mad men ile ilgili bazı pek ehemmiyetli bilgiler

bu bilgileri az önce kopyaladım beynime. bir çoğu şaşırtıcı. şaşırtıcı olması ise ayrıca şaşırtıcı. yıllardır öyle çok şey okuduk ve duyduk ki mad men'le ilgili, bu tip çerezlerin dikkatten kaçmış olmasına şaşırmamak elde değil sevgili izleyiciler. listedeki diğer bilgileri öğrenmek için şuraya tıklasanız iyi edersiniz bence.

jared harris'in babası ilk dumbledore richard harris'ten başkası değilmiş efendim bakın siz şu işe.

roger sterling'in rol icabı karısı gerçek hayatta da karısıymış. o adamın tek bir kadına sadık kalabildiğine inanmak zor fakat ümit verici, genel olarak, bu hayatta, bir kadın olarak. evet.

dizinin dokuz senaristinden yedisinin kadın olduğunu öğrenmek de çığır açmasa da hoş bir bilgi, bir nüans oldu benim için sevgili izleyiciler.

gelelim benim alfred molina'nın hastanede karıştırılan oğlu olduğunu düşündüğüm glenn'e. kendisi dizinin yapımcısı üstat ve bilge adam matthew weiner'ın veli-ahdıymış meğer. oha çüş.

en has bilgilerden biri: dizi ilk olarak HBO'ya sunulmuş fakat kanal tarafından onaylanmamış. zaten hbo'luk bir dizi olduğunu düşünmüştüm ben hep. onlar düşünememiş olacaklar ancak ne yazık ki... amc'nin şerefine bir kadeh kaldırmalıyız a dostlar!

işte bence en ehemmiyetli veri: peggy ile pete'in gayrimeşru çocukları evlatlık olarak verilmiş. bu konuda izleycinin sorularına bir trülü net bir cevap vermeyip akıl karıştırmaktan sadistçe bir zevk alan weiner, 2008'te yapmış resmi açıklamasını da biz kaçırmışız. ben yine de bir noktada bu veledin aramıza döneceğinden kuşkulanıyorum...

new york'ta az aramadım şu binayı. kafam hep yukarılarda gezdiğimden madison avenue boyunca-evet orada olacağına inanmıştım safça- birkaç arabanın altında kalmadığım için sadece şanslıyım. sonuç itibariyle söz konusu bina 1976 yapımı the network filminden de hatırlanabilirmiş.

bölüm başına ortalama 2.71 milyon dolar harcanıyormuş. evet yanlış duymadınız. höst. bu durumda insan game of thrones gibilerinin ne gibi rakamlara ulaşabildiğini merak etmiyor değil doğrusu.

hani şu altına kaçıran azıcık alkolik freddy rumsen'i hatırladınız mı? hah işte o. kendisi gerçek hayatta bill murray'nin kardeşiymiş. şöyle alıcı gözle bir baktım da, benzerliği görebiliyorum.

peggy 19.000 dolar istemişti yeni işi için mac-cann ericson'dan yıllık hatırlarsanız. bu meblağ günümüzde 131.000 dolara tekabül ediyormuş. fena sayılmaz ha?

mrs blankenship rolünü oynayan randee heller aynı zamanda karate kid'in de annesini oynamış. kadıncağız şu an sadece 63 yaşında aslına bakarsanız. kostüm ve makyajın gücüne inanın.

jessica pare zou bisou şarkısının tam tamına seslendirmekle ve kaydetmekle kalmamış, şarkı bir de billboard'un dünya müziği listesinde ilk sıraya yükselmiş. nasıl yani? ne zaman? biz neden haberdar olmadık tüm bunlardan?




sezon finalini izlediniz mi bu arada? new york'ta olmamdan kaynaklı, ilk defa olarak televizyondan izleme şansına sahip oldum ben de. bayağı sık reklam arası verildi. bunun dışında iyiydi. nasıl olacaktıysa. bazen kendime çok şaşrıyorum ben de sevgili izleyiciler. sevgilerimle.