dakika dakika: 91. oscar töreni

dikkat: spoiler içerir.
02:49 kırmızı halı izleyerek başladık.
sunucusuz tören nasıl olacak çok merak ediyorum, çok diye abarttım sanırım biraz. (sunucusuz tören çok iyi oldu, her sene böyle yapılsın ya da tina fey, maya rudolph ve amy poehler sunsunlar. alın size alternatif.)
en merak ettiğim kategori en iyi film filan değil en iyi yardımcı kadın oyuncu sanırım. favorim rachel weisz ama ödülü regina king'in alacağından eminim.
adayların tamamını yine şuraya bırakayım ben...
bu arada charlize theron geldi ve inanılmaz.

bunu koymadan edemeyecektim.
03:39. törenin başlamasına 21 dakika kaldı.


eveet queen konseriyle başlıyor gece. doğru karar. glenn close'u we will rock you'ya eşlik ederken görmek: paha biçilemez.
herkes ayakta alkışlıyor. ver gazı!


tina fey & amy poehler & maya rudolph sahnedeler. ve tabii ki çok komikler.


en iyi yardımcı kadın oyuncu: REGINA KING.
chris evans çok centilmence king'e eşlik ediyor sahneye kadar bu arada.
regina ilk kez aday oscara. annesiyle gelmiş.

helen mirren ve jason momoa sahnedeler. neden acaba. deminki üçlü film çekiyormuş birlikte çok iyi arkadaş olmalarının yanı sıra. en iyi belgesel kategorisini anons ediyorlar:
en iyi belgesel: FREE SOLO.
1 km yüksekliğe ipsiz tırmanan alex honnold'un hikayesi free solo. tabii onun bir de çekim tekniği hikayesi. acayip olsa gerek.

sahnedeki adamın kim olduğunu bilmiyorum. ama üzgün değilim. en iyi film adaylarından biri olan vice'ı takdim ediyor. önemsiz.

elsie fischer (eighth grade) ve stephan james (if beale street could talk) sahnedeler.
en saç & makyaj: VICE.
beklenen buydu. zaten üç aday vardı.

melissa mccarthy ve brian thyree henry sahnedeler.
en iyi kostüm: BLACK PANTHER.
tören inanılmaz gecikmeli geliyor bu arada. ben internetten izlediğim için mi böyle acaba? black panther bence bayağı hak etti bu ödülü şimdi düşününce. bu tip ödülleri güncel filmler alınca ben çok seviniyorum.

jennifer lopez ve chris evans sahnedeler
prodüksiyon tasarımı: BLACK PANTHER.
şaşırtıcı. ama ok. ödülü alan ilk siyahi kadın olma özelliğini de taşıyor hannah beachler.

tyler perry sahnede.

sinematografi: ROMA.
sinematografi de ona ait. bu üçüncü oscar'ıymış. bu gece bu sayı katlanır.
bu işe çok hak edilmiş bir ödül.

emilia clarke sahnede. yeniden kumral olmuş. en iyi şarkı dalındaki aday-performanslardan birini sunuyor. rbg belgeselinden i'll fight ile jennifer hudson sahnede.

saatler 04:52.
serena williams sahnede. a star is born'u tanıtmaya çıkmış. buyursun.
şimdi de james mcavoy ve danai guirra sahnedeler.
ses montajı: BOHEMIAN RHAPSODY.
aynı ikili hala sahnedeler:
sound mixing: BOHEMIAN RHAPSODY.

queen latifah sahnede. en iyi film adaylarından the favourite'i sunuyor.
şimdi de angela bassett ve javier bardem sahnede. ispanyolca konuşuyor. bizi duvarlar bölemez diyor.
yabancı dilde en iyi film: ROMA.
bu en iyi filmi roma'ya vermeyecekleri anlamına mı geliyor? umarım öyle olmaz.


keegan michael key sahnede. elinde şemsiyesiyle geldi. uçarak mı geldi? (evet) kaçırdım. en iyi şarkı adaylarından mary poppins'i takdim ediyor. the place where lost things go'yu söylemek üzere bette midler sahnede.
mary poppins'e neden hep ağlıyorum ben? nereden çıktı bu gözyaşları şimdi sabahın köründe. saatle de ne alakası varsa. neyse.

trevor noah sahnede. en iyi film adaylarından black panther'ı takdim ediyor.

michael keaton sahnede. elinde bir zarf var. bu iyi haber. ödül geliyor demek. montaj.
en iyi montaj: BOHEMIAN RHAPSODY.


daniel craig ve charlize theron sahnedeler. o gri mavi elbisesinin koltukaltında ter lekesi olmuş mu çok merak ediyorum.
en iyi yardımcı erkek oyuncu: MAHERSHALA ALI, green book.

laura dern sahnede. arkadan da jurassic park müziği çalıyor tabii.
pharell williams ve michelle yeoh sahnedeler.
en iyi animasyon: SPIDER-MAN INTO THE SPIDER-VERSE.
en şaşırtmayan ödül.

kacey musgraves denen pembe tütülü kız çıkıp the ballad of buster scruggs'ın en iyi şarkı adayı şarkısını tanıttı. when a cowboy trades his spurs for wings.
göz ucuyla da olsa frances mcdormand'ı görmemize yaradı tabii bu durum.

wayne's world sahnede. en iyi film adayı bohemian rhapsody'yi sunuyorlar.


period, end of sentence.
awkwafina ve john mulaney sahnedeler şimdi de.


en iyi kısa animasyon: BAO.
en iyi kısa belgesel: PERIOD, END OF SENTENCE.
her iki ödülün de kazananları kadınlar. oh yes! izlemek için sabırsızlanıyorum.

diego luna sahnede. en iyi film adaylarından biri olan roma'yı takdim ediyorlar.

oscar'lar sürüp giderken martin scorsese; al pacino, robert deniro, joe pesci ve harvey keitel'li son filmi 'i takdim etti.

şimdi de sarah paulson ve paul rudd sahnedeler.
en iyi görsel efekt: FIRST MAN.



bradley cooper ve lady gaga sahnedeler. shallow'u söylüyor.
kimse sunmadi bile. öyle başladılar direkt.
lady gaga çok artiz.

sanırsın ki bradley irina'yı bıraktığını açıklayıcerecek törenin orta yerinde.


en iyi kısa filmi sunmak üzere hamile göbeğini debut eden krysten ritter ve kiki layne sahnedeler.
en iyi kısa film: SKIN.

brie larson ve samuel l. jackson sahnedeler. captain marvel'da birlikte oynuyorlar bunlar.
senaryo ödüllerini sunacaklar. herhalde ikisini de sunarlar diye düşünüyorum.
en iyi orijinal senaryo: GREEN BOOK.
en iyi uyarlama senaryo: BLACKKKLANSMAN, SPIKE LEE.

06:18
green book'un en iyi orijinal senaryoyu alması çok saçma.

michael b jordan ve tessa thompson sahnedeler.
en iyi müzik: BLACK PANTHER, lüdwig goransson.


bu ikisi de sarılmak için her bahaneyi kullandılar.
şimdi de chadwick boseman ve constance wu sahnedeler.
en iyi şarkı: SHALLOW, a star is born. lady gaga, mark ronson, anthnoy rossomando, andrew wyatt.


akademinin başkanı sahnede. in memoriam.


barbra streisand sahnede. the way we were eşliğinde. blackkklansman'ı sunuyor.
"ikimiz de brooklyn'deniz ve ikimiz de şapkaları seviyoruz."


geçen yılın en iyi yardımcı kadın oyuncusu allison janney ve en iyi erkek oyuncusu gary oldman sahnedeler.
en iyi erkek oyuncu: RAMI MALEK, bohemian rhapsody.
sevindim lan. oh be.
"i may not have ben the obvious choice, but i guess it worked." yes canım, it worked.

kongre üyesi john lewis ve bir kız (tanımıyorum ismini de kaçırdım sonra öğrenirim,) green book'u sunmaya çıktılar.

07:00

best speech.

frances mcdormand ve sam rockwell sahnedeler. hiçbir şey söylemeden bile çok tatlılar.
en iyi kadın oyuncu: OLIVIA COLMAN, the favourite.

guillermo del toro sahnede. dün ateşi varmış. hastaymış. ama iyileşmiş, bu fırsatı hayatta kaçırmazmış. del toro burada olduğuna göre alfonso cuaron mu kazanacak en iyi yönetmeni? ay kalbim yerinden fırlayacak! bi de bi an en iyi filme geldik sandım. daha da çok heyecenlandım.
en iyi yönetmen: ALFONSO CUARON, roma.

julia roberts sahnede. hiçbir sene bu kadar nefes nefese beklememiştim. adaylar arasında gerçekten sevdiğim bir film var diye herhalde.
en iyi film: GREEN BOOK.
şaşkın ve biraz da küskünüm.
ödülü carrie fisher'a armağan ettiler, ordan bir puanımı aldılar.
evet netflix yüzünden oldu bu.
neyse.
ne demiş ariana grande?
thenk you, next.
iyi haftalar sevgili izleyiciler.
07:21.