independent spirit awards 2021 adayları & kazananları

never rarely sometimes always

en sevdiğim ödüller. sadece bunlar verilse ve bitse olay her sene keşke. bütçesi max 22.5 milyon dolar olan filmler değerlendirmeye alınıyor burada. mank filan o yüzden yok listede, ama ben olsam zaten almazdım, wink wink. benim kalbimin kazananları nomadland ve never rarely sometimes always. izlerken paylaşmıştım bu ikinciyi ama sonra yorum yapmadım. yutkunamadım çünkü üstüne. o hisle ayrıldım salondaki koltuğumdan. artık hep salondaki koltuk var zaten evin salonu yani, neyse pandemiye saydırmaya başlamicam şimdi yine. benim için ön plana çıkan bir film daha var o da the assistant, ama yukarda bahsettiğim iki film gibi bir duygu yumağı değil. başka kategoriler. ama iyi. first cow'ı izlemeyi ise bitiremedim. motivasyonumu yitirdim 20. ya da 42. dakikasında, öyle bir zaman karmaşası. sevdiğim bir başka film de geçen hafta sonu izlediğim the 40 year old version, en iyi ilk film dalında aday, açın netflix'inizi izleyin çok güzel. yeri gelmişken bahsetmek istediğim bir film de promising young woman. nereye gidecek bakalım diye beklerken son andaki dönüşle, ne olduğunu tabii ki söylemeyeceğim, beni kendi tarafına çekmeyi başardı. böyle şaşırtmacaları seviyorum. carey mulligan başrolde oynuyor filmde, alıştığımızdan farklı tipi de rolü de, baya sarışın, başına bir olay gelmiş, film ilerledikçe detaylara vakıf oluyoruz, bu olayın sonrasında da kendi başına bir vendetta'ya girişmiş, intikam turuna yani. fragmanı izlediğim andan beri merakla beklediklerimdendi, hayal kırıklığına uğratmadı ama, aması var ama işte. izleyin de konuşalım. bi de bu sene en iyi diziyi de seçmeye karar vermiş indie'ciler. i may destroy you seçilecek bence ki cast'ına ödülü dayamışlar bile, ama listede a teacher'ı da görmek sevindirip şaşırttı. unorthodox da var bu arada fakat üzerinden çok zaman geçti diye midir bilemiyorum yoksa her şeyi çok hızlı tükettiğimizden mi izlediğim zamanki hislerim çok azını hatırlayabildiğim ama iyi olduğunu da bildiğim bir rüya gibi... tören 22 nisan'da, bizim saatimizle 23, gerçekleşecek.

*update: shira haas ve rol arkadaşı amit rahav hak ettikleri ödülleri sonunda aldılar (en iyi kadın & erkek oyuncu, unorthodox). özellikle haas için çok sevindim. anya taylor joy coşkusu yaşandı bitti saygısızca nihayet. hayır sevdiğim bir diziyi ve performansı artık sevemezken buluyorum kendimi öyle bir abartıldı ki hem golden globelar hem sag'lar filan, n'oldu unuttunuz unorthodox'u diye ortaya çıkıp bağrınmak istedim resmen (aday bile değildi burada ama olsun). bir diğer mutlu eden de en iyi yardımcı erkek oyuncu kategorisindeki paul raci oldu. sound of metal'de öyle oturaklı, öyle hıssiyatlı öyle herkesi kendine getirici bir rol üstlenmişti ki, filmin belkemiği gibiydi adeta. bu rol için doğmuş ve indie spiritçiler de onu es geçmediler sağ olsunlar. nomadland hak ettiği tüm ödüllere kavuştu bu konuda da çok mutluyum. carey mulligan'cığımın en iyi kadın oyuncu ödülüne de seviniyorum, açıkçası ben frances'a verirdim ama 'hep aynı rolü oynuyor' gerekçesini sebep kılıp verilmemesine de okeyim. sound of metal'la riz ahmed de ödülü kucakladı bu arada, o da çok hak edilmiş bir durum, fakat oscar'da karşısında çok sıkıcı bir tercih gibi görünse de antohny hopkins var ve bence daha çok hak ediyor the father'daki performansıyla gelmiş geçmiş herkesten. benim içime müthiş oturdu en azından. şimdilik bu kadar bebeler, pazar gecesi oscarlarda görüşeceğiz bakalım. öpüyorum sizleri.

snl'den melissa villaseñor'un tören açılış monoloğu. normalde canlı gerçekleşirdi, banttan oldu bu sene bu kısım da.

 
EN İYİ FİLM
First Cow
Ma Rainey’s Black Bottom

Minari
Never Rarely Sometimes Always

KAZANAN: Nomadland

EN İYİ YÖNETMEN 
Lee Isaac Chung, Minari

Emerald Fennell, Promising Young Woman

Eliza Hittman, Never Rarely Sometimes Always
Kelly Reichardt, First Cow
KAZANAN: Chloe Zhao, Nomadland

EN İYİ İLK FİLM
I Carry You With Me
The 40 Year Old Version
KAZANAN: The Sound of Metal (amazon'da var)
Miss Juneteenth
Nine Days

EN İYİ KADIN OYUNCU
Nicole Beharie, Miss Juneteenth
Viola Davis, Ma Rainey’s Black Bottom
Sidney Flanigan, Never Rarely Sometimes Always
Julia Garner, The Assistant
Frances McDormand, Nomadland
KAZANAN: Carey Mulligan, Promising Young Woman

EN İYİ ERKEK OYUNCU
KAZANAN: Riz Ahmed, The Sound of Metal 
Chadwick Boseman, Ma Rainey’s Black Bottom
Rob Morgan, Bull
Steven Yeun, Minari
Adarsh Gourav, The White Tiger

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Alexis Chikaeze, Miss Juneteenth
Yeri Han, Minari
Valerie Mahaffey, French Exit
Talia Ryder, Never Rarely Sometimes Always
KAZANAN: Yuh-jung Youn, Minari

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU

Colman Domingo, Ma Rainey’s Black Bottom
Orion Lee, First Cow
KAZANAN: Paul Raci, Sound of Metal 
Glynn Turmann, Ma Rainey’s Black Bottom
Benedict Wong, Nine Days

SENARYO
Bad Education
Minari
The Half of It

Never Rarely Sometimes Always
KAZANAN: Promising Young Woman

İLK SENARYO

Kitty Green, The Assistant
Noah Hutton, Lapsis
Channing Godfrey Peoples, Miss Juneteenth
KAZANAN: Andy Siara, Palm Springs

James Sweeney, Straight Up

SİNEMATOGRAFİ
Jay Keitel, She Dies Tomorrow
Shabier Kirchner, Bull
Michael Latham, The Assistant
Hélène Louvart, Never Rarely Sometimes Always
KAZANAN: Joshua James Richards, Nomadland

MONTAJ

I Carry You With Me
The Invisible Man
Residue
Never Rarely Sometimes Always
KAZANAN: Nomadland

ROBERT ALTMAN ÖDÜLÜ
One Night in Miami

BELGESEL
Collective
KAZANAN: Crip Camp
Dick Johnson Is Dead
Time
The Mole Agent

YABANCI FİLM
Bacurau (Brezilya)
The Disciple (Hindistan)
Night of the Kings (Senegal)
Preparations to be Together for an Unknown Period of Time (Macaristan)
KAZANAN: Quo Vadis, Aida? (Bosna Hersek)

PIAGET YAPIMCI ÖDÜLÜ
Kara Durrett

Lucas Joaquin

Gerry Kim

YENİ NESİL OYUNCU
David Midell, The Killing of Kenneth Chamberlain
KAZANAN: Ekwa Msangi, Farewell Amor
Annie Silverstein, Bull

TRUER THAN FICTION ÖDÜLÜ (genç belgesel yönetmenlerine veriliyor)

Cecilia Aldarondo, Landfall
KAZANAN: Elegance Bratton, Pier Kids
Elizabeth Lo, Stray

JOHN CASSAVETES ÖDÜLÜ
The Killing of Two Lovers
La Leyenda Negra
Lingua Franca
KAZANAN: Residue
Saint Frances

BELGESEL DİZİ
Atlanta’s Missing and Murdered: The Lost Children
City So Real
KAZANAN: Immigration Nation (netflix'te var)
Love Fraud
We’re Here

DİZİ
KAZANAN: I May Destroy You (bein connect'te var)
Little America
Small Axe
A Teacher
Unorthodox

EN İYİ KADIN OYUNCU (DİZİ)
Elle Fanning, The Great
KAZANAN: Shira Haas, Unorthodox (netflix'te var)

Abby McEnany, Work in Progress

Maitreyi Ramakrishnan, Never Have I Ever

Jordan Kristine Seamón, We Are Who We Are

EN İYİ ERKEK OYUNCU (DİZİ)
Conphidance, Little America
Adam Ali, Little America
Nicco Annan, P-Valley
KAZANAN: Amit Rahav, Unorthodox
Harold Torres, Zero, Zero, Zero

CAST
I May Destroy You: Michaela Coel, Paapa Essiedu, Wruche Opia,
 Stephen Wight