27.2.17

#89



justin timberlake'le başlamak kesinlikle iyi fikir, bütün salon ayakta. tabii sonra ne olur bilemiyorum, aynı enerji seviyesini yakalamak zor olacak.

bu arada 08:15'te televizyonu açtığımda hala devam ediyordu şov. en iyi film'in hangisi olduğunu biliyorum, açtığım an tüm kadro sahnedelerdi çünkü. şaşıracağınızı söylemekten başka çarem yok. (hem de ne şaşırma, izleyin de görün!)

neyse jessica biel de güzel görünüyor baya, ileri sararken kaydı azıcık ucundan kırmızı halı da görmüş oldum. emma stone'un elbisesinin rengini hiç beğenmedim, fazla sarı (sonradan beğendim galiba). naomie harries iyi göründü, isabelle huppert de. charlize theron'un da tuhaf bir altkuyruğu var.


jimmy kimmel başladı. alttan alıyor, yöntemi bu en başından beri. ben kötüyüm, bu işi de batıracağım, bu ilk oscar'larım, zaten bir daha da çağırmazlar. amerika'dan da bütün dünyanın nefret ettiğini söylüyor. ilk espri de geldi, salondaki tek braveheart: mel gibson. hepimiz bir olalım mesajı veriyor şimdi de. ve sıra matt damon'da. bu iş çok uzadı uzamasına ama ben hala gülüyorum, hatta gittikçe daha mean ve daha komik bir hale geliyor. meryl streep'e elbisen ivanka trump mı diye sordu.


zamanında izlememenin en zoru da internette hiçbir araştırma yapamıyor olmak, karşınıza hep oscar sonuçları ya da fotoğrafları çıkıyor.



neyse sahnede alicia vikander ve karnından çıkan sesi var. gözleri parlak parlak en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülünü açıklamak üzere. tanıtımlar ne kadar uzun bu arada... sonra milletin kabul konuşmasını yarıda kesiyorlar. sanırım bu kategorideki herkesin kazanmasını istiyorum.
tabii ki mahershala ali alıyor ödülü, moonlight. anneannelere gönderme yapanmar hemen puanı kaparlar benden, ilikle canım önünü.

yorumları da ileri sarıyorum, üzgünüm melis behlil, üzgünüm mehmet açar.

ruth negga'nın kıpkırmızı elbisesini de çok sevdim.

kate mckinnon ve jason bateman sahnedeler, en iyi makyaj ve kostüm ödüllerini verecekler, bir sure sahnede olacaklarmış, bana hava hoş.
en iyi makyaj: suicide squad. italian squad sahnede, çok tatlı aksanlarıyla teşekkürlerini ettiler. en iyi kostüm: en iyi kostüm: fantastic beasts, colleen atwood. kısa ve öz, dördüncü oscarıymış (kontrol etmem gerekecek sonra, ettim, doğru söylemişim).

en iyi belgesel ödülünü takdim etmek üzere hidden figures kadınları taraji p henson, octavia spencer ve janelle monae sahnedeler. canlandırdıkları gerçek insan sahnede, katherine johnson. ne kadar tatlı. ve ne kadar güzel bir kadın. 100 yaşında muhtemelen ama hala çok şık (98 yaşındaymış). oj made in america, ezra edelman & caroline waterlow. 467 dakikaymış, çok güzelmiş.

busy phillips de michelle williams sayesinde bütün törenleri en ön sıradan izliyor.

dwayne johnson sahnede (the rock olarak da bilinir), moana'dan how far i'll go'yu seslendirmek üzere lin manuel miranda (hamilton) ve işte moana'yı oynayan kız sahnedeler. ben şarkıyı da ileri sardım çok afedersiniz.

art ve sciences'a önem veren bir president'i çağırdı sahneye şimdi kimmel. academy'nin başkanı. ismini bulmak için uğraşmayacağım. prompter'dan okuyo bir şeyler. neyse hep trump'a mesaj gidiyor. kimmel aç mısınız diye sordu, gözlerinizi kapatın ve bir dilek dileyin dedi o esnada da tavandan şekerlemeler filan yağmaya başladı hunger games sponsorları styla.

sahnede sofia boutella ve chris evans var. chris evans keşke kız arkadaşı jenny slate'le çıksaydı sahneye. sound editing: arrival. yahu bu 30 saniye geri sayımı çok sinir bir şey ödül kabul konuşması için. bir yandan da bu kadar uzatacak ne var diyeceksiniz, haklısınız. sound mixing'de sıra. arrival'ı harcadılar oyunculuk ve film adaylıklarında. tom hanks'in sully'sini de aynı şekilde. izlemedim sully'yi hala da, ne biliyim, bi cephe alınmış gibi neredeyse... neyse, kazanan: hacksaw ridge (savaş vadisi türkçesi, merak ederseniz).

vince vaughn sahnede, governors awards özetini sunuyor. onur ödülleri işte.

en iyi yardımcı kadın oyuncu ödülünü sunmak üzere mark rylance sahnede (geçen yıl bridge of spies ile en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülünü almıştı) sahne tasarımı yine çok güzel bu arada. o ışıltılı oscarlar ne şahane öyle. kimin kazanmasını istiyorum bilmiyorum bu kategoride. fences'ı izlemedim, herkesin favorisi viola davis, politik bir duruş olarak da tabii. bu durumdan da çok sıkıldım. pozitif bile değil bu ayrımcılık. ayrımcılığın hiçbir çeşidine saha verilmemeli. kazanan viola davis. bu da akıllı kadın, güzel konuşur eminim. fazla ağdalı. böyle olmasını beklemeliydim. günün birinde oscar kazanacak olsam, ironik sarkastik bir kabul konuşması yapmak isterdim. ufaktan dokundurmalı.

32 hızda ileri sarınca konuşmaları ilk cümlelerini kaçırıyorum hep. charlize theron ona ilham veren shirley maclaine'den bahsediyor. sebebi nedir anlayacağız. bu arada jimmy kimmel'ın ilham kaynağının da david letterman olduğunu öğrenmiş olduk. hah ok, yabancı dilde en iyi film ödülünü sunmaya çıkmışlar. favorim, toni erdmann. ama diğer filmleri izlemedim. ne farkım kaldı benim şimdi buğra gülsoy ve berrak tüzünataç'tan. the salesman aldı ödülü, tabii ki. farhadi mektup yollamış. sirf bu mektubun içeriğini dinlemek için toni erdmann'ı yediler bence. neyse.

dev patel sahnede. sting şarkı söylüyor.

hailee steinfeld ve gael garcia bernal sahnedeler. asıl dev bu kız. hah hah hah. neyse, en iyi animasyon - kısa: piper. ah bu çok tatlıydı! finding dory'den önce gösterdilerdi. şirinlik muskası. en iyi animasyon'da sıra. gael garica bernal bir 'insan' olarak bizi ayırmaya çalışan tüm duvarlara karşı olduğunu söyledi. kazanan zootopia.

maillerime bile bakamamak biraz problematik olmaya başladı. sadece bilgi vermek istedim.

dakota johnson ve jamie dornan sahnedeler. dakotanın elbisesi çok güzel de alnı insanın gözünü alıyor, neden o saç? neyse, production design ve set decoration, kazanan la la land. kazananlar karı koca.

sırada jimmy'nin şakası var. bir turist kafilesi içeri girmek üzere. sergi gezmeye geldikleri söylenmiş onlara. hepiniz hareketsiz durun ki wax museum'a geldiklerini sansınlar dedi jimmy. çok iyi olurdu öylesi.

felicity jones ve riz ahmed var şimdi sahnede. en iyi görsel efekt ödülünü sunacaklar. az önce sinemanın evrensel bir dil olduğuna dair kısa bir film izledik, portekiz (ya da brezilya) italya ve fransa (belki de kanada) ve çin (belki de hong kong) insanlar sinemayı neden sevdiklerinden ve en sevdikleri filmlerden bahsettiler. gözlerim doldu. yine. çünkü tüm bu şaşanın içinde aslında burada olmamızın sebebi bu. büyünün etkisi altındayız. neyse, kazanan the jungle book.

seth rogen ve michael j. fox sahnedeler. back to the future'e bir tribute yaptı seth hemen öncesinde. delorean da sahnede. en iyi montaj: hacksaw ridge, john gilbert. fellowship of the ring'le de adaymış gilbert. teresa palmer da gülümsüyor arkadan. parçası olmak-hissetmek de guzel bir duygu tabii ki.

şimdi lion'daki minikle konuşuyor jimmy kimmel. sunny pawal galiba adı. hala çok küçük. o arada yine havadan yiyecekler yağdı. hadi ben x32. vay be bu sefer tam zamanında durdurdum.

salma hayek ve david oyelowo sahnedeler. en iyi kısa film ve en iyi kısa belgesel ödüllerini takdim edecekler, hadi bakalım. (saat 10:51). kazanan the white helmets (belgesel). sing (film).

jimmy kimmel donald trump'a tweet attı bu arada. #merylsayshi :) daha ne desin.

komikler bir takım.

javier bardem bridges of madison county'den bahsediyor. fazla ileri gitmişim, hemen geri aldım. en sevdiğim filmlerden ne de olsa. bakın hemen ağlarım. javier ve meryl sahnedeler. meryl bu gece yeterince pohpohlanmadım dedi. komiksi insan (gülen surat). cinematography kategorisinin kazananı: la la land. bi ara sinematografi ve production design arasındaki farkı konuşmalıyız, oturup da olur ayakta da olur, hepsi olur.

oleeeyy mean tweets oscar special! :)

ryan gosling ve emma stone sahnedeler. la la land'den bir musiki dinleyeceğiz. john legend sahnede. sahne la la land'e dönüştürülmüş.

özge özpirinççi çok sıkıcı. bunu söylemeden geçemeyeceğim. bir de allah aşkına filmleri zorla izletin programa çağırmadan önce insanlara. böyle saçma bir şey olabilir mi. bla bla bla demeye mi koskoca organizasyon.



samuel l jackson sahnede. az önce matt damon jimmy kimmel'a çelme taktı bu arada. en iyi müzik ödülünü açıklayacak, beni bir hayli heyecanlandıran bir kategori bu. la la land ve moonlight arasında burada da çekişme. ve kazanan justin hurwitz, la la land.

scarlett johansson sahnede. i just called to say i love you eşliğinde. en iyi şarkıyı takdim edecek o da. kazanan city of stars, la la land, justin hurwitz. aynı kategoride iki adaylığı vardı hurwitz'in.

jennifer aniston sahnede, sırada in memoriam var. izleyip ağlamalı mı hızla ileri mi sarmalı bilemedim. aniston erkekleşmeye başladı gittikçe. kathleen turner'ımsı turn of events. bu arada dün bill paxton ölüverdi, ameliyat sonrası komplikasyonlar. ben tam nashville'i izleyip rayna james'le vedalaşırken öğrendim. aynı sebepten öldüler, saçma sapan tesadüfler. insanlar öldükleri zaman öğreniyorsun ne kadar değer gördüklerini. en azından değer görmüşler öyle ya da böyle. may the force be with you.


şimdi de jimmy kimmel we bought a zoo'dan bahsediyor. sahnede matt damon ve ben affleck. ama ben affleck ve guest olarak çağırılıyorlar. matt damon ne zaman konuşsa müzik başlıyor, ben gülüyorum.



orijinal senaryonun kazananı kenneth lonergan, manchester by the sea. çok iyi bir kabul konuşmasıydı mesela bu.



amy adams en iyi uyarlama senaryo ödülünü vermek üzere sahnede. kazanan, barry jenkins & tarell alvinmc craney, moonlight.

şimdi de kurabiye ve donut yağıyor sahneye. bu arada jimmy kimmel 'jst because a screenplay is adapted it doesn;t mean we like it less" dedi. buna da çok güldüm tabii ben.



halle berry sahnede. halle berry ve afrosu demekte de fayda var. afrosu ve afrosunun içindeki röfleleri diye de detaylandırmalı. gereksiz biri. sunduğu ödül ise gecenin en mühimlerinden. en iyi yönetmen: damien chazelle, la la land. bu ödülün en genç sahibi de kendisi. henüz 32 yaşında. daha da küçük görünüyor bence. justin hurwitz'e teşekkür ediyor sonra da sevgilisine. adı olivia'ymış.



en iyi erkek oyuncu ödülünün sahibini öğrenmek üzereyiz. brie larson sahnede, geçen yıl room'la en iyi kadın oyuncu ödülünü almıştı. bir türlü beğenemediğim bir kızcağız. neyse. favorim casey affleck. bakalım ne olacak. denzel'a kaptırmasa iyi eder. kısmet tabii bu işler. kazanan casey affleck, manchester by the sea oluyor, sevincimiz büyük. ben affleck'i ağlarken görmek de iyi geldi.



lafı uzatmadan en iyi kadın oyuncu ödülüne geçiyorlar. sevinmemek elde değil. leonardo dicaprio sahnede, bu da refreshing. burada en büyük çatışma isabelle ve emma arasında. şahsen natalie portman'ın jackie portresini de çok beğenmiştim. natalie portman gelmemiş bu arada törene... doğuruyor herhalde artık. kazanan emma stone, la la land. yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. leonardo da kısaymış ha. 



en iyi film ödülünü vermek üzere warren beatty ve faye dunaway sahnedeler. wax museum it is. kazanan moonlight. bu arada inanılmaz bir şey yasandı şu an. en iyi film ödülünün ilk kazananı la la land olarak açıklandı, nasıl olsu böyle bir şey anlamadım. warren beatty açıklıyor, yanlış zarfı vermişler adama. jimmy kimmel kendimi suçluyorum diyor, batıracağımı biliyordum, batırdım da diye bitiriyor. hepinize iyi günler diliyorum ben de buradan.

1 comment:

  1. Bu skandalla unutulmazlar arasına girdi 89.Oscar Ödülleri

    ReplyDelete