oskar tahminleri umutlara karşı

pazar gecesini pazartesiye bağlamadan hemen önce oskarların kalbimdeki galipleri ile aklımdaki galiplerini bir araya getirmek istedim.

adayların tamamı için şuraya bakın.



the social network


en iyi film: the social network. yalnız bence adaylardan hiçbiri hayatımıza damga vuracak cinsten değil. ama sonuçta illa ki bir seçim yapmamız gerektiğinden, tek nefeste izlemiş olduğum the social network'ten yanadır tercihim. (the kids are allright neden aday sizce?)


the king's speech


en iyi erkek oyuncu: colin firth. filmi izlemeye başlarken biraz önyargılı olduğumu itiraf etmeliyim, lakin colin firth gerçekten de pek başarılı. yalnız akademi bir sürpriz yapıp ödülü javier bardem'e de verebilir, ben biutiful'u hala izlememiş olduğumdan fikirlerimi kendime saklamalıyım belki, ancak bu göz yaşartıcı ve yorgun hikayelerin yeteri kadar ödüllendirilmiş olduklarını düşünüyorum, çok da haksız değilim sanki ne dersiniz?


natalie portman


en iyi kadın oyuncu: natalie portman. natalie portman bu sene liderliğini aynı kategoride yarıştığı colin ağabeyi kadar ilan etti zaten. kara kuğuda tüm kameralar ona o kadar dönük ki bir nevi hipnotize olup başka birşey düşünememeye başlıyorsunuz. iki sene önceki gibi bir mickey rourke (the wrestler ile aday olan rourke, golden globe dahil birçok ödül kazanmış ancak son anda oskarı yarışmaya milk ile san francisco'dan katılan sean penn'e kaptırmıştı) son an dönüşü yaşanmazsa, kendisi oskarların da galibidir.



melissa leo ve christian bale ana oğul rolündeler.


en iyi yardımcı erkek oyuncu: christian bale ama geoffrey rush da olabilir. christian bale ve melissa leo the fighter'ın izlenme nedeni. kendisini neden sevdiğimi bana bir kez daha hatırlattığı için müteşekkirim.

en iyi yardımcı kadın oyuncu: melissa leo'nun saçlarından daha önce de bahsettim. kendisi gerçek bir bukalemun. bu kategoride her daim çok sevdiğim helena bonham carter da aday, the king's speech'teki oyunculuğu çok iyi de olsa keşke domuz sırtı sever kırmızı kraliçe'siyle aday olsaydı. eğlenceli performansları neden görmezden geliyor bu akademi üyeleri hiç anlamıyorum.




toy story vs l'illusinnoiste



en iyi animasyon: toy story 3. l'illusionniste olsun istiyorum ama toy story de çok şahaneydi sonuç itibariyle.


inception vs the social network

en iyi yönetmen için şöyle diyebilmek isterdim: christopher nolan, o karmaşanın içinden alnının akıyla çıkabilen sayın nolan'ı görmezden gelemeyeceğim derdim, ancak diyemiyorum, çünkü kendisi aday değil. bu durumda çok da düşünüp üzülmeden heykelciği sayın fincher'a takdim ediyorum.

en iyi orjinal senaryo işte burada yönetmenler arsında görmezden geldikleri nolan'ı hatırlayıvermiş yetkililer. pekala, ben de öyle.


en iyi uyarlama senaryo: pek tabii ki aaron sorkin ve the social network


sinematografi dalında ödülün inception'a gideceğini tahmin ediyorum. ancak benim gönlümden nedense, aslında nedeni geoffrey rush'ın o şahane stüdyosu, the king's speech geçiyor.



kırmızı kraliçe helena


sanat yönetimi ve kostüm ödüllerini hakedenin alice harikalar diyarında olduğunu düşünüyorum, şüphesiz.

en iyi film müziği ödülünü de the social network'e veriyorum.



the gruffalo

en iyi kısa animasyonu the gruffalo ve let's pollute arasında paylaştırıyorum, en iyi kısa film ise bence crush'ın olmalı.