golden globes 2019

altın küre hakkında bi ileri bi geri konuştum şurda sonra belki video da çekerim ama siz önce okuyun. öptüm bye.

black panther mi? gerçekten mi? az sonra komedi adayları arasında göreceğiniz crazy rich asians'ın da bp'ın da bu listede bulunmalarının tek sebebi çeşitliliğe, endüstrideki beyaz hakimiyetine karşı duruşu temsil etmeleri. bence bohemian rhapsody kazansın ve konu kapansın.

en iyi film - dram
“Black Panther”
“BlacKkKlansman”
“Bohemian Rhapsody”
“If Beale Street Could Talk”
“A Star Is Born”

glenn close'un kazanmasını çok istiyorum. the wife izlemek için en ama en çok sabırsızlandığım film. nasıl oldu hala sızmadı ortamlara anlamış değilim. burada bir sürpriz yapıp komedinin vazgeçilmezi melissa mccarthy'ye de verebilirler ödülü ters köşe yaptı diye. rosamund pike'ı ise kaale almıyorum şu an.

kadın oyuncu - dram
Glenn Close (“The Wife”)
Lady Gaga (“A Star Is Born”)
Nicole Kidman (“Destroyer”)
Melissa McCarthy (“Can You Ever Forgive Me?”)
Rosamund Pike (“A Private War”)

bradley cooper'a en yakışıklı başrol ödülü verilsin en iyi kostümü de alabilir. beyaz perdede izlediğim en şık adamdı bu sene. lucas hedges (henüz filmi izlemedim am çocuğu seviyorum yıllardır tırmanıyor yavaş yavaş) ve rami malek arasındayım bu kategoride. bohemian rhapsody'ye sinemada yeniden gitmek üzereyim içimde öyle yer etti. denzel washington'ın kendi gibi aktör olan oğlu david'in de performansı övgü topluyor, çeşitlilik meselesini burada da devreye sokabilirler. gerçekten çok karışık bu hesaplar çünkü hollywood bradley cooper'ı da çok seviyor ve bunca zaman ödül vermek için bahane uyduramadılar ona, ve şimdi hem yönetmen hem oyuncu dalında aday ve iki kere kaybetmiş olacak e bu da onun o güzel kalbini kıracak vesaire vesaire.

erkek oyuncu - dram
Bradley Cooper (“A Star Is Born”)
Willem Dafoe (“At Eternity’s Gate”)
Lucas Hedges (“Boy Erased”)
Rami Malek (“Bohemian Rhapsody”)
John David Washington (“BlacKkKlansman”)

ilk şıkkı eledim. the favourite'in bu törende şansı olduğunu düşünmüyorum. green book ve mary poppins arasında olacağına inanıyorum çarpışmanın fakat... vice henüz izlemesek de yılın en popüler filmi gibi duruyor. the big short ile komiklikli drama konusundaki başarısını kanıtlamış olan adam mckay yönetiyor ve beklentiler yüksek. christian bale kilolarrrrca aldı yine bu film için amy adams sharp object dışında bir de bununla aday yanı bayağı bir buzz yaratmış durumda. ama işte ne biliyim mary poppins goddamnit!

en iyi film - komedi/müzikal
“Crazy Rich Asians”
“The Favourite”
“Green Book”
“Mary Poppins Returns”
“Vice”

ne demiştim mary poppins goddamnit! olivia colman'a verebilirler gibi geliyor ne dersiniz? amaaaa elsie fisher'a verirlerse ben takla atarım şahsen izlediğim en sıcak performanstı bu sene. tully'de theron iyiydi ama theron iyi bir oyuncu zaten. constance wu ve crazy rich asians hakkında konuşmayı ise reddediyorum çünkü kategori dışı buluyorum.

kadın oyuncu - komedi/müzikal
Emily Blunt (“Mary Poppins Returns”)
Olivia Colman (“The Favourite”)
Elsie Fisher (“Eighth Grade”)
Charlize Theron (“Tully”)
Constance Wu (“Crazy Rich Asians”)

bale alır diyelim ve konuyu kapatalım. viggo mortensen'in de şansı büyük.

erkek oyuncu - komedi/müzikal
Christian Bale (“Vice”)
Lin-Manuel Miranda (“Mary Poppins Returns”)
Viggo Mortensen (“Green Book”)
Robert Redford (“The Old Man & the Gun”)
John C. Reilly (“Stan & Ollie”)

amy'cim canım. sharp objects'le de al bu gece ödülü sen ve çılgınca eğlenelim ne dersin? the favourite'in kızlarından emma stone ve rachel weisz arasında paylaşılacakmış gibi geliyor ödül tabii öyle şeyler olmuyor burda o yüzden weisz. ama anlaşılan o ki regina king'in bu kategoride de şansı bolmuş.

yardımcı kadın oyuncu
Amy Adams (“Vice”)
Claire Foy (“First Man”)
Regina King (“If Beale Street Could Talk”)
Emma Stone (“The Favourite”)
Rachel Weisz (“The Favourite”)

beautiful boy'un timothee'si burada çıkabilir sahneye. sam rockwell iki sen üst üste almaz herhalde. richard e grant ise daha önce new york film kritiklerinden aldı bile aynı kategoride bu ödülü... mahershala'ya ben vermem ama veren olursa da onun kararı.

yardımcı erkek oyuncu
Mahershala Ali (“Green Book”)
Timothee Chalamet (“Beautiful Boy”)
Adam Driver (“BlacKkKlansman”)
Richard E. Grant (“Can You Ever Forgive Me?”)
Sam Rockwell (“Vice”)

tabii ki isle of dogs. ama şu spiderman'i de pek beğendiler. bakalım.

animasyon
“Incredibles 2”
“Isle of Dogs”
“Mirai”
“Ralph Breaks the Internet”
“Spider-Man: Into the Spider-Verse”

burada açık ara favori roma. ama shoplifters da iddialı. her ikisini de izlemek için sabırsızım.

yabancı dilde en iyi film
“Capernaum”
“Girl”
“Never Look Away”
“Roma”
“Shoplifters”

heh geldik fasulya meselesine. green book'u direkt elemek istiyorum ama beni dinleyen yok. bradley sorunsalını yukarda anlattım. spike lee sanki. ya da alfonso cuaron. daha önce gravity ile almıştı globe'u. bir favori de adam mckay bence.

en iyi yönetmen
Bradley Cooper (“A Star Is Born”)
Alfonso Cuaron (“Roma”)
Peter Farrelly (“Green Book”)
Spike Lee (“BlacKkKlansman”)
Adam McKay (“Vice”)

cuaron'a yönetmeni vermezlerse senaryoyu verebilirler. the favourite'in de şansı var bu kategoride.

en iyi senaryo
Alfonso Cuaron (“Roma”)
Deborah Davis and Tony McNamara (“The Favourite”)Barry Jenkins (“If Beale Street Could Talk”)
Adam McKay (“Vice”)
Peter Farrelly, Nick Vallelonga, Brian Currie (“Green Book”)

burada bir iddiam yok. ne derseniz dinlemeye hazırım. ama sanki desplat ve poppins arasında olur mücadele gibi geliyor.

en iyi müzik
Marco Beltrami (“A Quiet Place”)
Alexandre Desplat (“Isle of Dogs”)
Ludwig Göransson (“Black Panther”)
Justin Hurwitz (“First Man”)
Marc Shaiman (“Mary Poppins Returns”)

shallow dışındakileri bilmiyorum ama bilmem gerektiğini de düşünmüyorum. başka birinin kazanma şansı yok bence. bayıldığımdan diil. öyle olucak. çok güçlü.

en iyi şarkı
“All the Stars” (“Black Panther”)
“Girl in the Movies” (“Dumplin’”)
“Requiem For a Private War” (“A Private War”)
“Revelation’ (“Boy Erased”)
“Shallow” (“A Star Is Born”)

the americans'ın aday olmasına sevinsem de burada en iyi dizi olabilecek tek şey benim nezdimde killing eve. ayrıca gecenin sunucularından biri olan sandra oh'nun ödül kucaklamasını çok isterim.

en iyi dizi - dram
“The Americans”
“Bodyguard”
“Homecoming”
“Killing Eve”
“Pose”

caitriona balfe instagram'da aday olduğuna ne adar şoke olduğunu yazmış. açıkçası ben de inanamadım. buradakia daylar çok güçlü. karar vermek de çok zor bu yüzden. elisabeth moss televizyonun daniel day lewis'i gibi oldu, o varken kazanmak haksızlık sanki... ama az önce de belirttiğim gibi bir sandra oh gerçeği var ortada. keri russell'ın se the americans'la odülü kazanmak için son şansı ve bir kıyak geçebilirler. julia roberts'a geçecekleri kıyak ise televizyona hoşgeldin cinsinden olabilir. moss almazsa oh alsın, benim isteğim bu yönde. hatta aslında oh'dansa en iyi yardımcı kadın oyuncuda jodie comer'ın aday olmasını isterdim killing eve'deki performansıyla. aday olmamasına balfe'ın adaylığı kadar şaşırdım diyebilirim hatta.

kadın oyuncu - dram
Caitriona Balfe (“Outlander”)
Elisabeth Moss (“The Handmaid’s Tale”)
Sandra Oh (“Killing Eve”)
Julia Roberts (“Homecoming”)
Keri Russell (“The Americans”)

sırayla gidicem... bateman çok iyi. yani o kadar ayakları yere basıyor ki bazen insan sıkılıyor. ama olması gereken de bu zaten. rolu bu yani. homecoming'e henüz çok ısınamadığımdan stephan james'i değerlendirmeye almıyorum fakar bodyguard ve richard madden'ın adaylıklarına benden bir thumbs down. wtf. pose'daki herkes iyi bence, bir de ryan murphy zaafım var, o yüzden ok. the americans ve matthew rhys ise az önce keri russell hakkında dediklerim artı bir puan daha. russell'dansa onun oyunculuğunun gönlümdeki yeri büyük.

erkek oyuncu - dram
Jason Bateman (“Ozark”)
Stephan James (“Homecoming”)
Richard Madden (“Bodyguard”)
Billy Porter (“Pose”)
Matthew Rhys (“The Americans”)

barry'yi çok sevdim. ama komedi müzikalin güçlü adayı değil bence. hele hele the kominsky method! başından sonuna ağladım dizinin! evet dram kategorisinde değerlendirilsin demiyorum ama chuck lorre'ye kıyak geçeceğiz michael douglas'ı küllerinden doğuracağız diye de abartmayalım yani bi zahmet. kiddin'e elim gitmedi, jim carrey'nin ciddiyetini kaldıramayacağımı düşündüğümden hala izleyemedim. ama sevdi sevdiklerim, sırada o yüzden. the god place bu kategorinin sürprizi. seviyorum da. the marvelous mrs maisel ise gönlümün birincisi, ama ödülü geçen sene de aldığından başkalarına yol açarlar mı... bilemiyorum.

en iyi dizi - komedi/müzikal
“Barry” (HBO)
“The Good Place” (NBC)
“Kidding” (Showtime)
“The Kominsky Method” (Netflix)
“The Marvelous Mrs. Maisel” (Amazon)

ben burda ödülü kristen'e verdim gitti.

kadın oyuncu - komedi/müzikal
Kristen Bell (“The Good Place”)
Candice Bergen (“Murphy Brown”)
Alison Brie (“Glow”)
Rachel Brosnahan (“The Marvelous Mrs. Maisel”)
Debra Messing (“Will & Grace”)

bence michael douglas alacak bahse girelim mi? her birinin ayrı bir gücü, bahanesi ve hakkı var ödülde açıkçası. bu arada michael douglas'ı beğendim çok, az önce nüktedan konuştum yanlış anlaşılmasın.

erkek oyuncu - komedi/müzikal
Sacha Baron Cohen (“Who Is America?”)
Jim Carrey (“Kidding”)
Michael Douglas (“The Kominsky Method”)
Donald Glover (“Atlanta”)
Bill Hader (“Barry”)

the alienist'in anılmasına sevindim zevkle izlemiştim ama versace'nin yanında kazanma ihtimali olduğunu düşünmüyorum. tabii kistede biraz ilerledikten sonra karşıma sharp objects çıkıyor ki... son yılların en iyi işlerindendi. yinede yönetmen ve oyuncu dalında toplar o ödülleri belki. bu escape at dannemora ise yayınlanıp bitmesini beklediğim bir iş izlemek için, hafta hafta biriktirmeye başladım bile. a very english scandal ise bu kategorinin sürprizi. sevinmedim mi sandınız, yanıldınız. :)

limited series
“The Alienist” (TNT)
“The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story” (FX)
“Escape at Dannemora” (Showtime)
“Sharp Objects” (HBO)
“A Very English Scandal” (Amazon)

şimdiiiii gelelim fasulyanın faydalarına. herkes bi sussun, kenara çekilsin amy adams geliyor. hani gidip o kıytırık (gerçi yalnızca bir bölümünü izledim ve kadını da çok severim ama) connie britton'a filan verecek olurlarsa gönül borcu yapıp basarım o töreni. AMY ADAMS. bakın üşenmeyip büyük harf bile yaptım. seven seconds da izleyip bitirdik, biraz da regina king'in emmy'sinin payı vardı. diziyi çok uzatmışlar. sonu gerçekçi bitmiş herhalde ama yani çok can sıkıcıydı, regina king'in oyunculuğu ise tabii ki kötü değildi ama içime işledi mi? meeh... laura dern'ün the tale'ini de izledim, çok rahatsız edici bir hikaye, hem de gerçek, kadın da iyi her zaman ama: AMY ADAMS.

kadın oyuncu - limited series
Amy Adams (“Sharp Objects”)
Patricia Arquette (“Escape at Dannemora”)
Connie Britton (“Dirty John”)
Laura Dern (“The Tale”)
Regina King (“Seven Seconds”)

şu picasso olayına giremedim ama zaten bu kategoride darren criss var o yüzden herkes geri çekilsin derim. sonra listenin sonuna gelip hugh grant'ı görünce de insanın yüzüne şöyle bir gülümseme geliyor ki sormayın. nasıl da yakışmıştı rolüne.ama işte: darren criss.

erkek oyuncu - limited series
Antonio Banderas (“Genius: Picasso”)
Daniel Bruhl (“The Alienist”)
Darren Criss (“The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story”)
Benedict Cumberbatch (“Patrick Melrose”)
Hugh Grant (“A Very English Scandal”)

ah patricia! bu sezon yvonne'u da çok beğendim ama kalbimden geçen patricia. penlope'nin donatella'sı yeterince güçlü değildi rolüne yakıştırsam da, versace'nin erkeklerinin yanında esamesi okunmuyordu bana soracak olursanız. bu kategoride çok tuttuğum bir diğer isim de emmy'lerde sürpriz yapıp ödülü kapan alex borstein.

yardımcı kadın oyuncu
Alex Borstein (“The Marvelous Mrs. Maisel”)
Patricia Clarkson (“Sharp Objects”)
Penelope Cruz (“The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story”)
Thandie Newton (“Westworld”)
Yvonne Strahovski (“The Handmaid’s Tale”)

alan arkin çok çok iyi the kominsky method'da. succession izlemedim. gianni rolünde edgar ramirez çok iyiydi. ben whishaw gizli bir cevher. yani gizlisi saklısı kalmadı ama hep kenarda duran bri. henry winkler ise sanırım emmy'de olduğu gibi burada ödülü götüren isim olacak.

yardımcı erkek oyuncu
Alan Arkin (“The Kominsky Method”)
Kieran Culkin (“Succession”)
Edgar Ramirez (“The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story”)
Ben Whishaw (“A Very English Scandal”)
Henry Winkler (“Barry”)