bir liste: çıtır çerez diziler

YOUNGER

guilty pleasure da koyabilirdim bu listenin adını ama hayır. çünkü guilty pleasure dediğimiz şey, yani izlerken suçluluk hissettiğimiz, bazen en yakınlarımız dahil kimselere itiraf edemediklerimiz, yaşınız ilerledikçe böyle tanımlanmaktan çıkıyor. aksine, göğsünüzü kabarta kabarta, rüzgarı arkanıza alıp bağıra çağıra ilan edebiliyorsunuz insanlığa, "ben bu diziyi izliyorum ve bunu yapmaktan vazgeçmeyi de asla düşünmüyorum, yargılarınızı kendisiyle henüz barışmamış olanlar için saklayın," diye. yaşasın 30'lar, 40'lar ve daha nice senelere!

bu eğlenceli, hızlı zaman geçirmeye uygun dizileri birkaç kategori altında topladım. ilki derhal izlemeniz gereken, nispeten taze diziler. hemen arkasından çok sevdiğim animasyonları sıraladım. animasyon olmaları daha az güldürdükleri ya da çocuksu oldukları anlamına gelmiyor ama siz bunu zaten biliyorsunuz. yıllardır defalarca izlediklerimiz ve hiç bıkmadıklarımızı klasikler adı altında topladım. parçalı bulutlu isimli liste ise biraz daha tricky. izlerken neredeyse altınıza ettirirken bir bölüm sonra kalbinizin en unuttuğunuz, orada olduğunu bile hatırlamadığınız teline dokunmayı bilenler listesi. çoğu zaman bir psikolojik rahatsızlık, pen 15'te olduğu gibi başlı başına ergenlik ya da bir kayıp gibi konuları kendi dilleriyle anlatan diziler bunlar ve benim de favorim olmaya en yakınlar. 

black af (amerika'da siyah olmak) ve derry girls'ü (irlanda, 90'lar, ira) ilk listeye koymakta biraz kararsız kaldım örneğin çünkü tüm hafif görünümlerini altında aslında çok önemli meselelere değiniyorlar, ama genel yaklaşımlarını göz önünde bulundurup oraya ait olduklarına karar verdim en nihayetinde.

yine ilk listede adını göreceğiniz ted lasso son zamanlarda beni en mutlu eden, rahatlatan, iyiliğe olan inancımı devam ettiği 25-30 dakika boyunca da olsa yerine getiren bir dizi oldu. hepinize mutlaka bir an önce tanışmanızı salık veriyorum. ap bio da aynı şekilde hızlı tükettiklerimden oldu ama o gerçekten fazla amaçsız bir dizi. yine de karakterlere ısındıktan sonra çok eğlenceli bir hale geliyor, hele de üçüncü sezon finalindeki 'katie holmes day' hikayesi bile üç sezonunu birden izlemeye değer kılıyor dizinin.

anna kendrick'in başrolünde oynaıığı ve modern love'ın hafif bir versiyonu gibi değelendirebileceğimiz, hatta modern love ve high fidelity arasında köprü kurduğunu söyleyebileceğimiz love life da yine son günlerde için düştüklerimden. darby isimli bir kızın hayatına giren çıkanlar bölüm bölüm anlatılıyor. zaman zaman komik zaman zaman duygusal...

emily in paris ise yukarda bahsettiğim guilty pleasure tanımına en çok uyan şey son zamanlarda izlediklerim arasında. ama dediğim gibi ne utanırım ne de sıkılırım izlediğimi söylemeye :) bu listenin ortaya çıkış amacı olan younger ise HEMEN ve DERHAL izlemeniz gereken bir dizi. başlar başlamaz neden bahsettiğimi anlayacaksınız ve bugüne dek biz bunu nasıl oldu da izlememişiz diyeceksiniz.

süresi yarım saati geçen herhangi bir diziyi buraya koymayı düşünmüyordum ama gilmore girls, gossip girl ve sex education'ı dışlamaya gönlüm razı olmadı. çünkü mutluluk dediğin tam da onlar!

iyi seyirler bitanems, eleyeceklerim olursa haberdar ederim sizleri 💋

☀️

younger

workin' moms

emily in paris

grace and frankie

unbreakable kimmy schmidt 

derry girls

ted lasso 

black af

a.p. bio

love life 

crashing uk

crashing us

great news

broad city

difficult people

shrill

never have i ever

+ (güncelleme & ekleme)

firefly lane

ginny & georgia

(ben izlemedim ama) the bold type


animasyon

bob's burgers

archer

family guy

american dad

big mouth

bojack horseman

the simpsons

disenchantment


klasikler

friends 

sex and the city

seinfeld

parks and recreation

curb your enthusiasm

the office

black books

30 rock

how i met your mother

new girl

the mindy project

the it crowd

coupling

bored to death

arrested development

louie

silicon valley

veep

modern family

brooklyn nine nine

the good place

that 70’s show

it's always sunny in philadephia

community

scrubs

+

gilmore girls

gossip girl

sex education


parçalı bulutlu ☁️

fleabag

pen 15

catastrophe

girls

master of none

after life

SMILF

atlanta

crazy ex girlfriend

insecure

bartu ben

search party

how to make it in america

feel good

love

easy

glow

please like me

you’re the worst

the kominsky method

atypical

friends from college

+ (güncelleme & ekleme)

breeders