labiennale, 68


venedik film festivaline gidebilecek olsanız hangi filmleri izlemek isterdiniz, ya da ben, gitsem mesela, vizem çıkmış olsa, çocukluk arkadaşımın yapımcılığını üstlendiği film orizzonti'nin açılışını yapsa, misal, gider miydim, basın akreditasyonumu yapar mıydım, vesikalık fotoğrafımın fotoğrafını çekip labiennale'ye gönderir miydim? yapardım herhalde... işte öyle olsaydı şayet, şu filmleri görmek için kapılarda kuyruk olurdum festival sever tatilci izleyiciler. (aslında ne bulsam izlerdim de, listeleri seviyorum diye)

uluslararası yarışma

4:44 LAST DAY ON EARTH - ABEL FERRARA
TEXAS KILLING FIELDS - AMI CANAAN MANN

QUANDO LA NOTTE - CRISTINA COMENCINI

A DANGEROUS METHOD - DAVID CRONENBERG CARNAGE - ROMAN POLANSKI
POULET AUX PRUNES - MARJANE SATRAPI, VINCENT PARONNAUD
DARK HORSE - TODD SOLONDZ


il manifesto, 27.08.2011

orizzonti/yeni ufuklar
CUT [AÇILIŞ FİLMİ] - AMIR NADERI
(italyanca bilseydiniz il manifesto gazetesinde arkadaşım engin yenidünya ile bugün yayınlanan röportajı buyük keyifle okurdunuz. ama birazcık sabrederseniz de bir türkçesi de yolda, merak etmeyin)
I'M CAROLYN PARKER: THE GOOD, THE MAD AND THE BEAUTIFUL - JONATHAN DEMME
SAL - JAMES FRANCO


yarışma dışı
CONTAGION - STEVEN SODERBERGH
DAMSELS IN DISTRESS [kapanış filmi] - WHIT STILLMAN