bu hafta vizyonda (11 kasım)



11 kasım fakat, 11.11.11 gibi özel bir günde olduğumuzu bir de benden duymazsanız olmaz.
hatta demincek saat 11:11'i kaçırmadım ve bir de üstüne taksi yolculuğumuz 11 tl. tuttu buyrun burdan yakın!

geçen hafta vizyona çok önemli bir girişimiz vardı, tin tin, iş yoğunluğu sebebiyle giremediğim bir konu oldu bu, filmi görmek içinse dün akşama kadar beklemem gerekti. hemen şimdi gerekirse işi kırıp gitmelisiniz. o kadar güzel. korku doluydu içim, ne olacak bilmiyordum, neden animasyon gibi varoluşsal sorularım vardı steven ve peter'a yöneltmek istediğim, her birinin cevabını aldım ve yerime oturdum. daha izlememiş olanlar kesinlikle öncelik vermeliler.

bu haftaya gelecek olursak.
vizyona çok önemli bir yerli yapım giriyor: 'gelecek uzun sürer'. sonbahar'ın ardındaki genç isim özcan alper'in toronto film festivali'nde de gösterilen son filmi. tenten'i de aradan çıkarttığıma göre benim listemin başındaki film bu.

hemen ardından bir başka yerli yapım olan 'beni unutma' geliyor. hakkında atıp tutmuş olsam da (bkz. le cool), sadece fragmanını izlemiş olduğuma göre pek de söz hakkına sahip değilim, dediğim gibi mert fırat filmin en önemli kozu, takva'yı da yönetmiş olan özer kızıltan'ı da unutmayalım tabii...

'immortals' geçen senelerde büyük bir hayran kitlesi edinen 300 spartalının yapımcılarından ve pek görsel bir yönetmen olan tarsem singh'ten geliyor. tin tin'in gazını kaçıracağı ise şüphesiz.

haftanın bir diğer yerli yapımı 'görünmeyen' ise başrol oyuncusu ahmet mekin'e geçtiğimiz istanbul film festivali'nde en iyi erkek oyuncu ödülünü kazandırmıştı. filmin yönetmeni ali özgentürk'ün filmlerinin toplu bir gösteriminin de geçen ay altın koza'da yapıdığını hatırlatmakta fayda var.