bir liste (ya da 2018 faaliyet raporu)

sharp objects: patricia clarkson, eliza scanlen, amy adams
o halde bu yılın bir bakıma 'en'leri, bir bakıma benim aklımda en çok yer edenlerini paylaşayım sizinle.

bu yıl yerli yapımları her zamankinden daha çok izlediğimiz bir yıl oldu. masum ile başlamıştı bu serüven fi ile devam etmişti. yılın benim için en iyileri arasına derhal girenler ise şahsiyet ve bartu ben oldular. kendime de size de söz veriyorum önümüzdeki yıl daha çok yerli dizi izleyeceğim. tabii bana da söz verilmeli dijital platformlarca daha çok yeni iş çıkacağına dair. çünkü iki buçuk saatlikleri izlemeyi reddediyorum. mesela bozkır var ilk sıramda. bugün yarın başlarım bence.

jodie comer & sandra oh
killing eve. bence televizyonda izlediğimiz en iyi işlerden biriydi. farklıydı. iki kadın da birbirinden iyiydi. sandra oh hep sevdim zaten ama jodie comer'la bomba etkisi yaratmışlardı. ikinci sezonunu en heyecanla beklediğim iş, kesin bilgi.

elizabeth perkins, amy adams & patricia clarkson
sharp objects. wow. her bölümünü içime sindire sindire yutkuna yutkuna izledim. her oyuncu, senaryo, yönetmen, görüntü yönetmeni, ellerinize sağlık abicim. biliyorsunuz her bölümü 3 kere izledim.

andy samberg golden globe'ları sunuyor bu yıl killing eve'den sandra oh ile birlikte.
brooklyn nine nine. sonunda kendimi 'neredeyse' the office kadar kaptırabildiğim bir post-friends dizi olarak çıktı karşıma. yani: tabii ki the office kadar iyi değil ama oturaklı ve sevebileceğin pek çok ana karakter yaratan, akabinde de bir hayli güldüren hızlı dizilerden. hızlı dizi=yemek sırası&uyku öncesi.

elisabeth moss
the handmaid's tale, 2. sezon. ilk sezonu kadar iyi olmayı, merak ettirmeyi ve umutsuzluklara sürükleyip içimizi karartmayı başardı. iyi ki hayatımızda. haydi hemen üçüncü sezonu gelsin.

bizimkiler.
the americans. benim için bir veda niteliğindeydi. geç başlayıp hızlı tükettiğim bir iş oldu. çok sevdim. 6 sezona yayılan bu casus-aile dramasını izlemediyseniz mutlaka listenize alın.

alan arkin & michael douglas
the kominsky method. çok ağlattı bu. komedi dizisi olmasına rağmen bu kadar ağlatması canımı sıktı ama iyiydi. listeye girmesinin nedeni belki yakın zamanlarda izlediklerimden biri olmasıdır ama fark etmez, izlemediyseniz izleyin. michael douglas ve alan arkin'in kimyaları televiyonun camını patlatacaktı neredeyse. bu noktada barry'den de bahsetmek istiyorum, çünkü onu da çok sevdim. çünkü o da oyuncu olmaya karar veren ve oyuncu olmak için kursa giden bir adamın hikayesini anlatıyor. kominsky de oyuncu koçu ya, anladınız işte. tabii adam kiralık katil ama olsun. sonuçta ikisi de hollywood'da geçiyor. barry biraz daha karanlık diyebilir miyiz? evet.

rachel brosnahan
the marvelous mrs maisel, 2. sezon. ilk sezonun heyecanı elbette yoktu, bir dünyaya ilk kez girmek gibisi yok ne de olsa. ama yine de çok iyiydi bence. belki biraz daha az konuşsalar? amy sherman palladino'dan istenebilecek son şey tabii bu...

darren criss
american crime story: the assassination of gianni versace. people vs. oj simpson'dan sonra bir o kaar iyi bir şeyin çıkması şaşırttı, mutlu etti. oyunculukların hepsi muhteşemdi. ama bu konu hakkında bol bol konuştuk zaten yıl boyunca, hala izlemeyen kalmamıştır aranızda sanıyorum ki. hmmm?

katil ev
the haunting of hill house. doya doya korku izletti bize bu dizi. çok iyi oldu. arada sırada karşımıza çıkan iyimsi korku filmlerinden biririn 8 tane aynı kalitede devam filminin çekildiğini düşünün, bilmem anlatabildim mi?

jason bateman
ozark. ilk sezonu 2017'ye ait olsa da geç keşfettiğim için benim listemde 2018'in iyileri arasında yer alacak. ikinci sezon da iyiydi. para nasıl aklanır ailecek görev dağılımı nasıl yapılmalı öğrendik ve yedi göllere taşınıyoruz.

wanderlust: toni colette & steven mackintosh
insceure. benim en severek izlediklerimden. kendi başımalarımdan. kızlar var başrollerde diye herhalde kendime saklıyorum ne bileyim. glow'u da öyle izledim. younger'ı da. bunları izlemediyseniz hep alın listeye. netflix sarmalından da çıkın istirham ederim, başka diziler de var. üşenmeyin, peşine düşün. ha bir de the good fight. ne güzel bir hediyemizsin sen ya! iyi ki varsın keşke daha çok olsan ama artık bütün aktörler akıllandı, 10 bölümden fazla çekmeyiz diyorlar. wanderlust'ı da burada değerlendireyim bari, mansiyon ödülü gibi düşünün burayı zaten. gerçi the good fight'a mansiyondan fazlası yakışır. neyse wanderlust'ı ve toni colette'in performansını çok beğendim. zaten bu yıl onun yılı, gerçi golden globe onu görmezden geldi ama. olacak iş değil, hereditary'den bahsediyorum bu arada, wanderlust değerlendirmeye girememiş olabilir yayın tarihi nedeniyle.

amanda peet & roger sterling şaka şaka: john slattery
the romanoffs. arada kaldık değil mi? şahsen izlemeye bir türlü başlayamadım önce. sonra kolları sıvadım. matthew weiner'a hayranlığım büyük, çok büyük, sıçıp batırsa da okeydim vardır haklı bir sebebi derdim. ama sıçmamış ve batırmamış. birbirine çok ince bir iple bağlı sekiz bölümlük dizinin bazı bölümleri çok güzeldi: 2-3-4-7. ilk bölüm de fena değildi aslında. neyse, yani izlemezseniz ölmeyeceğiniz, zaten, ama izlerken keyif alacağınız bir seri. ayrıca bölümlerin her biri 1 saat 20 dakikalık bir film uzunluğunda o yüzden de ayrıca tatmin ediyor. amanda peet, christina hendricks ve kathryn hahn çok iyiler.

little women: emma watson, greta gerwig, saoirse ronan, florence pugh, eliza scanlen & timothee chalamet.

2019'dan en büyük beklentilerim: game of thrones. hayal kırıklığına filan uğramaktan korkmuyorum. sadece finalden tatmin olmak istiyorum. lütfen. bir de spin-off'lar ne durumda o konuyla ilgili naomi watts'ın kadroya girmiş olduğu dışında bir haber bekliyorum. mersi.
little women. greta gerwig'in çektiği versiyonda meryl streep, timothee chalamet, emma watson, saoirse ronan, eliza scanlen (sharp objects) ve florence pugh gibi yeni neslin en umut vaat eden ve çekici oyuncuları yer alıyor. merak etmemek gibi bir şansımız yok.
fleabag. hadi artık gelsin.
once upon a time in hollywood. yeni evli quentin tarantino'nun brad pitt, leonardo dicaprio ve margot robbie'nin başrollerinde oynadığı filmi 2019'un ağustos'unda giriyor amerikada vizyona. cannes? neden olmasın.
big little lies. inşallah ilk sezonu kadar iyi olur bu da. yeni sezonu andrea arnold'un ellerine teslim ettiler jean marc valle'nin ardından. biliyorsunuz kendisi sharp objects'i de yöentmişti.