SON ZAMANLARDA: BAYRAM SEYRAN VERSION

ripley, andrew scott, netflix

bu bayramda neler izleyelim?
güncellerden başlayayım, sonra da platform platform sıraliyim size çok uzatmadan ne dersiniz?

netflix'te ripley, disney plus'ta feud: capote vs. the swans öncelik vermeniz gerekenlerden.
orada da göreceksiniz, ama bahsetmeden geçmek olmaz: 12 nisan'da mubi kitaplığına wim wenders'ın, bence geçtiğimiz yılın en iyi 10 filminden biri olan (hatta yeri gelmişken 2023'ün en iyi filmleri listemi de bir güncelleyeyeyim) perfect days'i ekleniyor. mubi zaten hep gündeminizde olsun o ayrı, ama bu film de çok ayrı. wenders ve filmin başrol oyuncusu koji yakusho bu sene istanbul film festivali'nin de konuğu olarak şehrimize geliyorlar. 27 nisan'da yapı kredi kültür sanat'ta bir söyleşileri olacak, heyecandan yerimde duramıyorum, ayakta yerde tavanda ama mutlaka o salonun bir yerinde onları dinliyor olacağım. istanbul film festivali önerilerime burda ulaşabilirsiniz...
bayram demek mutluluk demek bu yüzden de mutlaka harry potter izleyeceğim ben. ne zamandır tutuyorum kendimi, artık zamanı. biliyorsunuz tüm seri sonunda bir yer buldu kendine: blutv. blutv'yi açmışken, hazır 30 nisan'da quiz night'ını yapacakken ben grand hyatt istanbul'da!: sex and the city'yi de baştan tavaf etmenizi öneririm.
ben bir de shogun'ın birikmesini beklemiştim, oraya da kesin dönüş yapacağım disney plus'ta. biriktirdiklerimden biri de curb your enthusiasm final sezonuydu. onun da başına oturmak için hem sabırsız hem de açıkçası biraz buruğum. yerli versiyonu olduğunu düşündüğüm ama bunu taklitçilikten falan değil his ve yaklaşım itibariyle söylediğim exxen'de yayınlanan gibi'nin yeni bölümleri de birikiyor yavaş yavaş, o da yüzümü güldürecek önümüzdeki günlerde inşallah.

platform platform ayıkladım aşağıda, bir gözden geçirin bakalım canınız neleri çekiyor, herkese iyi bayramlar, iyi tatiller, iyi dinlenmeler! ♡♡♡

disney plus
all of us strangers
capote vs the swans - 17 nisan itibariyle
fresh (film)
the bear
felishman is in trouble

netflix
ripley
the talented mr. ripley de netflix'in kitaplığında mevcut bu arada (eliniz değmişken ordan da bir başka epik: the english patient'a geçiş yapabilirsiniz hatta. allah rahmet eylesin her iki filmin de yönetmeni anthony minghella)
3 body problem (ben sevdim bu bilim kurguyu, zorlamıyor, sürükleyici)
the gentlemen (ben de hala izleyemedim o yüzden de listemin başlarında)
kuru otlar üstüne (bayram bence bu nbc filminin başına oturmanın tam zamanı)

blutv
harry potter
sex and the city
quiet on set (nickelodeon kanalının çok başarılı yapımcısının meğer ne rezil bir insan olduğunu gözler önüne seriyor bu belgesel, 90'larda çocuk olanların bilhassa ilgisini çekeceğini düşünüyorum)
the gilded age (downton abbey şaşasını özleyenleri new york'a alalım)
boardwalk empire gelmiş blutv'ye amanınnnn! 
şahane bir yerli film seçkisi var bi de blu'da: kar ve ayı, zuhal, ela ile hilmi ve ali, iki şafak arasında, karnaval, l.c.v.

bein connect
grey's anatomy'nin yeni bölümleri burada
hacks, nedense yalnızca ikinci sezonu var, ama mutlaka izlenmeli. 3. sezonu mayısta geliyor
the good fight 5 sezonu da burda
dr. death, gerçek olaylardan esinlenen korkunç bir hikaye fakat çok sürükleyici
cb strike - tüm bölümleri hala yok ama mutlaka izlemeniz gereken bir polisiye dram, jk rowling'in kaleminden...

mubi
perfect days - 12 nisan itibariyle
ingeborg bachman
inshallah a boy
petite maman
priscilla
yannick
the outsiders
duet
pride and prejudice & atonement
aşk mark ve ölüm
ben bi de kendime sandra hüller fest yapıcam mubi'de: toni erdmann'la başalayabilirsiniz izlemediyseniz, ama ben franz rogowski'yle başrolleri oynadıkları in the aisles izlicem önce ordan da justine triet'nin sibyl'ine geçicem.

prime video
mr. & mrs. smith
expats
the office
the marvelous mrs. maisel (belki hiç izlemediniz belki de bi tur daha atmak istediniz, kimbilir)
oppenheimer geldi sonra...
american fiction
fleabag (ripley'i yeni izlemişken bi tur daha dönesim var çok fena)
the boys
gen v (chance perdomo'ya bir kez daha allah rahmet eylesin demek istiyorum)
daisy jones & the six
swarm
the summer i turned pretty

yersiz yurtsuzlar 
true detective: night country (nolur şunu izlemeyen kalmasın ya bakın lütfen, hbo)
elsbeth (the good wife ve fight'ta tanıştığımız karakterin kendi dizisi oldu ve tatlı olmayı sürdürüyor, hafif)
loot (2. sezonu yeni başladı, ve çok da iyi başladı, müthiş ekip, i love you maya rudolph! appletv)
palm royale (ilk sezonu devam etmekte bu kristen wiig dramdisinin, appletv)
ramy youssef, more feelings  stand-up gösterisi (hbo)
saturday night live tüm bölümler & skeçler (13 nisan gecesi programın sunucusu ryan gosling, youtube)
curb your enthusiasm (hbo)
mary and george (oğlunu danimarka kralına yamamaya çalışan ana rolünde julianne moore gerçekten harika, e nicholas galitzine bu ara es geçemediklerimizden, bu dönem dizisi fena başlamadı henüz kendimi tam olarak kaptırdığımı söyleyemesem de, tüm bölümleri müsait)
sugar (bu colin farrell dizisi de bir apple tv yapımı, farrell bir özel detektifi canlandırıyor dizide. şahsen biriktiriyorum ama haber vermedi demeyin)
a gentleman in moscow (dizide ewan mcgregor 30 yıl bir otelde yaşamaya 'hapsedilen' bir aristokratı canlandırıyor, admin biriktiriyor)