bir liste: yaz filmleri

palm springs, 2020

hissi yaz olan yazı hatırlatan bir su sesli filmler listesi olsun dedim ve giriştim:
bazısında drama dozu var, mesela my summer of love (emily blunt'la tanışma filmimiz);  biraz gerilim de: jaws, i know what you did last summer (bu ara sıkça aklıma geliyor bu iki film de, sanırım bir gerilim gecesi beni bekliyor), the talented mr ripley'i de bu gerilim kısmına katmamda sakınca yok sanıyorum (tüm kitaplarını okudum bu arada patricia highsmith'in ripley'nin maceralarını anlattığı, toplamda 4 sanıyorum, çok tavsiye ediyorum, hele de şu yaz mevsiminde sürüklenirsiniz sürüm sürüm). bolca romantizm, yaz demek yaz aşkı demek çünkü ne de olsa: call me by your name, stealing beauty, dirty dancing, the notebook... bolca da eğlence: adventureland (izlemediyseniz mutlaka tanışın bu tatllıkla), wet hot american summer (neredeyse tüm snl kadrosunu içinde barındıran film tam bir zırva ama mutlaka bilinmesi, izlenmesi gerekenlerden), the way way back (adventureland ile çok benzer bir dokuda, birini seven hemen diğerini de izlesin), the sisterhood of traveling pants, the kings of summer, ve tabii müzik: grease, mamma mia... nostaljiden de ayrı kalmadım ve klasiklere daldım: la piscine (ve onun yeniden çevrimi a bigger splash), stand by me, parent trap, the talented mr ripley, the goonies, what about bob... bir de okulun son günü filmleri var, booksmart, dazed and confused ve okuldan çalınan bir günü anlatmasından dolayı da her listenin şahı ferris bueller's day off. son yıllarda en sevdiklerimden biri olan eighth grade'i de bu listeye dahil edebildiğime seviniyorum, yanına jonah hill'in ilk yönetmenlik denemesi olan mid 90's'i de kattık mı değmeyin keyfimize! son olarak da çok taze bir film, daha yalnızca birkaç hafta önce çıkan, groundhog day'imsi aynı günün tekrarı romantik komedisi andy samberg ve cristin milioti'nin başrollerinde oynadıkları: palm springs.

listenin tamamı aşağıda, her geçen gün bahsi geçen filmlerden sahne paylaşımları ise tabii ki instagram'da!

✿❀❁

call me by your name
stealing beauty
lolita
before sunrise
moonrise kingdom
dirty dancing
the notebook
la piscine
a bigger splash
adventureland
the way way back
little miss sunshine
stand by me
weekend at bernie’s
the goonies
what about bob
dazed and confused - booksmart - ferris buellers day off
wet hot american summer
forgetting sarah marshall
the talented mr ripley
jaws
i know what you did last summer
addams family values
now and then
my summer of love
my girl 1 & 2
parent trap
splash
the kings of summer
the sisterhood of traveling pants
now and then
mamma mia 1 & 2
grease
eighth grade
mid 90s
palm springs

✿❀❁