dakikası dakikasına oskar 2011

evet basladık.
bu sefer gercekten.
pek iyi gittikleri söylenemez anne ve james'in.

tom hanks ilk iki ödülü sunmak içın geldi. ben ceviz yiyorum. nereden geldik titanik'e rüzgar gibi geçti'ye ben hur'e filan ben anlamadım, ama devam ediyorum... ilginç bir matematik...
  • sanat yönetimi: alice harikalar diyarında, ve tim burton'ı reddettiği düşünülürse disney'in bundan yıllaaar yıllar önce...
  • sinematografi: inception. ben black swandan yana kullanmıştım oyumu...
kirk douglas'ın geldiğine inanamıyorum sahneye. şimdilik tören oldukça kötü gitmekte...

  • en iyi yardımcı kadın oyuncu: melissa leo!!!! sevinç içerisindeyim. yalnız kirk douglas şokunu halen üzerimden atabilmiş değilim.

şimdi en iyi kısa ve uzun animasyon film ödüllerini sunmaya justin timberlake ile mila kunis geldiler.

  • en iyi kısa animasyon: the lost thing.
  • en iyi kısa animasyon: toy story 3. sürprizlere yer yok kategorisinde devam ettik...
şimdi birazcık ntvye geçtim mehmet açarın melissa leo yorumlarını dinliyorum. ve sonuca bir kez daha seviniyorum. frozen river'da da gerçekten çok iyi bir perforans sergilemişti...

aman tanrıcığım. josh brolin ve javier bardem garson olmuşlar. senaryolar ödüllenecek şimdi de...

  • en iyi uyarlama senaryo: aaron sorkin, the social network! çok sevinçliyim.
  • en iyi orjinal senaryo: the king's speech. ben inception'dan yana kullanmışım oyumu, bu sonucun beni daha mutlu ettiğini gizleyemeyeceğim. hep geç açılan biri olduğumu söylerdi babam dedi 80'ini aşmış olan david seidler. senaristler kelimeleri seçmek konusundaki kabiliyetlerini çoktan kanıtlamış kişiler ne de olsa...
şimdi anne hathaway şarkı söylüyor. james franco çok hoş görünüyor kırmızı kıyafetiyle.


russel brand ve helen mirren geliyorlar. onları bir araya getiren'in arthur olduğunu biliyorsunuz. en iyi yabancı film oskarını sunmaya geldiler.

  • en iyi yabancı film: in a better world, danimarka, susanne bier.
reese witherspoon geldi, amacı en iyi erkek oyuncu ödülünü sunmak. john hawkes ve geoffrey rush'a aklım kaymıyor değil...

  • en iyi yardımcı erkek oyuncu: christian bale! tam da ondan beklenen güzel, komik, akıllı konuşmayı yapmayı başarıyor christian bale. yalnız karısının adını unuttu.
bir takım yöneticiler akademi çalışanları geldi. çok sıkıcılar. neyse ki kısa sürdü.
şimdı de anne hathaway'in bir başka kötü kıyafetine bağlandık.
tam da o sıra da o da bizi nicole kidman ve hugh jackman'a bağladı.
sıradaki ödüller en iyi ses ve müzik familyasından olsalar gerek...
  • en iyi müzik: trent reznor ve atticus ross, the social network.
scartlett johansson ve matthew mcconaughey geldiler, en iyi ses ödülünü takdim etmeye.

  • en iyi ses: inception,
  • en iyi ses montajı?: inception...
marisa tomei geliyor şimdi de sahneye, amacı teknik adamlara teşekkür etmek.
ve şimdi de şahane cate blanchett! kostüm ve makyaj ödüllerini sunacak.

  • en iyi makyaj: the wolfman.
  • en iyi kostüm: collen atwood, alice harikalar diyarında.
kevin spacey en iyi şarkı ödülünü ilan etmeye geldi. ben beauty and the beast bölümünde gözlerimin yaşarmasına hakim olamadim. şimdi ne yazık ki tüm aday şarkılari dinlemek durumundayız...
  • en iyi şarkı: randy newman we belong together, toy story 3.
amy adams ve jake gyllenhaal geliyorlar şimdi de. en iyi kısa filmleri ödüllendirecekler.
  • en iyi kısa belgesel: karen goodman, kirk simon, strangers no more.
  • en iyi kısa film: luke matheny, god of love.
luke matheny

bazı komik şeyler de oldu, mesela filmleri müzikale dönüştürmeleri gibi. harry potter ve twilight şahane idiler.

şimdi de oprah winfrey geldi. onu da seviyorum. ama ellen kadar değil. amacı en iyi belgesel ödülünü sunmak. buyrun bakalım.

  • en iyi belgesel: charles ferguson, audrey marss, inside job.
işte bu çok güzel bir sürpriz: billy crystal! doğuştan komiklerden biri de bu. keşke saçlarını boyamasa...


evet robert downey jr ve jude law teşrif ediyorlar. görsel efekt adaylarını suacaklar. benim gönlümden inception geçiyor. iron man de hiç fena sayılmaz tabii.
  • en iyi görsel efekt: inception
  • montaj: the social network
celine dion smile şarkısını söyledi arkasından da halle berry geldi, bu sene kaybettiklerimiz köşesi onlardan soruldu. benim için en mühimi leslie nielsen'dı.

şimdi de hilary swank geli ve geçen senenin en iyi yönetmeni kathrine bigelow'u takdim etti.
  • en iyi yönetmen: tom hooper, the king's speech.
annette bening geldi, amacı ömür boyu başarı ödülünü sunmaktı kanımca. o da francis ford coppola, eli wallach ve birisini daha çağırdı sahneye.

jeff bridges geliyor. geçen senenin en iyi aktörünün bu sene bu sahnede olmasının amacı en iyi kadın oyuncu adaylarını takdim etmek ve ödülü kazanana teslim etmek.
  • en iyi kadın oyuncu: natalie portman, black swan. çok güzel.
şimdi de geçen senenin galibi sandra bullock, en iyi erkek oyuncu adaylarını açıklıyor. kendisi komiklik üstüne koiklik yapmaktan da geri durmuyor ayrıca.
  • en iyi erkek oyuncu: colin firth, the king's speech. colin firth karısına romantik bir şekilde seslenmeyi biliyor, yalnız kendisi biraz baygın.
sırada en iyi film var. saat 06:28...

steven spielberg sahnede. en iyi film adaylarını sunmaya çıkmış.
  • en iyi film:the king's speech. yorumsuzum.
gecemizi burda sonlandırmış bulunuyoruz. yarın ödül törenlerinden arınmış temiz bir sayfa açıyoruz hayatımızda, sanırım. en azından bir süreliğine, mesela cannes film festivali'ne kadar, ne dersiniz? pekala. iyi sabahlar, iyi haftalar ve iyi şanslar.


ve bazı tatlı kareler