76. golden globes

dışarda kar yağıyor hem de tipimsi. yarın bizi nasıl bir gün beklediğini bilmeksizin tv ve bilgisayarımın başındayım. bile bile bu jet leg'e neden girdim gerçekten bilmiyorum ama saatlerimiz 03:51'i gösterirken fikrimi değiştirmemin de bir anlamı yok.
kırmızı halıdan beklentilerim pek yüksek değilken bir anda karşıma rosamund pike çıktı. wow dedim. sonra charlize theron. sonra julianne moore. bir de jeff bridges ve karısı yine inanılmaz güzeller:
susan geston & jeff bridges
ödüllerin hangi sırayla veileceklerine baktım ilk kez doğru zamanda aklıma gelip de. bakalım işe yarayacak mı...
sandra oh ve andy samberg ikilisiyle ilgili kuşkularım ne yazık ki yersiz değilmiş. andy yine iyi de sandra biraz fazla heyecanlı. çok ezbere gidiyor tüm monolog. 99/100 konusunu yeniden gündeme getirdikleri için minnettarım o ayrı. jim carrey ve boyalı saçlarıyla uzayan bir skeç geldi. sandra oh'nun yüzünde hep bir dehşet ifadesi var. onun dışında da gülüyor. sonra kekeliyor. şimdi gözleri doluyor, duygulanıyor filan. o geçiş pek olmamış bence. bu arada kamera salondaki farklı renklerdeki insanların yüzlerinde dolanıp duruyor. mesaj: değişim başladı, başaracağız.
lady gaga ve eflatun kuyruğu sahnedeler. tabii garson kılıklı bradley ile birlikte.
en iyi erkek oyuncu, komedi:
 michael douglas, the kominsky method
bakın ne demişim: "bence michael douglas alacak bahse girelim mi?" şimdi gidip milli piyango oynuyorum.
black panther
black panther'ı tanıttılar önce filmin kadrosu, şimdi de:
en iyi animasyon: SPIDERMAN: INTO THE SPIDER-VERSEbu beklenen bir sürprizdi. buna da değinmiştim. neyse kendimden bu kadar bahsetmek yeter hohoho.
the favourite three: emma stone, olivia colman & rachel weisz sahnedeler
filmlerini anlatmaya çalışıyorlar ama bir sıçtılar. 
the big bang theory ekibi sahnede. onlar da bu sene veda ediyorlar ekrana.
en iyi erkek oyuncu, dram: RICHARD MADDEN, BODYGUARD
inanamıyorum. bence kendisi de inanamıyor. heyecan yok gözlerinde. çok büyük haksızlık. satılmışsınız.
the americans #BNIrecommends
en iyi dizi, dram: THE AMERICANS
iyi bari... ay o kadar sinirliyim ki hala şu madden olayına. neyse, hoşca kalın bir kez daha the americans, kendi ailem gibi* sevmiştim sizi. *neredeyse, abartmayalım
çıktı hfpa'in başkanı kadın yine. şu kınalarda içine mum konup havaya salınan fenerlere benziyo uzaktan. ama şimdi bu yorumu ırkçı bulanlar olur kadın hintli diye. gördüğünüz üzere cümlem kalıcı.
blackkklansman'ci adam driver ve denze washington'ın oğlu çıktılar filmlerini anlatıyorlar. atilla izlemek istemeyince yarıda kaldı bu, bir ara oturacağım yeniden başına.
ben whishaw #BNIrecommends
taraji p henson ve gina rodriguez sahnedeler.
en iyi yardımcı erkek oyuncu: BEN WHISHAW, A VERY ENGLISH SCANDAL.
çok seviyorum ben whishaw'u. yerim.
patricia arquette, escape at dannemora #BNIrecommends
ben stiller ve jamie lee curtis sahnedeler. 
en iyi kadın oyuncu, mini dizi: PATRICIA ARQUETTE, ESCAPE AT DANNEMORA
lucy liu gedi, crazy rich asians'ı anlatıyor.

steve carell sahnede şimdi de. carol burnett'e ödül verecekler. steve carell de yaptığı her işi iyi yapanlardan. ona güven yani, teslim ol. bu ödül cecil b demille ödülünün tv versiyonu ve her sene verilecekmiş. bu senenin cecil'i de jeff bridges. burda olmasının sebebi o.
bu arada julia roberts'ın kocasıni gördü bir an kameraman. ne kadar yakışıklıymış. 
idris elba ve taylor swift sahnedeler. 

en iyi müzik: JUSTIN HURWIZ, FIRST MAN
en iyi şarkı: MARK RONSON, SHALLOW, A STAR IS BORN
yani shallow dışında bir şarkının kazanması imkansızdı ama richard madden'ın da ödülle ayrıldığını gördük bu sahneden az önce sonuçta. mark ronson'ın ne kadar yakışıklı olduğunu konuşmuş muyduk? şu irina shayk bradley cooper ilişkisine de inanamıyorum hala. 
idris elba şimdi bu yılın miss golden globe'u olan kızını takdim ediyor.
octavia spencer sahnede. ondan önce gecenin sunuculari sandra ve andy de burada ve komiklerdi. octavia spencer ödül sezonu için özel üretim bir film olan green book'u takdim ediyor.
film kategorisine geçtik gibi. sam rockwell ve allison janney sahnedeler.
en iyi yardımcı kadın oyuncu: REGINA KING, IF BEALE STREET COULD TALK
bu yıl regina king'in yılı dedim ben size. seven seconds'la da emmy'yi kapmıştı hatırlarsınız.
kristen bell ve megan mullally sahnedeler.
en iyi kadın oyuncu, dizi, dram: SANDRA OH, KILLING EVE.
amy poehler ve maya rudolph sahneler. ve tabii ki çok komikler.
en iyi yardımcı erkek oyuncu: MAHERSHALA ALI, GREEN BOOK.
şaşırdık mı? hayır. 
amy poehler & maya rudolph for the oscars
poehler ve rudolph arasında şaçma bir an yaşandı. komik de değildi açıkçası. ama olsun.
en iyi senaryo: GREEN BOOK, NICK VALLELONGA, PETER FARRELLY, BRIAN CURRIE.
patricia clarkson, sharp objects #BNIrecommends
felicity huffman ve william h macy sahndeler. felicity her sene gençleşiyor bu arada, brava her ne yapıyorsa.
en iyi yardımcı kadın oyuncu: PATRICIA CLARKSON, SHARP OBJECTS. çok mutluyum. adora, foreva.
saoirse ronan
saoirse sahnede. şeffaf kızım benim.
en iyi erkek oyuncu, dram: CHRISTIAN BALE, VICE.
"Thank you to Satan for giving me inspiration on how to play this role." -
şaşırmadık. ama ingiliz aksanını duyunca şaşırdık. unutmuştum.
roma
catherine zeta jones ve antonio banderas sahnedeler.
yabancı dilde en iyi film: ROMA, ALFONSO CUARON.
izlemeyen bir tek ben kaldım bu filmi. ama emin olun sinemada izleyeceğim. büyük laflar etmemeyi de öğrendim artık, plan yapılamadığını ama işte umut züğürtün ekmeği değil miydi?
darren criss, american crime story: the assassination of gianni versace #BNIrecommends
taron egerton ve amber heard sahnedeler. amber baya 80'ler working girl gone partying. bu kızı seviyor muyuz biz artık? 
en iyi erkek oyuncu, mini dizi: DARREN CRISS, THE ASSASSINATION OF GIANNI VERSACE.
chris pine sahnede. çok dangalak bi çocuk bu. sonra anlatırım. kendisi jeff bridges'ı sunmak için sahnede. yaaaa kardeşi de yanında jeff'in, beau. ay ağlicam. el dudelito. your dudeness. respect.
harrison ford sahnede, "kimse bana jeff bridges'ın arkasından sahneye çıkacağımı söylememişti," diyor. komiklik yaptı yani. açıklama ihtiyacı hissettim.
en iyi yönetmen: ALFONSO CUARON, ROMA.
sam elliott sahnede. a star is born'u takdim ediyor.
rachel brosnahan, the marvelous mrs. maisel #BNIrecommends
şimdi de this us çocukları sahnede.
en iyi kadın oyuncu, komedi: RACHEL BROSNAHAN, THE MARVELOUS MRS. MAISEL.
i'm in. içimden son günlerdeki sıkıştırılmış the good place maratonumdan ötürü kristen bell geçse de...
tashih var. bitap olacak.

en iyi dizi, komedi: THE KOMINSKY METHOD.
emily blunt ve dick van dyke sahnedeler. sanıyorum ki mary poppins returns'ü takdim etsinler.
halle berry ve lena waithe sahnedeler. boomerang diye bir dizileri geliyormuş. haydi bakalım.
en iyi mini dizi: THE ASSASSINATION OF GIANNI VERSACE, AMERICAN CRIME STORY.
alkış.
olivia colman, the favourite
anne hathaway ve jessica chastain sahnedeler.
en iyi kadın oyuncu, komedi: OLIVIA COLMAN, THE FAVOURITE.iyi ki var bu kadın ya. "my bitches," diye seslendi emma ve rachel'a. en içten kabul konuşması.
janelle monae sahnede. antipatik bulduğum biri. if beale street could talk'u tanıtıyor.
mike myers sahnede şimdi de, bohemian rhapsody'yi tanıtıyor o da. lütfen kazansın bu film. kategorisinde başka rakibi olmadığını düşünüyorum.
bill mrurray sahnede. elinde koccaman bir şampanya kadehi var. ya da şarap. durumundan memnun.
en iyi film, komedi: GREEN BOOK.
nasıl mutsuzum anlatamam. yani o kadar da değil beni daha çok üzen bir sürü başka konu var ama bu olmamalıydı. 
glenn close, the wife #BNIrecommends
gary oldman sahnede. geçen yılın şampiyonuydu bilirsiniz.
en iyi kadın oyuncu, dram: GLENN CLOSE, THE WIFE.
wow bunu beklemiyordum. ümit ediyordum ama beklemiyordum. yaşasın. hak edilmiş bir ödül.
richard gere ve julianne moore sahnedeler.
en iyi erkek oyuncu, dram: RAMI MALEK, BOHEMIAN RHAPSHODY.
oh yes. ooooh yes.
nicole kidman sahnede...
en iyi film, dram: BOHEMIAN RHAPSODY.
gooooodbye everybody, i've got to go!

iyi günler ve haftalar sevgili izleyiciler!