OYUNCULAR BİRLİĞİ ÖDÜLLERİ

TÖRENDE DEVİL WEARS PRADA, ŞEYTAN MARKA GİYER BULUŞMASI
SAHNEDE FİLMİN OYUNCULARI; MERYL STREEP, ANNE HATHAWAY VE EMILY BLUNT

ilk kez netflix'ten bir ödül töreni izliyoruz. REKLAM YOK. inanabiliyor musunuz? reklam izlemicez! gerçi çocukluğumdan beri yabancı kanallarda yayınlanan reklamları izlemeye bayılmışımdır, bu törenleri izlerken de böyle oluyordu ama tabii törenin yarısından sonra hepsi tekrar etmeye başlayana kadar.

tören saati uyanamayınca eyvah, kaydı bulabilecek miyim diye endişelenmeden bilgisayar ve televizyonun başına geçebilmek, bütün geceyi çoğunlukla çok da iyi çalışmayan linkler aramadan geçirmek: paha biçilemez!

bu sene oyuncular birliği ödülleri grevlerden sonra özellikle çok önemli, önemli derken coşkulu konuşmalara, (şu anda da izlemekte olduğum gibi) oyuncuların sektöre nasıl girdiklerini yad ettikleri anekdotlarla bezenecek.


tören michael cera (barbie), colman domingo (rustin), hannah waddington (ted lasso) ve idris elba'nın az önce bahsettiğim o anekdotlarıyla başladı. salona onlarla birlikte girdi ve şimdi elba'yla birlikte sahnedeyiz. elba gece boyunca elini ayağını sahneden çekmedi, gecenin sunucusuydu demek fazla kaçar belki ama ona en yakın şeydi.

"netflix'teyiz o yüzden küfredebiliriz ama succession'daki kadar diil, ted lasso seviyesinde tutalım küfürleri, bi de oprah'nın önünde küfür yok," dedi elba'mız. :)

bu gece hem televizyon hem de film kategorilerinde dağıtılacak ödüller altın kürelerde olduğu gibi.

ellerini korkak alıştırmadılar MERYL STREEP sahnede. düştü mü o noldu? işte beklenen DEVIL WEARS PRADA buluşması! emily blunt ve anne hathaway roast ediyorlar meryl'i miranda priestly style ve this is everything :)


EN İYİ ERKEK OYUNCU, KOMEDİ: 
JEREMY ALLEN WHITE, THE BEAR

issa rae ve hollywood'un parlak çocuğu glen powell sahnedeler...

EN İYİ KADIN OYUNCU, MİNİ DİZİ: ALI WONG, BEEF

margot robbie ve america ferrera sahnede barbie'yi takdim ettiler.
tan france'le sahne arkasındayız, ödüllerini kazananlarla röportaj yapıyor.
jeremy allen white'a yanlışlıkla oscar'ı da verecekler diye korkmaya başladım. çok sevdiğin bi performanstan bile uzaklaşabildiğimizi gördük bu ödül sezonu boyunca. ki hem televizyonda hem de sinema dünyasında tutkuyla sevdiğim, takip ettiğim işler ödüllendiriliyor. ama biraz uzadı sanki...

melissa mccarthy ve billy eilish sahnedeler. fangirling yapıyo melissa. en sonunda da melissa'nın yüzünü imzaladı hem de permanent gibi görünen bi kalemle billy. çıkmaz.


EN İYİ KADIN OYUNCU, KOMEDİ: 
AYO EDEBIRI, THE BEAR
    
kırmızı halıyı izlemeden geçtim bir an önce sonuçları öğreneyim diye, kıyafetleri de yeni görüyorum o yüzden. ayo yine çok tatlı, james baldwin'den alıntı yaptı. feud mu izliyo acaba? son bölüm bence baya iyi bir baldwin'le tanıştık dizide. başlamayanlar bir an önce saldırsın derim yine çok iyi feud.

american fiction'ın oyuncuları sahnede; jeffrey wright, tracee ellis ross, sterling k. brown, filmi tanıtıyorlar.

storm reid ve phil dunster (jamie tartt, ted lasso) sahnedeler. bakalım succession'ın hangi oyuncusu alacak ödülü... WHAAAAT!


EN İYİ ERKEK OYUNCU, DRAMA: 
PEDRO PASCAL, THE LAST OF US
bu pek çok sebepten yanlış dedi sahneye çıkar çıkmaz. çıtır çıtır beyaz gömleğiyle mükemmel görünüyo. i'm gonna have a panic attack and i'm gonna leave diyerek sahneyi terk etti. canım benim!

uuu elijah wood ve sean astin yani frodo ve sam sahnedeler!
filmlere geçtik bi anda... karıştırmasalardı keşke iki kategoriyi dedim ama içimden... jodie'm de aday nyad'la. jodie aşkım baya kabarık bu ara. ama kazanan şaşırtmıyor. ayrıca benim de oyum bu yöndeydi hem kalben hem de bilincimle.


E
N İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU, DRAMA: 
DA'VINE JOY RANDOLPH, THE HOLDOVERS
 her güne mesleğime şükrederek uyanıyorum dedi. aferin. çok seviyorum da'vine'ı.

lily gladstone, robert de niro ve tantoo cardinal sahnede killers of the flower moon'u takdim ediyorlar.

troy kotsur ve greta lee sahnedeler, işaret diliyle birbirlerini tebrik ediyorlar. ve sonucun yine hiç şaşırtmayacağı bir kategori:


EN İYİ ERKEK OYUNCU, MİNİ DİZİ: 
STEVEN YEUN, BEEF
"sag kartımı ilk aldığım gün ne kadar heyecanlıysam şu an da o kadar heyecanlıyım," diyor.

sahne arkasında tan france pedro pascal'la konuşuyor, kieran'la bu işi nasıl çözeceksiniz diyor, partide yiyişerek ondan öcümü alıcam dedi. make out'un daha güzel bi türkçesi var mı ya? steven yeun geldi o esnada ve pedro'ya sarıldı.

uuu ödülü daha önce 4 kez kazanan modern family ekibi en iyi komedi dizisini takdim etmek üzere sahnedeler:


ve kazanan:
KOMEDİ DİZİSİ, THE BEAR


jennifer aniston sahnede. bu da kestirip duruyo saçlarını. neyse... barbra streisand yaşam boyu başarı ödülü için toplandık şu an. aniston bu ara sürekli sahnelerde, geçen de people choice awards'da adam sandler'a övgüler düzüyordu. barbra'yı bir tek ben övecek değildim herhalde deyip bradley cooper'ı çağırdı sahneye. anne hathaway ağlıyo. gerçi the way we were ya da memory duyunca asıl saçma olan ağlamamak zaten. şarkı söyleyebilen kişiler ne kadar güçlü olduklarının farkındalar di mi?

bu arada az önce aykun independent spirit awards'un bu gece olduğunu hatırlattı. neyse ki bu sefer içeriklerin bayağı bir farklı olduğu ödül törenleri, neydi o altın küreler ve emmyler ve critics choice'lar filan hepsi arka arkaya! 
herneyse, adaylara şurdan göz atabilirsiniz: INDEPENDENT SPIRIT AWARDS


idris elba yeniden sahnede. zamanında nasıl da iki ödül birden kazanmış olduğuyla hava atıyor. sırada:
EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU: 
ROBERT DOWNEY JR., OPPENHEIMER
ne çok sevdiler şu performansı vallahi aklım almıyor. hatta şu an sırf komik geldi diye ryan gosling'e bile verebilirdim ben bu ödülü ki barbie konusundaki hislerimi biliyorsunuz. 
"kendi sesimi duymaktan asla sıkılmayacağım." dedi downey, al işte. bize sıkılanlardan daha çok lazım! ya da ben kendimi onlara daha yakın hissediyorum diyim :)


heh beklediğim ama biraz korktuğum an geldi: sag aftra'nın başkanı the nanny, fran drescher sahnede. bu kadın çok yoruldu bu sene. tarihimizin en uzun süren grevine göğüs gerdiğiniz için hepinizi kutluyorum diyor, rekor bir anlaşmaya imza attık diye de ekliyor.


alexander skarsgard ve omar sy sahnedeler. erkek güzelliğinin iki ucu. omar, alexander'ın hangi skarsgard olduğunu çıkarmaya çalışıyor :) tatlı olmuş. elele olduklarını görüyorsunuz değil mi. yerim.

   
EN İYİ KADIN OYUNCU, DRAMA: 
ELIZABETH DEBICKI, THE CROWN
herkes çok şaşırmış durumda. elbisesi tam da pedro pascal'ın yanından geçerken bi yere takıldı pedro tabii ki hemen müdahale etti. sanırım ayakkabısını çıkardı. "herkes bunu beklemiyordum der, ama ben gerçekten beklemiyordum," dedi ki inandım ben.


breaking bad ekibi sahnede. 10 sene olmuş ödülü kazanalı. a aa simsiyah giyinmiş hepsi koordine olmuş gibiler. bryan cranston ne bereketli çıktı be. aferin. boş yok. yani, thejudge mıydı neydi o süper dramatik dizi o hiç olmamıştı. heh, your honor pardon. tomato tomato. :)


EN İYİ DİZİ, DRAMA: SUCCESSION
yani bi zahmet artık dedim sesli olarak. kendi kendime konuşmadığımı düşünmeniz beni üzerdi zaten. alan ruck konuşuyor ekip adına.

emily blunt, cillian murphy ve robert downey jr. sahnedeler, oppenheimer'ı takdim ediyorlar.

naomi watts sahnede. in memoriam zamanı mı geldi? gelmiş. andre braugher ve lance reddick çok 
üzdü beni ya. bak alan arkin çıktı şimdi de. kesin chandler'la bitirecekler. onla bitirmediler. allah rahmet eylesin.


en iyi erkek oyuncunun cillian murphy olduğunu öğrenmmek üzereyiz şimdi. brendan fraser sahnede.
EN İYİ ERKEK OYUNCU: 
CILLIAN MURPHY, OPPENHEIMER
şaşırdık mı hayır tabii kisi deeee. 

oyuncuları taraji p. henson, danielle brooks ve halle bailey the color purple'ı takdim etmek üzere sahnedeler şimdi de. o kadar gerek yok ki buna hahahah. az sonra oppenheimer ekibi çıkıp ödülünü alacak zaten.

jessica chastain sahnede, sırada en iyi kadın oyuncu... ödülü 30 sene önce ilk kez kazanan jodie foster olmuş. foster bunu duyunca müthiş şaşırdı. nyad'ın o son sahnesini görüp ağladım ben şimdi. ay o kadar sevindim ki şu an duyduklarıma! 


EN İYİ KADIN OYUNCU: LILY GLADSTONE, 
KILLERS OF THE FLOWER MOON

bunu çok içtenlikle dilemiştim. çok güzel bir sürpriz oldu.

geena davis ve jeff goldblum sahnedeler. bu adam friends'deki karakterinin aynısı. seviyorum yani ama çok komik burda bu hali kendi kendisinin parodisi gibi.


EN İYİ FİLM: OPPENHEIMER

_____________________________________________________
ÖDÜLLER
DİZİ
TOPLU PERFORMANS KOMEDİ, THE BEAR
KADIN OYUNCU AYO EDEBIRI, THE BEAR
ERKEK OYUNCU JEREMY ALLEN WHITE, THE BEAR
TOPLU PERFORMANS DRAMA, SUCCESSION
ERKEK OYUNCU PEDRO PASCAL, THE LAST OF US
KADIN OYUNCU ELIZABETH DEBICKI, THE CROWN
MİNİ DİZİ 
KADIN OYUNCU ALI WONG, BEEF
ERKEK OYUNCU STEVEN YEUN, BEEF
DUBLÖR PERFORMANSI THE LAST OF US

TOPLU PERFORMANS FİLM OPPENHEIMER
KADIN OYUNCU LILY GLADSTONE, KILLERS OF THE FLOWER MOON
ERKEK OYUNCU CILLIAN MURPHY, OPPENHEIMER
YARDIMCI KADIN OYUNCU DA'VINE JOY RANDOLPH, THE HOLDOVERS
YARDIMCI ERKEK OYUNCU ROBERT DOWNEY JR., OPPENHEIMER
DUBLÖR PERFORMANSI MISSION IMPOSSIBLE DEAD RECKONING PART 1
YAŞAM BOYU BAŞARI ÖDÜLÜ BARBRA STREISAND