bir liste: grev günlerinde ne izlemeli

six feet under, mad men, true blood, sharp objects, pen15, the wire, sex and the city, the sopranos, boardwalk empire

hollywood'da yazarınkiyle başlayan greve oyuncular sendikasının da dahil olmasıyla birlikte süreç uzuyor. yeni diziler filmler çekilemiyor, hakların aranmasının ve nihayetinde de kazanılmasının sonsuz destekçisi olsam da kendi adıma endişeliyim. 2007-2008 grevini yaşamış profesyonel bir izleyici olarak önümüzdeki günler için bir acil durum planı yapmak şart. 
işte bu yüzden, son yıllarda en sevdiğim, tekrar izlenmesi keyif verecek (örneğin oturup yeniden CHERNOBYL izlemem bir başyapıt olmasına rağmen çünkü manyak mıyım, ama mesela siz izlemediyseniz mutlaka izleyin) dizilerden bir liste oluşturmaya karar verdim. yayını devam eden dizileri görmeyeceksiniz bu listede onu da hatırlatayım.

GREV GÜNLERİNDE NE İZLEMELİ? bir retrospektif
  • BIG LITTLE LIES (en başta bu duruyo çünkü yakın bi arkadaşım daha ilk kez yeni başlamış izlemeye ben bi kıskan bi kıskan)
  • SHARP OBJECTS (sanırım ben de yeniden izleyeceğim bunu)
  • THE WHITE LOTUS (listede yayını devam eden ilk dizi bu)
  • SIX FEET UNDER (azıcık üzülmeye değer)
  • MAD MEN
  • liste zaten benim tüm zamanların en sevdiğim dizileri şeklinde ilerleyecek böyle ama hatırlamakta, hatırlatmakta fayda görüyorum.
  • SEX AND THE CITY (sıkı takipçilerim bu ara nasıl da buralara gömüldüğümü bilirler. bugün yapmam gereken işleri bitirirsem belki kendimi ilk film ve biraz da abur cuburla mükafatlandırırım, kim bilir)
  • TWIN PEAKS (hail to the king!)
  • MARE OF EASTTOWN
  • FLEABAG
  • FLEISHMAN IS IN TROUBLE
  • INDUSTRY (bu devam etmekte, fakat hazmı güçlerden, bu sebeple ilk iki sezonu mideye indirmekten hiçbir zarar gelmez)
  • STRANGER THINGS (henüz baştan başlayasım gelmese de beni hiç hayal kırıklığına uğratmayan, 5. ve final sezonunu merakla, heyecanla beklediğim biriciğim-listedeki yayını devam eden ikinci dizi-)
  • THE SOPRANOS
  • INSECURE (sex and the city özleyenler ve and just like that'ten ağzı yananlar buraya!)
  • FREAKS AND GEEKS
  • MY SO CALLED LIFE (bu kısa ömürlü iki 90'lar dizisini art arda koydum ki oturup ağlayın diye)
  • SCHITT'S CREEK (izlememiş olanlarınızı müthiş kıskandığım bir komedi)
  • THE GOOD WIFE
  • ve tabii THE GOOD FIGHT
  • GAME OF THRONES (her yeni sezon öncesi öncekileri izlemeyi adet haline getirmiştim ama finalden beri yalnızca bir kere yeniden oturmayı denedim başına. devamı gelmese de aklımda, her an olabilir ama bunun yerine daha önce hiç izlemediğim ve entelektüel seviyemi yükseltebileceğini umut ettiğim bir şeylere sarsam daha iyi olmaz mı sizce de İNŞALLAH)
  • DOWNTON ABBEY (of çok kıskandım şimdi bunu hiç izlememiş ya da yeniden izleyecek olanlarınızı)
  • THE WIRE (bu dönem bu diziye başlamak için en doğru dönem, televizyon tarihindeki bu en iyi dizinin izlememiş bazı kişiler için bir ödeve döndüğünün farkındayım ama inanın bir bölüm filan sürüyor o his sonra kendinizi içinde hatta tam ortasında buluveriyosunuz!)
  • BOARDWALK EMPIRE (boardwalk izlememişler sonra çıkıp bana peaky blinders filan diyolar... sonsuza dek bu iki diziyi kıyaslayacağım ve peaky övücülüğe kulaklarımı tıkayacağım YOU CAN NOT İKNA ME SORRY NOT SORRY BYE)
  • YOUNGER (en sevdiğim çerezzalardan)
  • NORMAL PEOPLE & CONVERSATIONS WITH FRIENDS
  • GREY'S ANATOMY (ben düştüm siz de düşün, dile kolay 19 yıl. uzun solukluluğun adresi diyelim)
  • THE AFFAIR (ilk iki sezondan sonrası sorunluydu, bazı kısımları yine sorunlu olan bir final yaptı fakat yine de dikkate değer bir dizimiz olmayı başardı)
  • SUCCESSION (yani, olmazsa olmaz)
  • BROAD CITY
  • PEN15 (BC ve bu, bu kızlar benim canım canım)
  • CARNIVALE
  • SERVANT (carnivale'la birlikte gerilim türünde dizi örneklerimiz, servant'ın kara komedi tarafı daha ağır basıyor sıklıkla)
  • CATASTROPHE (sharon horgan ve rob delaney ile tanışma vesilemiz olan dizi. bu çarpı this way up eşittir fleabag artı somebody somewhere filan böyle değişik denklemler. SOMEBODY SOMEWHERE de aslında bu arada olmalı ama devam eden dizilere yer vermedim fark ettiyseniz)
  • THE OTHER TWO & DIFFICULT PEOPLE (bu ikisi benim için aynı sepette)
  • FEUD (çok sevdiğim ilk sezonun üzerinden tam 6 sene geçti, grevden etkilenmeyeceğini umduğum ikincisine ise önümüzdeki aylarda  kavuşacağız)
  • HAPPY VALLEY (geliş geçmiş en iyi ingiliz polisiyesi. büyük laflar ederim böyle arada)
  • TRUE BLOOD (keyifse keyif eğlenceyse eğlence vampirse vampir!)
  • ALLY MCBEAL (romantik serseriler için gelsin bu da)
  • THE OFFICE (sit-com'lara girmeyi düşümüyodum ama the office'i es geçmek istemedim doğrusu-aşağıdaki ekstralarda bi sitcom listesi de bulacaksınız ayrıyetten bitaneciks-)