2022 sag* ödülleri

succession
*sag= screen actors guild / oyuncular birliği
yani oyuncular oyuncuları ödüllendiriyor diyebiliriz. yönetmenler birliği var, sonra yazarlar birliği filan... tören bu sene 22 şubat'ta.

erkek oyuncu (dizi ya da tv filmi): mesela ben burda oyumu murray'den yana kullanıyorum var mı itirazı olan? itirazı oan varmış demek ki ki keaton kazanmış, ama okeyim. çok iyiydi çünkü.
Murray Bartlett (The White Lotus)
Oscar Isaac (Scenes from a Marriage)
Michael Keaton (Dopesick)
Ewan McGregor (Halston)
Evan Peters (Mare of Easttown)
kadın oyuncu oyuncu (dizi ya da tv filmi): jean smart jean smart ve jean smart burada da anasına bakma kızını al demişler olur napalım.
Jennifer Coolidge (The White Lotus)
Cynthia Erivo (Genius: Aretha)
Margaret Qualley (Maid)
Jean Smart (Mare of Easttown)
Kate Winslet (Mare of Easttown)
erkek oyuncu (komedi): bilmiyorum, brett goldstein ve ted 'sudeikis' lasso arasında ben bu sezon itibariyle sanırım goldstein tarafındayım... ted'ciğimizin alması biraz hollywood ezberi ama buna da ok.
Michael Douglas (The Kominsky Method)
Brett Goldstein (Ted Lasso)
Steve Martin (Only Murders in the Building)
Martin Short (Only Murders in the Building)
Jason Sudeikis (Ted Lasso)
kadın oyuncu (komedi): jean smart jean smart ve jean smart. ben de jean'le birlikte kazanmış hissediyorum kendimi bu kategoride. hacks izleyin please.
Elle Fanning (The Great)
Sandra Oh (The Chair)
Jean Smart (Hacks)
Juno Temple (Ted Lasso)
Hannah Waddingham (Ted Lasso)
en iyi komedi dizisi cast: ted lasso diyorum. şahane ekip. aralarına karışıversem keşke. dediğimin yine olduğu bir kategori, teveccühünüz efendim.
The Great
Hacks
The Kominsky Method
Only Murders in the Building
Ted Lasso
en iyi erkek oyuncu drama: ROMAN FUCKIN ROY! ama işte sonra kendall'cığımın boynu bükülüyor kıyamıyorum ona da! squid game şaşırtıcı olmuş burda.
Brian Cox (Succession)
Billy Crudup (The Morning Show)
Kieran Culkin (Succession)
Lee Jung-jae (Squid Game)
Jeremy Strong (Succession)

en iyi kadın oyuncu drama: bu kategoriyi hiç sevmedim. hiçbirini ödüllendirmek istemiyorum. ama içime en yakın düşeni, şaşırmaya hazır mısınız? jung ho-yeon, squid game! ama mesela burda şaşırtmamış, aksine sevindirmiş!
Jennifer Aniston (The Morning Show)
Jung Ho-yeon (Squid Game)
Elisabeth Moss (The Handmaid’s Tale)
Sarah Snook (Succession)
Reese Witherspoon (The Morning Show)
en iyi drama dizisi cast: yani... succession dicem ama, the morning show da aklımdan geçti bi an. ama yok yani. succession. yani, zaten.
The Handmaid’s Tale
The Morning Show
Squid Game
Succession
Yellowstone
CODA bu seni seviyorum demekmiş.

sinema filmlerine geçtik...
en iyi yardımcı kadın oyuncu: the power... dışındakileri izlemediğim için pas. çok kastırıyolar bu west side story'yi, izledim geçen gün sonunda ben de kız gerekten iyi. hepsinden iyi hatta rol arkadaşlarının. ama iz bıraktı mı derseniz, hayır.
Caitriona Balfe (Belfast)
Cate Blanchett (Nightmare Alley)
Ariana DeBose (West Side Story)
Kirsten Dunst (The Power of the Dog)
Ruth Negga (Passing)
en iyi yardımcı erkek oyuncu: kodi. ben de fena değildi ama. yani mesela jared leto'ya oy vermek istemiyorum. house of gucci çok fos çıktı çünkü. buna okeyim.
Ben Affleck (The Tender Bar)
Bradley Cooper (Licorice Pizza)
Troy Kotsur (CODA)
Jared Leto (House of Gucci)
Kodi Smit-McPhee (The Power of the Dog)
en iyi kadın oyuncu: olivia colman bok gibi iyiydi yine ama bi onu di de gaga'yı izledim gucci'de, o yüzden ayıp olmasın şimdi. oyuncu arkadaşları jessica'yı mukafatlandırmak istediler bence. o kadar ço uğraşmış ki bu proje hayat geçsin diye, mansiyon gibi bir şey olmuş benim gözümde. filmi de hala izlemedim böyle atıp tutuyorum ama hiiiiiç içimden gelmiyor o boyalı kadını izlemek napiyim.
Jessica Chastain (The Eyes of Tammy Faye)
Olivia Colman (The Lost Daughter)
Lady Gaga (House of Gucci)
Jennifer Hudson (Respect)
Nicole Kidman (Being the Ricardos)
en iyi erkek oyuncu ANDREW GARFIELD. iyiakşamlar. saçmasapan iyiydi. yani çok iyiydi. bazen bu tabirlerimi anlamayanlar çıkabiliyo. inanılmaz. izlemedim ve izlemicem de king richard'ı, will smith'i de severim yani ama yok. bence bu oyu vrenler tick tick boom izlememiş, başka açıklaması olamaz.
Javier Bardem (Being the Ricardos)
Benedict Cumberbatch (The Power of the Dog)
Andrew Garfield (Tick, Tick … Boom!)
Will Smith (King Richard)
Denzel Washington (The Tragedy of Macbeth)
en iyi cast coda'nın burda cast olarak ne işi var anlamadım gerçekten... ben anlamamaya devam ededurarken coda ödülü aldı bile! kabul konuşmaları da aşırı duygusal olmuş. işte duyma engelli aktörlere de rol verebilirsiniz bakın filan diye duyarlı açıklama yapmışlar. tamam da, film zaten duyma engelli bi aileyle ilgili yani mesaj yerine pek ulaşabilmiş gibi gelmedi bana. 
Belfast
CODA
Don’t Look Up
House of Gucci
King Richard
en iyi dublör ekibi - film: dublör meselesini yorumlayamayacağım. beni aşar.
"Black Widow"
"Dune"
"The Matrix Resurrections"
"No Time to Die"
"Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings"
en iyi dublör ekibi - dizi
"Cobra Kai"
"The Falcon and the Winter Soldier"
"Loki"
"Mare of Easttown"
"Squid Game"