küçük ve tatlı komikler, biraz da melankolikler

crashing, pete holmes
komedi seviyorum.
palyaço misali her kahkahanın ardında bir yudum gözyaşı gizli bunu da çok iyi biliyorum.
bunu hem bilen hem de uygulayabilen, gülerken düşündüren, günlük dramalarımızı kelimelerini çok iyi seçip, espriye dönüştürebilen diziler var. en sevdiklerimi paylaşmak istiyordum ne zamandır. önce videosunu çektmek nasip oldu (hashtag şükür) sevgili serra'yla ama #bidakika'ya ancak bir kısmı sığabildi tabii. daha sonra dönüp bakıp yanına tik atmak isteyebileceğiniz bir liste bulunsun istedim o yüzden de yazdım bakalım.



catastrophe: toplam 4 sezon. birkaç hafta önce bitti. keşke hiç bitmeseydi ama nereye kadar tabii...
broad city: bu hafta bitiyor 5. sezon finaliyle. abbi jacobson ve ilana glazer are my spirit animals demek isterdim ama asla onlar kadar çılgın bir insan olmadım. bu ikisi dışında başrolde bir de new york var. dizinin yapımcılarından birinin ise amy poehler olduğunu belirteyim, yapımcılar arasında en önemlisi ve dizinin yayına çıkma sebebi de poehler'in ta kendisi.
better things: louis ck vardı bu projenin arkasında ama artık yok tabii. üçüncü sezonu yayınlanmakta better things'in, başroldeki ve yaratıcısı olan pamela adlon'u californication'dan hatırlayabilirsiniz. komik, duygusal, fazlasıyla gerçek. background'da ise los angeles var.
SMILF: erken yaşta anne oluvermiş bir kadın ve günlük çabalamaları. müthiş tatlı, melez oğlu, yan rollerden birinde connie britton. zekice yazılmış bir dram komedi.

fleabag, phoebe waller bridge
fleabag: büyük bir mutluluk fleabag. ikinci sezonu yayınlanmakta ben ise biriktirmekteyim. nasıl dayanıyorum inanın bilmiyorum. phoebe waller bridge dizinin yaratıcısı başrolü aynı zamanda killing eve'in de arkasındaki kuvvet. bu dünyaya büyük nimet.
insecure: issa rae'nin kendi adıyla başrolünde oynadığı dizi 30'larının başındaki bir grup siyahi kadın arkadaşın başlarından geçenleri anlatıyor. çoğu romantik hikaye, biraz sex and the city gibi mi acaba derseniz ve illa bir benzetme yapmamız gerekirse, evet. üç sezonu geride kaldı. devam ediyor.

shrill, aidy bryant
shrill: en taze izlediğim bu, ilk sezonu yeni yayınlandı. sadece 6 bölüm ama bence devamı gelecek. saturday night live'dan tanıdığımız aidy bryant var başrolünde. hayatı boyunca kilolarından dertli, kibar ve naif annie'nin, 'eeeh, yeter be,' dediği ana ortak oluyoruz dizide.
love: bunu biliyorsunuz, netflix'te oynuyor. 3 sezon sonunda vedalaştı bizimle. komedidense romantik, çok severek izlediklerimden. izlemediyseniz müthiş kıskandım sizi.
crashing: ah! öyle çok sevdim ki crashing'i. crashing hbo bu, ingiliz versiyonuyla karıştırmayın ki o da güzel, o da phoebe waller bridge. bu ise stand up'çı pete holmes'un stand up'çı olma hikayesi. 3. sezonu başlarken keşfettim, neredeyse bir oturuşta bitirdim sonra da haftalar geçmek bilmedi. ne yazık ki bitti, ama konuk oyuncularıyla, holmes'un saf gerçekliğiyle filan, müthiş.
you are the worst: nasıl bir arada olduklarına hayret ettiğiniz iki insanın ilişki dinamiği, psikolojik rahatsızlıklar, alkol, absürt yakın arkadaşlar. beşinci sezonu süregitmekte, yakalayın hemen.
high maintenance: marijuana satıcısı (uyuşturucu dedim instagram'da, bir arkadaşım, "ot, uyuşturucu değil," diye uyarmış, peki dedim ben de) 'the guy'ın evden eve gittikçe yaşadığı maceralar. ben sinclair dizinin yaratıcısı ve başrolü, dizi önce youtube'daydı sonra hbo aldı. çakals. işlerini biliyorlar. daha önce de bahsetmiştim hatırlayanlarınız olur.
easy: her bölümü birbirinden bağımsız bir ilişki antolojisi. komediden çok dram sayılabilir. hafif ve yarımşar saatlik olduğundan bu listede. bir de oyuncular çok iyi, sürprizli. iki sezonu var. netflix.

red oaks, craig roberts
red oaks: bu amazon dizisini ilk andan beri izliyorum, pilotunun yayınlandığı zamandan hatta. üçüncü sezonuyla birlikte ekrana veda etti. 80lerde, new york'un banliyösünde, red oaks isimli country club'da geçen, yönetmen olma hayali kuran david'in hikayesi. ailesi, arkadaşları, aşk hayatı. david'i ise submarine'den hatırlayabileceğiniz craig roberts canlandırıyor.
please like me: bu avustralya dizisi beni hem çok güldürdü hem çok ağlattı. devamının gelmemiş olmasına inanamıyorum. netflix'te izleyebileceğiniz en hakikici standup'lardan hanna gadsby'yi bu dizide keşfettik mesela. please like me de netflix'te.
difficult people: billy eichner ve julie klausner oynadıkları üç sezonluk bir dizi. bu kadar devam edebilmiş olmasına bile her seferinde şaşırdığım ve çok da sevdiğim bir işti. biraz edgy. 'bir kadın ve gay en yakın arkadaşı' klişesinin harika bir yorumu.
search party: bu özellikle ikinci sezonuyla dramaya geçiş yapsa da absürtlük klasmanında üst sıralarda. bir grup arkadaş aslında hiç de samimi olmadıkları lise arkadaşlarının kaybolduğunu öğrenir ve onu bulmak için harekete geçerler. gizemli, komik, hıssi. üçüncü sezonu yakında başlar. tarihi net değil.
crashing uk: işte diğer crashing. tek sezon. komün hayat yaşayan genç bir arkadaş grubu. romantik komedi.
one mississippi: tig notaro'nun kendi hayat hikayesinden esinlenerek yarattığı güldürmekten çok ağlatan iki sezonluk bir dizi. ilk sezonu daha ağlak, ikinci sezon çoğunlukla komik ve romantik. bunun da yapımcılarından biri louis ck'di, iş zaten bitecekti anladığım kadarıyla ama skandalın araya girmesi sonunu hızlandırdı. tig notaro da bir standup. ellen'ın çok yakın arkadaşı, hatta son netflix special'ının yönetmeni.

brockmire, hank azaria & amanda peet
brockmire: hank azaria'nın (trivia: phoebe'nin minsk'te yaşayan erkek arkadaşının adı nedir?) sonunda hak ettiği ilgiyi kazandığı dizisi. beyzbol yorumcusu alkolik jim brockmire'ın maceralarında amanda peet de başrollerden birinde. üçüncü sezonu başlamak üzere, dördüncüsü de onaylı.

nobodies, larry dorf, rachel ramras, hugh davidson (bu sonuncuya büyük kalp)
nobodies: son iki yaz başım bu diziyle geçti. her cuma günü nobodies'le daha özeldi benim için. üç yazar arkadaşın hollywood'da ayakta kalmak için verdikleri mücadele, aşk ve evlilik hayatları.