KASIM ayında neler izleyeceğiz

the crown, 4. sezon, 15 kasım, netflix

3 kasım, the good doctor

ilk sezonunu çok beğenmiştim ama sonra devam ettiremedim the good doctor'ı. bir kenarda bekletiyorum şimdilik, ihtiyaç anında camı kırıveririm belki diye.

9 kasım, mary queen of scots

saoirse ronan ve margot robbie'yi izlemek için, tarihe başka tarafından bakmak için. hayatınızda büyük bir iz bırakacak mı? hayır. ama düzgün.

10 kasım, a teacher, hulu

bunu çok merak ediyorum gerçekten. kate mara ve love, simon'la (izlemediyseniz mutlaka izlemeniz gereken lise filmlerinden with a twist)  tanıdığımız nick robinson'ın yasak ilişki yaşayan bir lise öğretmeni ve öğrencisini canlandırdıkları mini dizi 10 bölümden oluşuyor. 

10 kasım, dash ve lily, netflix, 8 bölüm

bu romantik komedi sadece romkom olmakla kalmıyor bir de noel temalı aynı zamanda. yani resmen tarçın kokusu ve marshmallow'la filan ikram ediliyor desek yeri. birbirine yabancı genç bir kadın (midori francis) ve erkeğin (austin abrams-son zamanlarda benim en ilgimi çeken genç aktörlerden, her tür rolde izlemkteyiz kendisini) birbirlerine notlar yazarak buluşma-tanışma hikayeleri. evet, pek çok yerden tanıdık, evet yine de izleyeceğiz.

13 kasım, grey's anatomy, bein connect

benim için bir önemli, nostaljik, alışkanlık mı desem artık kader yoldaşı mı desem ne desem, grey's anatomy 17. sezonuyla 13 kasım'da (bizim saatimizle) iki bölümlük sezon prömiyeriyle teşrif ediyorlar efendim. çok önemli bir işim olmadıkça hiç bekletmeden izlediklerimin başında gelir, en geç cumartesi sabahımın kahvesine eşlik eder yayınlandığı her hafta bu doktorlar. bu sezon da senaryo hazır geldi ellerine pandemi sağ olsun, yalnız umarım çok da üstelemezler, olayın kendisini bizzat yaşamaktayız malum... bu arada bu sezonun belki de final sezonu olabileceğini duyurdu ellen 'meredith' pompeo geçtiğimiz günlerde, üzer.

13 kasım, i am greta, hulu

gıpta ettiğimiz çocuklar klasmanından greta thunberg'in iklim değişikliği konusunda farkındalık yaratma mücadelesini anlatan i am greta'yı izleyelim de geleceğe umutla bakamayalım bir süre. yani, bir süre derken, zaten hiç bakamıyoruz anlamında ironi yaptığımı fark etmişsinizdir eminim ki.

14 kasım, the blacklist, 8. sezon

ben bu diziyi izlemiyorum. o zaman neden koydun listeye? diye soracaksınız, haklısınız da. kocam da dahil olmak üzere o kadar çok insanın izlediğine şahit oldum ki özel bir yer açmak istedim. bizimki geçen yıl keşfettiğinde ister istemez ben de tanık oldum bir de bazı olay örgülerine, hatta kendi öngörülerimi yapacak kadar yancı oluyordum zaman zaman. sevenleri sevinsin diye koydum işte ben de ne yapayım. siz şimdi netflix'e ne zaman gelecek peki, diye de sorarsınız eminim, vallahi bilmiyorum, hatta şimdi gördüm ki 7. sezonu da henüz gelmemiş.

15 kasım, the crown, netflix, 4. sezon

bu ayın en önemli dizisi elbette ki the crown. 15 kasım'da netflix'te başlayacak dördüncü sezon sanırım uzun zamandır yolunu en çok gözlediğim dizi. prenses diana'yla tanışacağımız, 1981 yılında gerçekleşen o dillere destan düğünü izleyeceğimiz sezon! gelinliği gösterdiler bile zaten... bu arada elbisenin tasarımı amy roberts'a ait, fakat roberts oriinalinin tasarımcısı david emmanuel'den fikir almayı ihmal etmemiş tasarım aşamasında. dizimiz her zaman olduğu gibi yine 10 bölümden oluşuyor ha bir de üçüncü sezonu geçen sene izlemiş olduğunuz için rahata alışmayın, beşinci ve altıncı sezonları 2022'den önce görmemize imkan ihtimal yok. neyse dereyi görmeden paçaları sıvamamayım ben de yani ne gerek var. güzel haberlere odaklanalım şimdilik.

16 kasım, call me by your name, netflix

en sevdiklerimizden cmbyn netflix'te izlenmeye hazır olacak 16 kasım'dan itibaren. beni kalbimden vuruvermişti. ikinci kez izlemeyi kaldıramayacağımı düşündüm şu ana dek. belki zamanı gelmiştir. bu arada luca guadagnino'nun we are who we are dizisini de hatırlatmış olayım. ritminizi değiştirmek, her zamanki şeylerden biraz uzaklaşmak isterseniz tam size göre. ben hafta hafta keyifle izliyorum.

17 kasım, his dark materials, bein connect

ikinci sezonun türkiye yayın tarihi henüz belirtilmemiş bein connect'te, ama orijinaliyle yakın zamanda göstereceklerini tahmin ediyorum. bu büyülü, fantastik, maceralı dizinin yeni sezonunda andrew "hot priest" scott artık yalnızca sesiyle değil nur yüzüyle de eşlik edecek bizlere öncelikle onu bir belirtmek, aradan çıkarmak istedim bu bilgiyi. fragmanda her zamankinden daha da yakışıklı göründüğü konusunda da herhalde hemfikirizdir. gişede pek bir başarı elde edemeyen, kitabın sadık okuyucularını da hayal kırıklığına uğratan the golden compass filminden sonra his dark materials bence yüzünüzü güldürecek. 

20 kasım, a million little things, 3. sezon, bein connect

bu diziye başladım ben ama sonra devamını getirmemeye karar verdim. burada olmasının sebebi ise this is us'ı andırması. yani o ve netflix'te iki sezonluk ömrü olan friends from college'ın bir karışımı gibi. senaryo ve kadrosu çok heyecan verisi olmasa da benzer bir şeylerin arayışında olanlarınız için sizi hazır bekleyen iki sezonu bulunmakta.

24 kasım, hillbilly elegy, netflix

glenn close ve amy adams'ın white trash bi ana kızı canlandırdıkları filmin yönetmeni ron howard. açıkçası beni pek açmadı ama close'un hasta la vista baby'sini izlemeyi isteyebilirim. ödüle oynamışlar ve daha ilk sahneden sıkıldım öyle söyleyeyim. neyse, ikinci fragman çıksın önce, sonra bir daha düşünürüz. 

25 kasım,  uncle frank, amazon

paul bettany ve yeni jenerasyonun en tatlı ve cool çocuğu sophia lillis'in başrollerinde oynadıkları filmin yazar ve yönetmeni bizlere six feet under, american beauty ve true blood'ı hediye etmiş olan alan ball. bunun üzerine daha fazla söz söylemeye gerek yok sanıyorum. zaten fragmanı izlediğinizde ne kadar tatlı bir şeyle karşılaşmak üzere olduğumuzu da anlayacaksınız. alan'cım toplamış yine kadroyu. kadroyu derken peter macdissi'den bahsediyorum, six feet under'dan beri ball'un her projesinde oynar, şimdi öğrendim ki hayat arkadaşılarmış, bunu ancak şimdi öğrenmeye yeltenmiş olduğuma gerçekten inanamıyorum ve konuyu şu yönde değiştiriyorum: paul bettany sizce de dünyanın en yakışıklı erkeği filan herhalde değil mi?


25 kasım, saved by the bell, peacock

hatırlar mısınız zil çalınca'yı? ben evet, zaten yaşımı da gizlemiyorum. şimdi orijinal cast'ın da içinde olduğu bir yeniden yapımı geliyor bu ise komedisinin. bir bakar kaçarım diye düşünüyorum, full house/fuller house efekt olacak çünkü diye düşünüyorum. bakalım...

26 kasım, the flight attendant, hbomax

uzun zamandır beklediklerimden bu, geçtiğimiz günlerde sonunda fragmanı da yayınlandı. mini dizi. caley cuoco'nun, the big bang theory izlemediğim ve muhtemelen de asla izlemeyeceğim için, büyük konuştu, bir türlü bir yere koyamadığım, sevsem mi sevmesem mi karar veremediğim bir oyuncu, başrolünde oynadığı oynamakla kalmayıp bir de yapımcılığını üstlendiği kara komedi, polisiye türündeki dizi. michiel huisman, o da sadece yakışıklı olmakla kaldı ne yazık ki, treme'den sonra doğru düzgün bir yerde boy gösteremedi, kısmet diyelim ve bekleyelim, ha evet game of thrones, meeeh ve zosia mamet de pek iyi tanıdığımız oyuncuları arasında. bir de en son sabrina'da izlemekte olduğumuz michelle gomez. o da 31 aralık dördüncü ve final bölümüyle bizlere veda edecek olan dizilerden. ben ikinci sezonda moonwalk adımlarıyla yavaştan uzaklaşmıştım bu gençlerden. sevenleri üzüldü tabii.