#emmys2015 ile istanbul'dan marmaris'e


digiturk'te tekrarı yayınlandığı sırada ofiste olmam dolayısıyla derin bir nefes aldım ve seyahatim boyunca izlerim ben bunu, pek de iyi gider diyerek avuttum.

bekleyen derviş muradına erirmiş, şovun torrent dosyasına gece 2 sularında ulaştım, ertesi sabah ilk iş olarak da indirmeye başladım. güne yine geç uyanmış olduğumdan evden çıkana kadar geçireceğim vakitte dosya da anca indi. ha evet bu ay kotamızı yine aştığımız için internetimiz yine çok yavaş.
sonuçta emmy maceram taksim sabiha gökçen arası havataş'ta, sabiha gökçen'e kuş bakışı bakan starbucks'ta ve dalaman'dan marmaris'e gitmek için bindiğim havaş'ta gerçekleşti.

yanımda oturanlar yan gözle ne izliyor bu diye baktılar mı bilmiyorum ama starbucks'ta yanımda oturan adamın ne izlediğine ben tabii ki baktım.
hatta 'hey beyefendi, nasılmış, beğendin mi?' diye de sormak istedim ama tuttum tabii kendimi.
bradley cooper'ın başrolünde oynadığı filmden televizyona uyarlanan limitless'ın ilk bölümünü izliyordu.

buradan buyrun:


aklımda en çok alan anların başında ricky gervais'nin ödül takdim etmeye çıkıp emmy'yi kazanmış numarası yapması ve haydi bunu tweet'leyin şimdi demesi geldi.



transparent'la en iyi yönetmen ödülünü alan jill solloway, ki kendisi aynı zamanda senarist ve yaratıcısı dizinin, trans kişilerin hala hak ve hukuk yolunda ne kadar çok desteğe ihtiyaçları olduğunun altını çizen ödül kabul konuşması yaptı. burada solloway'in kendi babası da, 'ma-pa' olarak hitap ettiğini öğrendiğimiz bir trans ve dizinin de ilham kaynağı.

onun hemen ardından en iyi erkek oyuncu, komedi dalında ödülün sahibi olan transparet'ın başrolü, jeffrey tambor'ın mükemmel, ama tek tekilemye mükemmel, özellikle de finali itibariyle mükemmel ödül konuşması geldi. cuk oturdu.


mini dizi tv filmi dalındaki favorim olive kitteridge'in ödüllere doymaması da ayrıca sevindirdi beni. en iyi senaryo, en iyi yönetmen (lisa chodolenko; julianne moore ve annette bening'in sperm donörüyle çocuk sahibi olan lezbiyen bir çifti canlandırdıkları kids are allright filminden hatırlayabilirsiniz kendisini), en iyi yardımcı erkek oyuncu (bill murray) ve en iyi kadın oyuncu (frances mcdormand, fargo). mcdormand'ın gerçek hayatta da bir olive kitteridge olmasından şüphelendim kabul konuşmasını, ya da cümlesini diyelim, izlerken (birazdan siz de bu şansa sahip olacaksınız). kocası joel coen bu arada. senaryo ödülünü alan jane anderson'ın adayların geri kalanına 'bugün burada olduğumuz için hepimiz çok şanslıyız ne de olsa bomboş bir sayfaya bakmanın ne demek olduğunu ve yazdığınız bir senaryoyu satmanın ne kadar zor ve güzel bir his olduğunu en iyi biz biliriz” dedi. kadının tipinin komikliği, bizim ailede 'gege' hitap edilen cins, de ayrı bir mesele. ellerine sağlık olması da tabii.

frances mcdormand'ı izlemeden hayatta bırakmam



andy samberg'in duruşunu da sevdim. herkese hitap edecek denli komik olmadığının bilincinde ve zamanını kendi istediği gibi kullanmaya çekinmiyor. şu ana dek ekranda geçirdiği süreden de memnunum, bugüne kadar ortadan çok daha uzun süreler kaybolan sunucular gördük ve ben bir ödül şovunun sunucusunun mümkün olduğunca sık ekranda görünmesi gerektiğini düşünen biriyim. zaten son zamanlarda kıyafet eleştirme kısmından ne kadar zevk alsam da kırmızı halıların ödül törenlerinin fazla önüne geçtiklerini düşünür oldum. star sisteminden, güzel ve popüler olduğu için orada bulunduruldukları aşikar kadınların ortalıkta salınmalarından sıkıldım. bkz. elizabeth banks ve diane kruger @venedik film festivali. bu insanların yeteneklerini ve mesleklerine olan dedikasyonları asla sorgulamıyorum. ama yerlerinde başkaları yoksa bunun tek sebebinin başarılı kariyerleri olmadığını da inkar etmemeliyiz diyorum.

taraji p henson'ı bi temiz dövesim var. bu böyle bilinsin. 

viola davis how to get away with murder'la en iyi kadın oyuncu olup elisabeth moss'u yarıştan eliyor, bir kez daha, peggy olson karakterine can veren moss, ödülü alamıyor. viola davis'i seviyorum. alsın ödülü. ama bu siyah kardeşliği muhabbetinden bir hayli sıkıldım.


arada söyleyeceğim başka şeyler de var, ama şu an veep'in en iyi komedi dizisi ödülünü almış olmasına şaşırmakla meşgulüm. silicon valley alsa daha mantıklıydı, unbreakable kimmy schmidt bile alsa daha mantıklıydı. o kadar mantıksız yani.

peter dinklage de kazandığına üzülmediklerimden birisi oldu. sahneleri payalştığım ilham perim diyerek lena headey'e teşekkur etmesinden de ayrıca etkilendim. 



bu arada gecenin en popüler ismi orada bulunmamasına rağmen donald trump.

adayları açıklarken de söylemiştim, jon hamm kazanmazsa bir daha da bir şey izlemem demiştim. neyseki bu hayatta yapmayı en çok sevdiğim şeyden vazgeçmem gerekmeyecek. jon hamm mad men'de canlandırdığı don draper rolüyle, ödülü kazanmak için son şansı olan bu törenden elleri boş dönmedi. yine her zamanki gibi çok yakışıklıydı. bir zamanlar bana bir 'arkadaşımın' söylediği gibi, kız arkadaşından ayrılmak ona çok yakışmıştı. ağlak suratlı, zor soyadlı kadınla 18 sene sonra ayrılmışlar. acaba neden? yani acaba neden 18 sene beklemişler?



game of thrones'un mad men'i geride bırakıp en iyi dizi, dram'ı alması tabii ki akıl işi. yani bugüne bugün dünyanın her yerinden milyonlarca insanın izlediği bir diziden bahsediyoruz. ama emmy popüler dizileri mi ödüllendiriyor? bunu da sorgulamak gerekir kanımca.



kazananlar tam liste

dizi, komedi: 
Louie
Modern Family
Parks & Recreation
Silicon Valley
Transparent
Unbreakable Kimmy Schmidt
Veep

dizi, dram: çok basit, mad men.
Better Call Saul
Downton Abbey
Game of Thrones
Homeland
House of Cards
Mad Men
Orange Is The New Black

limited series diye yeni bir kavram bulmuşlar, mantıklı, eskiden mini dizi derdik
American Crime

American Horror Story: Freak Show
Olive Kitteridge
Honorable Woman

Wolf Hall

en iyi aktör, dram: yani.
Kyle Chandler
Jeff Daniels
Jon Hamm
Bob Odenkirk
Liev Schreiber
Kevin Spacey

en iyi aktris, dram: yani.
Claire Danes
Viola Davis
Taraji P. Henson
Tatania Maslany
Elisabeth Moss
Robin Wright

en iyi aktör, mini dizi/tv filmi: 
Adrien Brody
Ricky Gervais
Timothy Hutton
Richard Jenkins
David Oyelowo
Mark Rylance

en iyi aktris, mini dizi/tv filmi
Maggie Gyllenhaal
Felicity Huffman
Jessica Lange
Queen Latifah
Frances McDormand
Emma Thompson

en iyi aktör, komedi
Anthony Anderson
Louis C.K.
Don Cheadle
Will Forte
Matt LeBlanc
William H. Macy
Jeffrey Tambor

en iyi aktris, komedi
Edie Falco
Lisa Kudrow,
Julia Louis Dreyfuss
Amy Poehler
Amy Schumer
Lily Tomlin

en iyi talk show
The Colbert Report
The Daily Show With Jon Stewart
Jimmy Kimmel Live
Last Week Tonight
The Late Show
The Tonight Show


en iyi yardımcı erkek oyuncu, dram
Jonathan Banks, Better Call Saul
Ben Mendelsohn, 
Bloodline
Jim Carter, 
Downton Abbey
Peter Dinklage, Game of Thrones
Alan Cumming,
 The Good Wife
Michael Kelly, 
House of Cards

en iyi yardımcı kadın oyuncu, dram
Joanne Froggatt, Downton Abbey
Lena Headey, 
Game of Thrones
Emilia Clarke, G
ame of Thrones
Christine Baranski, 
The Good Wife
Christina Hendricks, 
Mad Men
Uzo Aduba, Orange Is the New Black

en iyi yardımcı erkek oyuncu, komedi
Andre Braugher, Brooklyn Nine-Nine
Adam Driver, 
Girls
Keegan-Michael Key,
 Key & Peele
Ty Burrell, 
Modern Family
Tituss Burgess, 
Unbreakable Kimmy Schmidt
Tony Hale, Veep

en iyi yardımcı kadın oyuncu, komedi
Mayim Bialik, The Big Bang Theory
Niecy Nash, Getting On
Julie Bowen, Modern Family
Allison Janney, Mom
Kate McKinnon, Saturday Night Live
Gaby Hoffmann, Transparent
Jane Krakowski, Unbreakable Kimmy Schmidt
Anna Chlumsky, Veep

en iyi komedi/skeç programı
Drunk History
Inside Amy Schumer
Key & Peele
Portlandia
Saturday Night Live

en iyi konuk kadın oyuncu, komedi
Christine Baranski, 
The Big Bang Theory
Gaby Hoffmann, 
Girls
Pamela Adlon, 
Louie
Elizabeth Banks, 
Modern Family
Joan Cusack, Shameless
Tina Fey, 
Unbreakable Kimmy Schmidt

en iyi konuk erkek oyuncu, mini dizi/tv filmi
Richard Cabral, American Crime
Denis O'Hare, 
American Horror Story: Freak Show
Finn Wittrock, 
American Horror Story: Freak Show
Michael Kenneth Williams, 
Bessie
Bill Murray, Olive Kitteridge
Damian Lewis, 
Wolf Hall

en iyi konuk kadın oyuncu, mini dizi/tv filmi
Regina King, American Crime
Sarah Paulson, 
American Horror Story: Freak Show
Angela Bassett, 
American Horror Story: Freak Show
Kathy Bates, 
American Horror Story: Freak Show
Mo'Nique, 
Bessie
Zoe Kazan, 
Olive Kitteridge

en iyi senaryo, dram
The Americans
"Do Mail Robots Dream of Electric Sheep?"
Better Call Saul"Five-O"
Game of Thrones, "Mother's Mercy"
Mad Men, "Lost Horizon"
Mad Men, "Person to Person"

en iyi senaryo, komedi
Episodes, "Episode 409"
The Last Man on Earth, "Alive in Tucson"
Louie,"Bobby's House"
Silicon Valley, "Two Days of the Condor"
Transparent, "Pilot"
Veep, "Election Night"