robbie williams


“I want to write ‘Karma Police’ and I’m writing ‘Karma Chameleon’,” 
rock dj şarkısını yazarken, karma police (radiohead) gibi bir şarkı yazmak istiyordum ama yazabildiğim karma chameleon'dı (culture club), diyor robbie williams...

düşündüğümden daha büyük bir ilgiyle içine çekilirken buldum bu belgeselin. nostaljisinden dolayı büyük ihtimalle. yönetmeni joe pearlman'ın son işleri arasında harry potter reunion ve lewis capaldi belgeseli var. 4 bölüm sürüyor ve tabii ki 'entertainer'ın take that'teki günleriyle başlıyor. 

daha sonra; gruptan ayrılışı, solo kariyerine atılışı, tam başaramayacağını düşünürken angels'ı yazıp turnayı gözünden vurması, alkol bağımlılığı, rehab, all saints'ten nicole appleton'la ve ginger spice geri halliwell'le yürümeyen ilişkileri, kendini bir türlü beğendiremediği ingiliz basını, amerika'da keşfedime çabası, prodüktörü guy chambers'la yollarını ayırması, ilaç ve uyuşturucu bağımlılığı, depresyon, sonradan karısı olacak ayda field'la tanışmaları, take that'le yeniden birleşmesi, kendiyle barışması gibi başlıklar altında incelenebilir. 

90'lardan itibaren baya blogger gibi sürekli hayatını belgelemiş williams. 30.000 saatlik arşiv materyalden bahsediyoruz. nasıl bir öngörüdür! belgesel williams'ın eski video kayıtlarını, vloglarını da diyebiliriz, izlerken dönemle iligili yaptığı yorumlardan oluşuyor. bazı bölümlerde çok daralıyor, samimi olduğunu düşündürtmeyi başardı bana bu noktalarda.  

hep böyle donla belgesel boyunca

(kendi kendime) şaşırdığım bazı noktaları şöyle sıraladım:

• robbie’nin take that’ten bu kadar erken ayrıldığını asla hatırlamıyorum!

• geri ‘ginger spice’ halliwell’le sevgili olmuşlar bunu da hiç bilmemişim, fanı olmadığımdan herhalde (take that’in fanıydım ama: JASOOOON)

• gary barlow’dan nefret etmesi ve tüm solo kariyerini ona inat inşa etmesi paha biçilemez! spoiler alert: sonra barışıyolar.

• hatırladığımdan daha çok hit parça çıkarmış olması

• ingiliz basını criminal gerçekten bunu bir kez daha anlıyoruz belgeseli izlerken. gaddarlar her şeyden önce. ünlü olmanın bedelleri mevzuna girmiyorum elbette öyle ama burda kullanılan metotlar hem de diana'nın ölümünün üstüne, tuhaf gerçekten asla durdurulamamaları.

• nicole kidman’lı something stupid klibi ve şarkısının bahsi hiç geçmiyor, izin alamadılarsa demek…

• karısı türk asıllı ayda field, ama bunu biliyodum zaten. bilmediğim ise nasıl tanıştıkları ve oyuncu oluşuymuş. conan’a bile katılmış hatta ve en doğru dürüst rolü studio 60 on sunset strip’te matthew perry’yle, tabii ki anmış insta’sında.

• 4 çocuğu varmış 3 sanıyodum. belgeselde en büyük olan baya bir görünüyor. diğerleri son anda.

belgeselin yönetmeni joe pearlman ve robbie williams