cannescannes ya da bir süre boyunca onu hep anacağımız ismiyle #cannes2014


istanbul film festivali'nin finaline son hız yaklaşırken cannes'dan pek sıcak haberler geldi.

geçtiğimiz günlerde fatih akın filmi 'the cut'ı festivale sokmama kararı alarak şaşırtmıştı, ama ben o kadar üzülmedim buna, çünkü içimde hala büyüttüğüm bir venedik'e gitme hayali var. yavru vatan sonuçta, di mi? cannes da alınmasın tabii, uzanamadığım ciğere pis demiyorum, gidebilsem giderim.
(bugün öyle kötü şeyler izledim ve hepsini de yarım bırakıp çıktım ki, kusuruma bakmayın, festival overdose oldum galiba, ki bir yandan da hiç bitmesin istiyorum, beyoğlu böyle daha bir bize ait, bahar zaten havada, herkes aynı amaç için koşuşturuyor filan, atlas'ın arka sokağını da çok seviyorum ayrıca. yalnız festival bitince gitmeyeceğim sanırım, büyüsü bozulmasın diye...) ne uzun parantez oldu be ya be!
neyse, gordüğünüz üzere milli birlik beraberlik duygularımızı kabartan nuri bilge'inin son filmi kış uykusu da listede, jean-luc godard da, dardenne biraderler de (fragman aşağıda), olivier assayas da, atom egoyan da, tommy lee jones da, mike leigh de ken loach da ve benim büyük hayal kırıklığım (bkz. cosmopolis) cronenberg de (fragman aşağıda)!

Palme D’or
SILS MARIA – OLIVIER ASSAYAS
SAINT LAURENT – BERTRAND BONELLO
KIŞ UYKUSU – NURI BILGE CEYLAN
MAPS TO THE STARS – DAVID CRONENBERG
DEUX JOURS, UNE NUIT – JEAN-PIERRE DARDENNE & LUC DARDENNE
MOMMY – XAVIER DOLAN
CAPTIVES – ATOM EGOYAN
ADIEU AU LANGAGE – JEAN-LUC GODARD
THE SEARCH – MICHEL HAZANAVICIUS
THE HOMESMAN - TOMMY LEE JONES
FUTATSUME NO MADO (DEUX FENÊTRES) – NAOMI KAWASE
MR TURNER – MIKE LEIGH
JIMMY’S HALL – KEN LOACH
FOXCATCHER – BENNETT MILLER
LE MERAVIGLIE – ALICE ROHRWACHER
RELATOS SALVAJES (WILD TALES) – DAMIAN SZIFRON
LEVIATHAN – ANDREY ZVYAGINTSEV
TIMBUKTU – ABDERRAHMANE SISSOKO

cronenberg, maps to the stars:


dardenne's. deux jours, une nuit:



Özel Gösterim
EAU ARGENTÉE - MOHAMMED OSSAMA
MAIDAN –  SERGEI LOZNITSA
RED ARMY – POLSKY GABE
CARICATURISTES – FANTASSINS DE LA DÉMOCRATIE – STEPHANIE VALLOATTO
LES PONTS DE SARAJEVO

Geceyarısı Gösterimleri
THE ROVER – DAVID MICHOD
THE SALVATION – KRISTIAN LEVRING
PYO JEOK – CHANG

Yarışma Dışı Gösterimler
GUI LAI – ZHANG YIMOU
DRAGONS 2 – DEAN DEBLOIS

Un Certain Regard
JAUJA – LISANDRO ALONSO
LA CHAMBRE BLEUE – MATTHIEU AMALRIC
INCOMPRESA – ASIA ARGENTO
TITLI – KANU BEHL
ELEANOR RIGBY – NED BENSON
BIRD PEOPLE – PASCALE FERRAN
LOST RIVER – RYAN GOSLING
AMOUR FOU - JESSICA HAUSNER
CHARLIE’S COUNTRY – ROLF DE HEER
SNOW IN PARADISE – ANDREW HULME
DOHEE-YA – JULY JUNG
XENIA – PANOS KOUTRAS
RUN – PHILIPPE LACÔTE
TURIST – RUBEN ÖSTLUND
HERMOSA JUVENTUD – JAIME ROSALES
THE SALT OF THE EARTH – WIM WENDERS & JULIANO RIBEIRO SALGADO
FANTASIA – WANG CHAO
HARCHECK MI HEADRO – KEREN YEDAYA