dakika dakika emmy ödül töreni


en iyi dizi, drama: GAME OF THRONES

öncelikle adayların tamamını şuradan görebileceğinizi belirtmiş olayım çünkü aşağıda yalnızca kazananların ismini okuyacaksınız.

burada da geçen yılın kazananları var, karşılaştırma yapmak isterseniz belki diye...

oscarladan sonra bir kez daha (2003'te de böyleymiş) sunucusuz şovumuz başladı
homer simpson animasyonu üzerine anthony anderosn şimdi de bryan cranston sahnede, henüz hiçbiri komik değiller ama salondaki seyirciler pek suportif. yazmak yerine izlersem belki ben de memnuniyet duyabilirim.

komedi ödülleriyle başlıyoruz, sahnede ben stiller var. hep sevdim hep seveceğim.
çok zor bir kategori, hepsi de favorim.
en iyi yardımcı erkek oyuncu, TONY SHALHOUB, the marvelous mrs. maisel
sanki komik olacakmış gibi başlayan kabul konuşması klişeler içinde kayboldu, tony'nin monk olmasına hala kafam basmıyor, yani birkaç dakika geçtikten sonra basabiliyor ancak

bir de yorumcumuz var, maç yorumcusu gibi bu emmy'lerde, belli ki ara ara gösterecek yüzünü thomas lennon.

bu arada tüm hbo dizileri gibi (neredeyse) watchmen de digiturk'te başlıyor pek yakında. hakkında pek heyecanlanamadığım bir dizi. filmini hiç sevmemiş olmamdan kaynaklı. izlemeyeceğim anlamına gelmesin tabii. ooo şimdi de grey's anatomy. meredith kovulmuşm en son sigortası olsun diye sigortasız bir hastaya kendi kızının sigortasıni vermiş ve yakalanmıştı, şimdi comunity servis. greys hiç bitmesin ya. boş boş izleyelim sürekli.

şimdi de family guy. evde oturmuş emmy izliyorlar.
amy poehler ve katherine o'hara sahnedeler. amy'cim lambanın cini gibi giyinmiş ama aynı zamanda da mc hammer gibi.
en iyi yardımcı kadın oyuncu, ALEX BORSTEIN, the marvelous mrs. maisel
açıkçası betty gilpin ya da sarah goldberg alır diyordum ama sevinçliyim çunkü çok seviyorum susie'yi.

ken jeong ve nick cannon mı dedi? sahnedeler...
ken kızını aradı, ne oluyor anlamıyorum pek... her şey kopuk, herkes sahneye çıkıp becerilerini sergiliyor okuma bayramı gibi. neyse bakalım nereye varacak...
yine çok zor bir kategori, pen15 de adaylardan...
en iyi senaryo, PHOEBE WALLER-BRIDGE, fleabag (s02e01)
bebek kızım benim, sahneye çıkmadan birini öptü hemen ögrenmem gerekiyor kim olduğunu, heh diyorum nerden tanıyorum! three billboards'ın yazar ve yönetmeni martin mcdonagh

lily singh sahnede. onun da artık a little late with lily singh isimli bir late night talk show'u var. major network'lerden birinde yer alan ve kadın bir sunucunun sunduğu tek şov.

sahnede luke kirby ve jane lynch var, geçen hafta the marvelous mrs. maisel'deki rolleriyle en iyi konuk erkek ve kadın oyuncu ödüllerini almışlardı.
en iyi yönetmen, HARRY BRADBEER, fleabag (s02e01) (bradbeer de harry potter'dan bir içecek ismi gibi, değil mi?)

şimdi de maya rudolph ve ike barinholtz. ikisini de çok seviyorum ama komik bulmak zorunda değilim.
en iyi erkek oyuncu, BILL HADER, barry
şaşırtmadı. sahnede bill'i görmek ise çok güzel her zaman. canım, çok tatlı.
ted danson'a üzüldüm yalnızca. herhalde biraz atilla'ya benzettiğim için oluyor, kendisine karşı sevgim büyük.
OH YES PHOEBE
jimmy kimmel ve stephen colbert, wow. jimmy uzaktan ricky martin'e benziyor bu arada. tatlılar.
ya lütfen christina applegate kazanmasın.
en iyi kadın oyuncu, PHOEBE WALLER-BRIDGE, fleabag. alkışladim valla napiyim. atillacım uyanmadın inşallah.
ay tabii ki çok komik, çok akıllı ve çok sevimli. bunların olacağı belliydi.
bu arada bu sayede julia louis dreyfus rekor kıramamış oldu.
kim kardashian ve kendal jenner sahnedeler, kendall'ın saçları yine siyah. ve bu iyi bir şey.
en iyi yarışma programı, RUPAUL'S DRAG RACE 
tim allen sahnede, dizisini izleyen var mı? last man standing. neyse, ernst and young'cıları gösterdi gitti.

şimdi adamım seth meyers sahnede. bayağı ailemden biri, ama o bunu bilmiyor. game of thrones'u tanıtıyor. onlar da ailemizdi, hepimiz stark hepimiz lannister'dık, ya da değildik, artık kesinkes değiliz. oha şimdi de tüm cast sahneye çıktı ve herkes ayakta alkışlıyor. bu arada tüm değil, seyirciler arasında bran var mesela. ser davos var...


limited series/mini dizileri tanıtıyorlar sanırım, evet. en önemli kategorilerden biri. patricia clarkson kazansın istiyorum am chernobyl onu da patlatacak bence. ya da patricia aquette.
en iyi yardımcı kadın oyuncu, mini dizi, PATRICIA ARQUETTE, the act.
patricia inanılmaz güzel olmuş bu arada, love the dress. love the bangs.
ağlatmasını bildin patty, olmadı bu.

zendaya ve rupaul sahnedeler...
en iyi yönetmen, mini dizi, JOHAN RENCK, chernobyl

bill hader ve phoebe waller bridge sahnedeler
en iyi yardımcı erkek oyuncu, mini dizi, BEN WHISHAW, a very english scandal.
ne kadar güzel bir insansın ben whishaw. maşallah vallahi.
biliyordum, istiyordum. bu arada yorumcu komik yorumlar yapıyor.

bradley whitford ve jimmy smits sahnedeler.
en iyi senaryo, mini dizi, CRAIG MAZIN, chernobyl
chernobyl'in alacağı hiç bir ödüle itirazım olamaz...
peter krause ve angela bassett sahnedeler
en iyi erkek oyuncu, mini dizi, JHARREL JEROME, when they see us
belliydi bunu gazlayacakları ama ağlamadığım anlamına gelmesin bu. netflix'i aşırı sinir bozucu dizilerinde bir bu iki de unbelievable. iyi anlamda bir sinir bozuculuktan bahsediyorum tabii.

james corden sahnede. 9 tane emmy'si varmış.
en iyi tv filmi, BANDERSNATCH
hiç anlamıyorum. gerçi diğerlerinden hiçbirini izlememiştim.

hugh laurie sahnede, veep ekibini takdim ediyor. sanırım finalini yapan dizi ekiplerini ağırlayacaklar böyle... çok komikler bu veep'çiler. hala izlemediğime sevindiğim neden başlamadığımı bilmediğim bir dizi. başladım bu arada, başladık yani, ama olmadı, ama oldurucam ben.

evet limited series'e mini dizi demeye devam edeceğim. inatçı yaşlılar gibiyim çünkü. bakalım burada da when they see us heyecanı mı yaşanacak.
en iyi kadın oyuncu, mini dizi, MICHELLE WILLIAMS, fosse/verdon
f i n a l l y! busy phillips çok mutlu olmuştur. çünkü tabii ki yine michelle'in yanında ve zaten ağlıyor da. michelle çok güzel konuşuyor. "matilda this is for you, like everything else."

naomi watts ve jon hamm sahnedeler.
en iyi mini dizi, CHERNOBYL
yes baby.
göremedim don draper lane pryce'ı kucakladı mı...

lin manuel miranda sahnede, adam devine bir şarkı söyleyip dans etti, çünkü olmazsa olmaz...
en iyi skeç şov, ya da şov, bu kategorileri anlayamıyorum. daha dogrusu tam anladığım sandığım an yeni bir gelişme oluyor ve tüm plan suya düşüyor
en iyi senaryo variety show, LAST WEEK TONIGHT WITH JOHN OLIVER
bu arada 'best writing'in de türkçesi yok. senaryo değil bunun çevirisi. yazım? önerisi olan?

randall park ve anthony anderson sahnedeler, nedense game of thrones'un müziğiyle sahneye girdiler
en iyi skeç şov, SATURDAY NIGHT LIVE
yani kategorideki diger adayların yanında o kadar dev ki SNL bayağı saçma, grey's anatomy'yle chernobyl'in aynı kategoride yarışması gibi bir şey...

max greenfield ve cedric the entertainer sahnedeler...
en iyi yönetmen, şov programı, DON ROY KING, saturday night live

billy porter sahnede. ve şapkası.
en iyi tv show'u, LAST WEEK TONIGHT WITH JOHN OLIVER
variety de çeviremediklerimden...

terence howard ve taraji p. henson sahnedeler
dizilere in memoriam yapıyorlar şimdi de, çok garip montajlar...

televizyon akademisinin başkanı sahnede. kısa öz ve anlamlı konuştu, neyse ki.
viola davis sahnede
drama kategorilerine geçtik...

en iyi yardımcı erkek oyuncu, PETER DINKLAGE, game of thrones
herkesin kalbinden geçen buydu bence... between two ferns the movie'de de çok komikti...

jhareel jerome sahnede, en iyi kadın konuk oyuncu drama kazananı cherry jones'u takdim etti. o da;
en iyi senaryo, JESSE ARMSTORNG, succession
succession şaşırtıcı ve bir o kadar da sevindirici oldu.

kristen bell ve don cheadle sahnedeler
en iyi yardımcı kadın oyuncu, JULIA GARNER, ozark
vaaaoouuuvvvvvv! çok sevindim ulan!
reklamlardan sonra in memoriam olacakmış. halsey şarkı söyleyecekmiş. o kızı da hayatımda ilk kez saturday night live'da görmüştüm. sonra bir daha görüp dinleme ihtiyacı duymadım, çünkü muhtemelen o zaman da dinlemedim. güzel bir kız ancak bunu söyleyebilirim.
regina king çıktı sahneye, in memoriam'ı sundu, dili sürçtü, çok fena bir şey bu dil sürçmesi. allah kimsenin başına vermesin vallahi.
bu halsey de titrek sesli bir genç. time after time söylüyor.
ah luke perry'ciğim... peggy lipton da gitmiş bu sene, rashida jones'un annesi o aynı zamanda. bir de görünce hatırladım, curb your enthusiasm'dan tanıdığım bob einstein...
saati açıklamamda fayda var bence şu anda çünkü bir anda çok şaşırdım: 05:35
bilgisayarım alev alev bu arada oh oh, günler sonra sıcak bastı sonunda. çorap filan giyiyorum yani o derece. bakmayın mutluyum da bir yandan. suzi nerde acaba bu arada? genelde karşı koltukta sonsuzluk işareti şeklinde kıvrılmış olurdu...

kerry washington sahnede.
en iyi erkek oyuncu, BILLY PORTER, pose
the category is looove y'all!

en iyi yönetmen, JASON BATEMAN, ozark
gwyneth paltrow sahnede, kolunda çok iddialı kuş tüyleri var çok şık görünüyor.

en iyi kadın oyuncu, JODIE COMER, killing eve

inanamıyorum ama inanıyorum da, bakın yine çok sevindim. canım ya sesi kısılmış.

marisa tomei sahnede en yaşlı emmy kazananıyla duruyor, morman lear...

en iyi dizi, komedi, FLEABAG
haleluyaaaaaaa
yüzde bin beş yüz milyon baloncuk kazanılmış bir ödül bu.
kendim kazanmış kadar sevindim


michael douglas sahnede
en iyi dizi, drama, GAME OF THRONES
ok bence. final shoutout yaptılar
bunca yılımızı verdik bizim de hakkımız.

06.04 bu kız yatar, peki uyuyabilir mi? göreceğiz.