numero 64, emmy'ly yours

bütün jimmy'lerin (aslında sadece iki taneler, şimdilik) adına immy kimmel tarafından sunuldu emmy'ler. sunan kişinin açılış konuşması dışında pek bir numarası yok ya, bu komiğime gidiyor, bir görünüp bir kayboluyorlar karabatak misali...
ben töreni uzun zamandan beri ilk defa canlı seyretmedim, şu anda banttan ve oldukça kötü olduğunun farkına ancak vardığım bir kayıtla izlemekteyim.
karşımda pek sahte ve pek uyumsuz ve hiç komik olmayan bir jim parsons ve zooey deschanel ikilisi duruyorlar ve her şey komediyle başlıyor.

en iyi komedi dizisi senaryo ödülünü almak üzere sahneye louie'yi çağırıyorlar. 

gecenin benim için en önemli galibi o, lakin favorilerimden hiç biri oradan bir heykelcikle ayrılamadı. okuyucuya not: louie'yi izlemiyorsanız artık size bunu zorla yaptıracak bir emmy'si de var komedyenin. özellikle son üç boölümdür ağzım açık izliyorum, son olarak: konuk oyunculardan birinin david lynch olduğunu söylemem fikrinizi değiştirir mi?
neyse ilk ödülü atladım: 
en iyi yardımcı erkek oyuncu: eric stonestreet / modern family

üçüncü ödül yine modern family'nin bir üyesi olan julie bowen'a gidiyor: en iyi yardımcı kadın oyuncu

işte karşımızda matthew perry, geçen cumartesi açıklanmış komedi dizisinde en iyi erkek ve kadın konuk oyuncu ödülünü tekrar açıklamaya gelmiş: kazananlar kathy bates ve jimmy fallon bir sonraki ödülü açıklamak için sahnedeler. domino taşı gibiler.

en iyi yönetmen: steven levitan, modern family, levitan'in hem sesi hem de tipi ray romano'ya benziyor. 

mindy kaling ve melissa mccarthy sanedeler, mindy'yi seviyorum. ancak kilo konusunda mccarthy'yi özenle takip ediyor gibi görünüyor...
en iyi komedi erkek oyuncu ödülü: jon cryer / two and a half men yıllar sonra, sonunda, emekçi...

en iyi komedi kadın oyuncu: julia louie-dreyfus / veep
veep'i hala izlemedim, gecenin beni rahatsız eden ödüllerinden oldu bu. dreyfus'a hiç itirazım yok, elaine'in hastasıyım, ama n'oluyor yahu? eğer burada kutlanması gereken biri varsa o da lena dunham ya da zooey deschanel'di. olsun varsın. 

izleyiciye not: şov çok kötü. iyi ki de uykumu feda etmemişim.

törene dönelim, sahnede dawson ve yanında da tanımadığım biri druyorlar en iyi reality show ödülünü the amazing race aldı. ilgilenmediğim kategoriler. ayıp olmasın diye izliyorum.

seth macfarlane, en iyi reality show sunucusu ödülünü sunmak için sahnede. yalnış mikrofona konuştuğundan ilk birkaç cümlesini tekrarlamak zorunda kaldı. gerçek bir hataydı. ama seth'in saçları boyaydı. kazanan tom bergeron / dancing with the stars

drama'ya geldik. sahnede karnı neredeyse burnunda bir claire danes var. dünyanın en sıkıcı insanıdır tanımayanlar için. ama kocası tatlı, hugh dancy...
en iyi yardımcı erkek oyuncu: bir kez daha aaron paul / breaking bad
en iyi senaryo: homeland
en iyi yardımcı kadın oyuncu: maggie smith
en iyi konuk erkek oyuncu: jeremy davies / justified, kadın konuk oyuncu: martha plimpton / the good wife
yönetmen: tim van patton / boardwalk empire 
en iyi erkek oyuncu: damien lewis / homeland
jon hamm ödülü kazanamasa da en azından sahneye çıkıyor, yanında tina fey var, komikler, neden çünkü içleri komik. tüm bu sunumun ardından hiç de sevinmiş görünmeyen bir claire danes çıkıyor ödülünü almaya. bir git claire danes, bu tavırlarını gördükten sonra hiç izleyesim kalmadı homeland'i. neymiş, barack obama'nın en sevdiği diziymiş, git allahını seversen...

en iyi variety şov ödülü louis ck'in oluyor. sevinç içerisindeyim. çünkü günün birinde bütün ödüllerin jon hamm, louis ck ve craig ferguson arasında paylaştırılacağına dair inancımı geri kazandım. bir an için...

şimdi sahnede ricky gervais. gelecek hayallerime hemen onu da ekliyorum. 
en iyi yönetmen ödülü glenn weiss'a gidiyor. tony ödül törenini yönetmiş geçen sene, broadway şovlarını ödüllendiren tören oluyor, hani bir şey ifade etmediyse diye söylüyorum...
ricky gervais'nin ağzından çıkan her şey çok komik bu arada, hala ve daima...
variety'de bir diğer kazanan the daily show with jon stewart. bunlar hep tatlı insanlar, izlemesem de seviyorum. ben sizi ellerin olasınız diye sevdim jon stewart.

mini-dizi ya da tv filmi kategorisine geçtik. (demişken, luther'ı izliyor musunuz? çok sevgili bir arkadaşım izliyor, aklıma yatmak üzere...) sahnede steve buscemi...
en iyi yardımcı kadın oyuncu: jessica lange
şovun başında pantolonunu jimmy kimmel'a ödünç veren ellen degeneres sahnede, pantolonsuz.
birkaç ay sonra tarantino'nun django unchained'inde izleyeceğimiz kerry washington en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülünü sunmak için gelmiş. kazanan tom berenger / hatfields & mc coys ile. hiç şaşırmıyorum bu western'i promote ediyor olmalarına. yalnız yakında dennis o'hare'e bir yaşam boyu başarı ödül vermezlerse ayıp edecekler, adam çok çalışıyor...

ron howard mı dediniz? ne yapıyorsun canım sen orada? in memoriam... bunu izlerken duygulandığım olabiliyor. ama bu gece o gecelerden biri değil. derken michael clarke duncan'ı gördüm, tony scott'i gördüm üzülüverdim.

lucy liu ve kiefer sutherland çıktılar, senaryo: danny strong / game change işte buna şaşırdım, strong bir oyuncu aynı zamanda, buffy ve mad men'den tanıyoruz, bir sürü başka yerden de...
liu ve sutherland hala sahnedeler, en iyi kadın oyuncu ödülü: muhteşem sarı elbisesiyle sarah palin'i canlandıran julianne moore / game change 'un oluyor.

ginnifer goodwin ve emily vancamp en iyi yönetmen ödülü için sahnedeler, kazanan jay roach / game change. artık game change'i izlememiz gerektiğinin altı yeterince çizildi sanıyorum.
hiç vakit kaybetmeden en iyi erkek oyuncuya geçiyoruz, kazanan kevin costner / hatfields & mc coys.
en iyi mini dizi ya da tv filmi: game change
julianne moore tekrar sahnede, bu sefer amacı en iyi drama dizisini ilan etmek: homeland bir kategoride daha kazanıyor, bir kez daha huzünleniyorum.
michael j. fox geliyor herkes ayaklanıyor, sanki otobüsteler de yer verecekler, çok gaddarım biliyorum, son emmy en iyi komedi dizisinin olacak, kazanan tabii ki modern family.

iyi geceler canlarım, ciğerlerim, işçi kerimlerim.
deniz