dakika dakika 94. oscar ödül töreni

geceye damgasını vuran, ve diğer her şeyi gölgede bırakan böyle absürt bir olay yaşandı. will smith, chris rock'a yumruk attı. karısının onurunu savundu böylelikle. olaydan 10 dakika sonra da en iyi erkek oyuncu oscar'ını kucakladı.

günaydın! :)
saat 03:00.
kahvemi yaptım. suzi kucağımda. 
hazırız bekliyoruz, haydi şaşırt bizi oskıığğğrrrr! (şaşırttı valla, hem de nasıl!)


videonun tamamını fotoğrafın içine gömmüşümdür, tıklayınız. 
venüs ve serena williams sahnede! king henry'nin oscar adayı şarkısı 'be alive'ı beyonce söyleyecek şimdi. oh oh oh klipler çekilmiş. at givenchy mi giyiyor? onu bilemiyorum ama herkes tenis topu renginde ve bu kötü bir şey değil! şarkıların böyle araya serpiştirilecek olmaları iyi. neyse ben büyüyünce beyonce olma hayalleri kurmaya devam ediyim şu yarı uykulu halimde. klip venüs ve serena'nın büyüdükleri compton'da çekilmiş tahminimce.

heh şimdi benim kadınlarım ve dj khalid sahnedeler: amy schumer, wanda sykes ve regina hall. hall'un 51 yaşında olduğuna inanamıyorum. en güzel espri şimdilik amy'den geldi: "tek erkekten daha ucuza geldiği için üç kadın sunuyoruz şovu," dedi serseri amy! (amy sürekli çok iyi espriler yapmayı surdürdu ve hiç teklemedi.) jimmy kimmel 15 bin dolar kazandığını açıkladı bu arada geçenlerde oscar'ları son sunduğunda. ben hala şaka yaptığını düşünmek istiyorum. bu arada hepsi de çok güzel görünüyorlar, aferim.

adaylar masa düzeninde oturuyor geri kalan koltuklardan izliyor bu arada.

amy, will smith'in king richard'ının adaylığı için, "incredible williams' sisters', dad" hakkında diyerek beni mest etti. sürekli malzeme çıkartıyor bana. şimdi de being the ricardos'u gömüyor. coda için işaret dilinde konuştu. dersine çalışanları severiz.

daniel kaluuya ve h.e.r sahnedeler. renk uyumları mükemmel! geçen yılın kazananları judas and the black messiah ile. en iyi şarkı ve en iyi yardımcı erkek oyuncu. sonucunu en merak ettiğim kategori geldi... jessie'nin saçlarını gördüm ucundan, şahane olmuş! bu arada judi dench de çok tatlıydı belfast'ta. king rihard'ın aunjanue ellis'i de.

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU, ARIANA DEBOSE, WEST SIDE STORY
şaşırtmadı allah'ın cezaları! tarih tekerrürden ibaret etti... üzgünüm jessie. 

yine aralara en iyi film adaylarının tanıtımlarını sıkıştırmışlar ama yalnızca video olarak, yani kimse çıkıp filmi anlatmıyo. şimdi regina komiklikler yapıyo, covid testi bahanesiyle sahneye bradley cooper, timothee chalamet, simu liu ve tyler perry'yi çağırdı. jake gyllenhaal çağrılmadığına bozuldu sanırım.

jason momoa ve josh brolin, 'the dune bodies', sahnedeler. regina onları da bi elden geçirdi. bu espri daha fazla uzamayabilir.

EN İYİ SES, DUNE

white men can't jump'ın 30. yılıymış, sahnede rosie perez, wsley snipes ve woody harrelson var. woody, "üç kez aday oldum ilk kez bu kadar uzun sahnede kalıyorum," dedi. i love woody.

EN İYİ SINEMATOGRAFİ, DUNE, GREIG FRASER

daha önce lion'la da aday olmuş fraser. tamamen dune'ün hakkı olan bir kategoriydi. admin is happy.

EN İYİ KISA BELGESEL THE QUEEN OF BASKETBALL, BEN PROUDFOOT

rachel zegler ve jacob elordi sahnedeler. altı gün öncesine kadar geleceği belli olmamasına işaret etti rachel. sahnede en son yan yana durması gereken iki kişiler bu arada biri dev diğeri... değil... :)

EN İYİ GÖRSEL EFEKTLER, DUNE
canım dune topluyor teknik dalları, bunlarla yetineceğiz n'apalım. dune toplamda 6 ödül aldı bu arada, bazıları bu gece burada gösterilmemiş olsa da, en iyi müzik, hans zimmer, en iyi kurgu ve en iyi prodüksiyon tasarımı da kazandığı diğer heykelciks.

saatlerimiz 03:49'u gösterirken tabii ki karnım acıkmaya başladı. bi de nedense ev çok sıcak. suzi'cim de bi ekstra 50 derece sağlamakta kucağıma sağ olsun!

tony hawk, shaun white ve birisi daha sahnedeler. o da sporcu tahmin edersiniz. james bond'un 60 yılı gözden geçiriliyor, bu gece açıklayıverseler next bond'un kim olacağını keşke.

stephanie beatriz sahnede. benim için brooklyn nine nine demek bu. encanto'nun en iyi şarkı adayı dos oruguitas'ı takdim etti. bruno'yu aday etmemiş oldukları için tırnaklarını yesinler şimdi oturup. bu çocuk da güzelmiş maşallah. sahneye de botanik kasmışlar bi beyonce klibi olmasa da.

lily james (cinderella), halle bailer (ariel) ve naomi scott (jasmine) sahnedeler. 
EN İYİ ANİMASYON FİLMİ, ENCANTO
benim burda gönlümden the mitchells vs. the machines de geçiyordu ama encanto karşısında hiç şansı olmadığı bilgisiyle elbette.

EN İYİ KISA ANİMASYON, THE WINDHIELD WIPER, ALBERTO VIELGO & LEO SANCHEZ BARBOSA

şimdi wanda sykes'la akademi müzesini geziyoruz. komik.

geçen yılın en iyi yardımcı kadın oyuncusu, minari'nin youn yuh-jung'u sahnede. geçen sene ismi yanlış telaffuz ediliği için canının nasıl sıkıldığını ama şimdi bu listedeki isimleri görünce kendisinin de kesin hata yapacağını söyleyip peşin peşin özür diledi. bakalım neler olacak, meraklandığım bir kategorimiz. kalbimden kodi geçiyor. bu arada bütün isimleri de gayet güzel telaffuz etti yuh-jung.

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU, TROY KOTSUR, CODA
biraz gözlerim dolmuş olabilir. bu arada yuh jung işaret diliyle takdim etti kotsur'u sanırım.

chris evans'ın toy story spin off'u lightyear'ından bir yeni fragman izliyoruz şimdi de.

tiffany haddish ve simu liu sahnedeler. çok önemli bir kategori bu da. of çok gerildim şu an.

YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM, DRIVE MY CAR, RYUSUKE HAMAGUCHI
üzgünüm ne diyim. yavru vatan norveç'i selamlamış olayım burdan bir kez daha.

mila kunis hollywood ukrayna elçisi olarak sahnede. en iyi şarkı adaylarından 'somehow you do'yu takdim etti, reba mcentire sahnede. kendi filmi four good days'in soundtrack'inden bu şarkı. glenn close'la bir ana ve uyuşturucu bağımlısı kızını oynadılar, fragmanı izlemeniz yetiyor neler yaşanacağını anlamak için. 
ukrayna için bir dakikalık saygı duruşundayız şu an.

EN İYİ KISA FİLM, THE LONG GOODBYE, RIZ AHMED
riz bu yıl flee ile de adaylığa sahip oscar'larda, geçen sene de en iyi erkek oyuncu adaylarındandı sound of metal ile hatırlarsınız. filmi youtube'dan izleyebiliyorsunuz bu arada bu cümlenin içine link bırakıldı.

lupita n'yongo ve kolları yanlış yerinden kesilmiş elbisesi sahnedeler. 
EN İYİ KOSTÜM, CRUELLA, JENNY BEAVAN
punk is not dead diyebilir miyiz?

john leguizamo sahnede. oscar heykelciğinin emilio fernandez isimli bir meksikalı aktörden şekillendirilmiş olduğunu anlatıyor. filmde bruno da olsam şarkıyı bana söyletmediler diyor. ama şimdi sahnedeler tüm ekip. disney'in let it go'dan sonra ürettiği en popüler şarkı oldu bu. bütün latin şarkıcılar sahnede şu an sanırım. aşırı güzel görünüyolar bu arada.

wanda sykes king richard olarak sahnede, regina hall tammy faye, amy ise spider-man olmuş, komikliks.

juno en iyi orijinal senaryo ödülünü kazanalı 15 yıl olmuş! jennifer garner, elliot page ve jk simmons sahnedeler.

EN İYİ ORİJİNAL SENARYO, KENNETH BRANAGH, BELFAST
bunu beklemiyordum ben ama ne bekliyordun diye sorsanız onu da bilmiyorum, licorice pizza belki...

shawn mendes ve tracee ellis ross sahnedeler. bu çok güçlü bi kategori.
EN İYİ UYARLAMA SENARYO, CODA, SIAN HEDER
inanamıyorum hala. coda'nın bugün burda bu ödülleri kazanıyor olmasında doğru yürütülen bir promosyon kampanyasının çok büyük önemi var.

rami malek sahnede, billie eilish ve finneas'ı takdim ediyor. no time to die' besteleyip güftelediler biliyorsunuz. bence oscar'ı bu şarkı alacak (kih kih kih). bu ikisi çok tatlılar ya, abisi kardeşine sarıldı performans sonrası.
chris rock sahnede ufak bi stand up izler miyiz? galiba... ehmmm... will smith chris rock'a yumruk attı. sanırım şaka yaptı ama tam o sırada ses kesilmiş olduğundan bu müthiş komediyi anlamakta zorlandım. şaka yapmamış, karısının saçlarını espri malzemesi yaptığı için bayağı yumruk atmış. saç kaybı yaşadığından saçlarını kazttığı bilinen bir şeymiş jada pinkett smith'in, chris rock da gi jane 2 hayırlı olsun gibi bir şey dedi ve yani bu kadar büyütülecek bir şey değildi bence. ama işte will smith!

EN İYİ BELGESEL SUMMER OF SOUL, AHMIR 'QUESTLOVE' THOMPSON
bunu da izleyeceğim ilk fırsatta. questlove'cığımız çekti.

saatlerimiz 05:32'yi gösteriyor. yarım paket bi cipsim kalmıştı onu yedim n'apiyim artık böyle bi gecede de yemiceksem ne zaman yicem sonuçta di mi?

sean diddy sahnede. the godfather'ın 50. yılıymış. 50 mi? ne diyosunuz ya, baya saçma. francis ford coppola, robert deniro ve al pacino sahnedeler. legends paşalar.

zoe kravitz ve jake gyllenhaal sahnedeler. bence hala az önce yaşanan olay yüzünden herkes biraz şaşkın ve gergin. önce zoe sonra da billie'nin samimi sevinçleri ortamı biraz ısıtmayı başardı.

EN İYİ ŞARKI, NO TIME TO DIE, BILLIE EILISH & FINNEAS

kevin costner sahnede ben tüm konsantrasyonumu yitirdim chris rock ve will smith'ten başka bir şey düşünemiyorum şu an.

EN İYİ YÖNETMEN, JANE CAMPION, THE POWER OF THE DOG
the piano ile en iyi senaryo'dan sonra bu ikinci oscar'ı jane campion'ın. oyuncularına teşekkür ediyor. kevin costner'a da (oldukça uzatmalı ve ağdalı) girişi için bence ironik bir teşekkür etti. o diil de kevin costner hala çok yakışıklı.

uma thurman, samuel l jackson ve john travolta sahnedeler. pulp fiction'ın 28. yılıymış. bence de pulp fiction bir masterpiece'ti. travolta da gi jane'de oynar belki. peruksuz gelmiş olmasına sevindim. aynını nicolas cage için de diliyorum.

EN İYİ ERKEK OYUNCU, WILL SMITH, KING RICHARD
itiraz edebiliyor muyuz? az önceki davranışını haklı çıkarmak için gerekeni yapıyor şu an sahnede. ve kimse de bir şey demiyor, kalkıp gitmiyor filan? nerde toxic masculinity karşıtları?

anthony hopkins sahnede, geçen yıl the father ile aşırı hakederek ama aşırı, en iyi erkek oyuncu oscar'ını almıştı. şimdi en iyi kadın oyuncu'nun kim olduğunu öğreneceğiz. will smith söylenebilecek her şeyi söyledi zaten bana diyecek bir şey kalmadı diyor aşırı uzun kabul konuşmasına işaret ederek. keşke bir şeyler daha deseydi.

EN İYİ KADIN OYUNCU, JESSICA CHASTAIN, THE EYES OF TAMMY FAYE
büyük şaşkınlık içindeyim. jessica güzel şeyler söylüyo ama büyük baydı. çocuklarına ve sanırım kocasına da teşekkür etti. bu arada kocası çok yakışıklı. bunun altını çizelim.

liza minelli sahnede. tekerlekli sandalyede, bu beni üzdü. lady gaga da onun yanında. cabaret'nin 50. yılıymış. elsa peretti for tiffanys bileklikleri gözden kaçmadı. 

EN İYİ FİLM, CODA
yok bu gece beni öldürecek bunlar sözleşmişler belli!

sürprizlerle dolu bir geceydi bitanelerim. benim için yılın en iyi filmi the worst person in the world'dü. the power of the dog'la bağ kuramamış olsam da benedict alır diyordum en iyi erkek oyuncuyu. andrew ise kalbimden geçen favorimdi ama hakkının yeneceği kesindi. kadınlarda hiçbir favorim yoktu ama jessica aklımdan son geçen isimdi belki de. en iyi film ve coda hakkında konuşmayacağım bile, en azından wes side story almadı diye sevinmeliyim belki de. senaryo ödülleri de acıttı.