dakika dakika 75. emmy ödül töreni

en komedi dizisi: matty matheson & ebon moss-bachrach, THE BEAR

DAKİKA DAKİKA EMMY'LER
christina applegate sahnede.
iyi olmasına çok sevindiğim biri.
ilk ödül:


en iyi yardımcı kadın oyuncu, komedi
AYO EDEBIRI, THE BEAR
şu ana dek yaşadığım türlü teknik sıkıntıdan sonra harika bir ayo kostümüyle başladım ödüllere. güzel karşılama. ok. deri görünümlü vinyl straplez bir balon elbise olarak tanımlayabilirim.

applegate hala sahnede, carol burnett'i takdim ediyor şimdi de. geçen hafta creative emmy'lerde 7. emmy'sini kazanmıştı burnett. applegate baya iyi görünüyor bu arada. maşallah.


en iyi kadın oyuncu, komedi (wow! istemsiz alkışladım!)
QUINTA BRUNSON, ABBOTT ELEMENTARY
wednesday'le jenna ortega alır diye korkuyodum. çok sevindim buna! kendisi de çok şaşırdı ve ağlıyor. abbott elementary izleyin lütfen, pişman olmayacaksınız.


sopranos jeneriği sahnede. aklımı kaçırttırmayın bana. televizon tarihi tony soprano o psikiyatri ofisine girdiğinde yeniden başladı diyor gecenin sunucusu antony anderson.

loraine bracco ve michael imperioli sahnedeler şimdi de. sopranos'un 25. yılı geliyor... vay anam vay.
james gandolfini dediğiniz an ağlarım. demeyin rica edicem!
bakalım çılgın bi coolidge kabul konuşması daha duyacak mıyız şimdi?..
en iyi yardımcı kadın oyuncu, drama
JENNIFER COOLIDGE, THE WHITE LOTUS
bu müziği duymayalı uzun zaman olmuştu. :)
ben italyan kızlarıma üzüldüm en çok, ama orda olmaları bile yeter. ciao sabrina! ciao simona!
I WANNA THANK ALL THE EVIL GAYS! gelsin meme'ler!
ay orda bi kadın var ben geç izlemeye başladığım için espriyi kaçırdım tabii ama konuşmaları uzatınca uyarıyo hahahah :) (oyuna geç başlayan masum köylü admin'iniz)


pedro pascaal sahnede. "herkes koluma ne olduğunu soruyor, aslında omzum, ve kieran culkin beni evire çevire dövdü." diyip yine bağrımıza basılası komiklikler yaptı.
en iyi yardımcı erkek oyuncu, drama
MATTHEW MACFADYEN, SUCCESSION
ekrandaki eşlerine teşekkür etti, sarah snook ve nicholas braun. neye ki asıl eişine teşekkür etmeyi de ihmal etmedi!


şimdilik quinta dışında her şey bildiğimiz yerden gidiyor.
holland taylor sahnede yanında da two and a haf men'den jon cryer var. 
en iyi yardımcı erkek oyuncu, komedi
hadi artık anthony carrigan dedim ama... yazıktır bu adama be. barry ekrana veda etti artık ayıp!
EBON MOSS-BACHRACH
neyse en azından ted lasso'lardan biri almadı. gerçi yazık onları da seviyorum. (herkesi de sev karaktersiz gibi)


martin diye bi dizi varmış setini sahneye taşımışlar.
en iyi erkek oyuncu, komedi
JEREMY ALLEN WHITE
ay biraz sıkıldım bu ezbere ilerleyişten. bence aktörler bile önemseyemiyolar başlarına gelenleri artık.
bu kadar üst üste de olmaz. neyse bi atlatalım da bu yılı.
özellikle de bu sene yanımda olan herkese teşekkür ederim dedi jeremy, boşanmasından bahsettiğini düşünüyorum. kızlarını da selamlamayı ihmal etmedi.


taylor tomlinson ve stephen colbert sahnedeler.
colbert bayağı bi bronz, nerdeydin kız anlat!
tomlinson'ın late night show'u yarın başlıyor. bu çok mühim. umarım iyi gider. late night'larda kadın yok nicedir, aşlayanlar da bitiverdi. yakında chelsea'nin de geri dönmesini bekliyorum ben, bakalım.
scripted variety series
LAST WEEK TNONIGHT WITH JOHN OLIVER
bu kategoriyi artık hiç anons etmesinler bile çünkü zaten john oliver kazanacak. yani vakit kaybedilmesin boşuna.


quinta brunson ve marla gibbs sahnedeler.
"hollywood'da bu kadar zamanda ayakta kalabilmenin sırrı nedir marla?" 
"gelir eşitsizliği, honey! 20 sene daha çalışmam lazım ki anca toparlanabileyim!"
en iyi yardımcı kadın oyuncu, mini dizi
NIECY NASH-BEETS, DAHMER
asıl kendime teşekkür ediyorum diyip bi snoop dog çekti ki i love this woman so much.

aaaahhhhhhh
cheers setindeyiz şimdi de
beni nereden yakalayacaklarını biliyorlar!
oh my god sam! frasier! of herkes çok yaşlanıyo goddamnit!
yönetmen, komedi
CHRISTOPHER STORER, THE BEAR (review)
&
senaryo, komedi
CHRISTOPHER STORER, THE BEAR (system)
gelmemiş törene püüüü! utanmaz!


ken jeong ve joel mchale sahnedeler tatlılar fakat beni hiç ilgilendirmeyen kategorilerden birini anons ediyolar gerçi tatlı biri kazandı en azından. ru paul da john oliver gibi. most wins by a person of color'mış. tebrikler.
reality competition program
RU PAUL'S DRAG RACE
drag queen'leri dinleyin onların hikayelerine kulak verin dedi, sir yes sir!

arsenio hall sahnede (kim olduğunu bilmiyorum)
abicim 8. kez kazanıyolar yeter beeeee
writing for variety series
LAST WEEK TONIGHT WITH JOHN OLIVER
yazarlar grevi sırasında bizi destekleyen ekibimize teşekkürler diyorlar, grev uzundu ama yalnız hissetmedik diye de ekliyorlar. güzel sakin temiz ve kapsamlı bir konuşma.

it's always sunny in philadelphia ekibi sahnede.
75 senedir düzenliyorsunuz bizi bi kere bile davet etmediniz mi buraya diyorlar, haklılar.
outstanding talk series
THE DAILY SHOW WITH TREVOR NOAH
ay çok sinirleniyorum artık!
nasıl seth meyers'a vermyorlar şu ödülü! 
gerçekten john oliver'ı bu kategoriden çıkarınca diğerlerinin bi şansı oldu noah'nın da dediği gibi.

juno temple ve brett goldstein sahnedeler
yönetmen mini dizi-tv filmi-antoloji dizisi
LEE SUNG JIN, BEEF (figures of light)
benim için en manyak şeylerden biri törenlercedir birlikte oturan bill hader ve ali wong. allah nazarlardan saklasın.

o uzun konuşanları uyaran kadın gerçekten antohny anderson'ın annesiymiş. medikal dramaları ne kadar çok sevdiğiyle dalga geçiyor annesinin nankör evlat!
tabii ki grey's anatomy ekibi sahnede hem de öz hakiki ekip! justin chambers'den katherine heigl'a! longest running prime time medical drama in tv history! 
en iyi yardımcı erkek oyuncu, mini dizi-tv filmi-antoloji dizisi
PAUL WALTER HAUSER, BLACK BIRD
karım sizin dizinizi çok seviyor diyerek çıktı sahneye grey's anatomy'cilere.
rol arkadaşı ve aynı kategoride aday olan geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz ray liotta'ya selam çakmayı ihmal etmedi neyse. ağzında ne var yalnız onu bi yutup çıksaydı keşke. sevemiyorum bu adamı ve ukala tavrını. 

don draper pardon jon hamm sahnede. nedense mad men'e bağladılar hamm'imi. mad men'in 116 emmy adaylığı olmuş yayınlandığı dönemde. hepsini de haketti.
en iyi senaryo, drama
JESSE ARMSTRONG, SUCCESSION (connor's wedding)
ay bi an alexander skarsgard'ı görüp liseli bir kız gibi heyecanlandım.
dizinin bitmesi üzücü ama yapmak büyük keyifti dedi. rupert murdoch'a da bi selam çaktı armstrong hahahah.


ke huy quan ve tom hiddleston sahnedeler
en iyi senaryo, mini dizi-tv filmi-antoloji dizisi
LEE SUNG JIN, BEEF (the brids don't sing, they screech in pain)

chocolate emmy'lerde eğleniyo musunuz bari dedi anthony anderson hahahah
jason bateman sahnede
en iyi yönetmen, drama
MARK MYLOD (connor's wedding)
succession'ın müziğini duymak o kadar iyi geliyo ki!
kamera ne zaman seyircilere dönse üzerinde oturdukları koltukların rahatsızlığını belimde hissedebiliyorum

amy poehler ve tina fey weekend update setinden sesleniyorlar şimdi
işte bu güzel bir karar ve tabii ki muhteşemler!
variety show live
ELTON JOHN FAREWELL FROM DODGER STADIUM
elton john egot'ı tamamlamış mı oldu şimdi? cevabımı aldım: evet. bravo elton!


dylan mcdermott sahnede. american horror story murder house setindeyiz vinyl adam arkada dans ediyo hehehe anthony anderson'mış kostümün içindeki
en iyi erkek oyuncu, mini dizi-tv filmi-antoloji dizisi
STEVEN YEUN, BEEF
beef'in de müziği ne güzelmiş minik minik dans ediyorum her çaldığında oturduğum yerden
teşekkür etmem gereken o kadar çok insan var ki diyo yeun. ali wong ağlamaklı. steven yeun çok tatlı. karakteri danny'ye de teşekkür etti. uzattı biraz ama anthony anderson'ın annesinden zılgıt yemedi neyse ki.


sheryl lee ralph ve jenna ortega sahnedeler. birbirlerinin martin luther king gününü kutladılar.
en iyi kadın oyuncu, mini dizi-tv filmi-antoloji dizisi
ALI WONG, BEEF
keşke babam da burda olsaydı dedi. beni hemen ağlattı. ödülü de kızlarına adadı. kendisi de ağladı. bi git!


joan collins ve taraji p. henson sahnedeler
en iyi mini dizi-tv filmi-antoloji dizisi
BEEF
ne yaptıysam üç köpeğim için yaptım mı dedi o! hahhahaah işte bizden biri!

televizyon akademisi başkanı frank scherma sahnede. emmy'lerin 75 yılından en önemli anları topladıkları bi reel izletiyolar bize. ellen'ın gay olduğunu açıkladığı ellen bölümünden, 1972 yılında maude dizisinde ilk kez kürtajdan bahsedilmesine çok yollar katedilmiş. sopranos finaliyle bitti. tony'nin diner'ın kapısına bakışı. hemen ağlarım.

colman domingo ve hannah waddingham sahnedeler şimdi de. hannah waddingham'ın çok abartıldığını düşünüyorum.
governors award ve glaad'ı takdim ediyorlar
görünürlüğün önemini vurguluyor glaad'in başkanı. haklı.


rob reiner ve sally struthers sahnedeler
all in the family setinden bildiriyorlar
in memoriam yapılmıyordu hani artık, ben mi uydurdum? gönlümden geçeni söylediysem demek...
ay şimdi matthew perry çıkıcak ve ben çok üzülücem yine, i'll be there for you söylemeye başladılar bile :( allah rahmet eylesin.
beni bu in memoriam'larda en çok rahatsız eden şey burda bile bi hiyerarşi olması. en çok tanınan kişilerin daha çok alkış alması. ölümden sonra bile bi popülerlik yarışında olmak ne tuhaf.


işte beklediğimiz an: ALLY MCBEAL REUNION
calista flochart ally gibi içinden konuşuyo. barry white çalıyo. unisex tuvaletteler ve dans ediyolar. of herkes çok yaşlanmış be. ben bi de taze izlemekteyim biliyosunuz. bilmiyoduysanız da artık öğrendiniz.


en iyi erkek oyuncu, drama
KIERAN CULKIN, SUCCESSION
işte alkışlanası bir an!
ceketini attı yere düğmelerimi ilikleyemedim herkese sarılmaktan dedi
sarah snook'un gözleri yaşlı
kieran sen ağlarsan olmaz ama bak bunu yapma bize! annesine teşekkür etti
karısına biraz daha çocuk istediğini söyledi. ay çok tatlı. ben tabii ki ağlıyorum söylememe gerek yok herhalde. o sümüklerim bi bitemedi be!


jodie foster sahnede. gerçek bi kraliçesin jodie. ya ne dicem, geçen jodie comer anlattı graham norton'da, paylaşırım da video olarak ayrıca. şimdi bu prima facie diye bi oyunda oynadı ya geçen sene, bi gün izlemeye jodie foster geliyo ve comer'a bir not iletiyo oyundan sonra. notu, 'the other jodie' diye imzalamış! bakar mısınız tatlılığa klasa zarafete ya!
en iyi kadın oyuncu, drama
SARAH SNOOK, SUCCESSION
sarah resmen bir oh dedi hahahah!
kocaman kırmızı elbisesiyle çıkıyor sahneye. hamileyken rol yapmak çok kolay hormonlar yüzünden dedi, biliyorsunuz final sezonu boyunca hamile bi snook izledik. kızına teşekkür ediyor. şu andan itibaren her şey senin için diyor. allah hepinizi nasıl biliyorsa öyle yapsın be! yine ağladım.


natasha lyonne ve tracee ellis ross sahnedeler
i love lucy parodisi yapıyolar
en iyi dizi, komedi
THE BEAR
komedi olmadan komedi ödülü alan the bear geceyi 6 emmy ödülüyle kapatıyor.


game of thrones setine gittik şimdi de. ama daha çok game of bones yani dşjdjvdvbb 
peter dinklage sahnede
en iyi dizi, drama
SUCCESSION
27'yle yılın en çok adaylık çıkaran dizisi toplam 6 ödülle ayrılıyor geceden.
jeremy strong'a da selam göndermeyi unutmadılar. bi film çekiyo diye gelemedi dedi armstrong olan jesse. biliyoruz canım biliyoruz. koordinatları da verirsen gidip bi konuşmak istiyoruz hatta kendisiyle.

martin luther king'in tarihi konuşmasıyla bitiyor tören. 
golden globe'ların neredeyse tıpkısının aynısı (copy paste yaptım yani jennifer coolidge ve bir iki ekleme dışında o kadar) bu durum özetini de buraya bırakayım:

DRAMA Succession
KOMEDİ (!)
 The Bear
MİNİ DİZİ/TV FİLMİ Beef
ERKEK OYUNCU (Drama) Kieran Culkin, Succession
KADIN OYUNCU (Drama) Sarah Snook, Succession
ERKEK OYUNCU (Komedi) Jeremy Allen White, The Bear
KADIN OYUNCU (Komedi) Quinta Brunson, Abbott Elementary
ERKEK OYUNCU (Mini Dizi) Steven Yeun, Beef
KADIN OYUNCU (Mini Dizi) Ali Wong, Beef
YARDIMCI ERKEK OYUNCU (Drama) Matthew Macfadyen, Succession
YARDIMCI KADIN OYUNCU (Drama) Jennifer Coolidge, The White Lotus
YARDIMCI ERKEK OYUNCU (Komedi) Ebon Moss-Bachrach, The Bear
YARDIMCI KADIN OYUNCU (Komedi) Ayo Edebiri, The Bear
YARDIMCI ERKEK OYUNCU (Mini Dizi) Paul Walter Hauser, Back Bird
YARDIMCI KADIN OYUNCU (Mini Dizi) Niecy Nash-Beets, Dahmer
YÖNETMEN (Drama) Mark Mylod, Succession
SENARYO (Drama) Jesse Armstrong, Succession
YÖNETMEN (Komedi) Christopher Storer, The Bear
SENARYO (Komedi) Christopher Storer, The Bear
YÖNETMEN (Mini Dizi) Lee Sung Jin, Beef
SENARYO (Mini Dizi) Lee Sung Jin, Beef
TALK SHOW The Daily Show with Trevor Noah
VARIETY SHOW LIVE Elton John Farewell at Dodgers
SCRIPTED VARIETY SERIES Last Week Tonight with John Oliver
WRITING FOR VARIETY SERIES Last Week Tonight with John Oliver
REALITY COMPETITION Ru Paul's Drag Race

herkese iyi günler diler o tatlı yanacıklarınızdan öperim benim perdro'larım kieran'larım, jennifer ve jeremy'lerim, ayo'larım sarah'larım, steven ve ali'lerim.