iki gün, bir gece #konukyazar


















sadık okurlarımızdan biri, aynı zamanda da babam olur, dün izledi iki gün bir gece'yi, hem de sinemada. izlenimlerini yazdı sonra, e bana da paylaşmak düştü... (siz de yazın, belki de paylaşırım? heyecanla bekliyorum!)

iki gün, bir gece
yazı şeref tokgöz

Allah var.
Allah'a inanıyorum.
Yerkürenin üzerinde, toprağın altında, denizlerin içinde, havadaki ozonda,
Ortadoğu çöllerinde ve biz insan mahlukunda Allah var.
Para o Allah.
...

devamı için buradan buyrun


Sandra'yı izledik bu akşamüstü.
Ya 1000 € ikramiye, ya Sandra demiş patron.
Sandra yaz başından beri hasta.
17 kişiyle üretilen güneş panelleri, Sandra hastalık iznindeyken 16 kişiyle de üretilebildiğine göre Sandra olmasa, (veya 16 kişi olsak) rakip güneş panelcilerle rekabet daha kolay olacak!

E, orası Türkiye değil. Kapıya koyuveremezsin çalışanını.
Ne yapacak yakışıklı, demokrat patron?
Oylama.
Al sana Allah'ın yüce adaleti.

a. Sandrasız üretim yapın = 1000 € ikramiye.
b. Sandra işe başlasın = ikramiye nanay!
c. Sandra eylülde işe başlasın, ikramiye tamam, bir kişinin iş akdini uzatmayız.

Nasıl ama, tüm bu öneriler demokratik değil mi?
Oylamada Sandra dışarıda bırakılmış, 1000 € içerde.

Çok uzun zamandır bu denli gerçekçi, yok gerçekçi değil, sahici bir film izlediğimi anımsamıyorum.

Sandra, eşi ve iki güzel çocuğunun, iki gün, bir gece boyunca evlerindeydim.
Yakından tanıdım onları, çok iyi bir aile onlar.
Fırında pişmiş kekin kokusunu duydum.
Çocuklarını çocuklarım gibi sevdim, esirgedim, sıklıkla Sandra gibi çaresiz kaldım, hırçınlaştım, yenik hissettim, evin babası kadar derin üzüldüm, ama o üzülmüyor, inanıyordu bir gün yine sevişeceklerine,

Sandra'yla savaşını paylaşmaya çalıştım, ben istedim Pazartesi sabahki oylamada Sandra'ya oy vermelerini, bir kutu anti depresanı ben içtim, insanların -haklı olarak- kendi çıkarlarını öne almalarına Sandra kadar hak verdim, ambulansı ben çağırdım, yaşamayı her şeye rağmen seviyordum...

Yemin ederim ki süslü olsun diye yazmıyorum; Sandra'nın kendi ve ailesi adına savaşımındaki insani trajediye de, iş arkadaşlarının haklı nedenlerine de kanlı, kanlı göz yaşı döktüm.

Evet, Allah var, Allah'a inanıyorum.