dakika dakika (?) 73. emmy ödül töreni

en iyi komedi dizisi, ted lasso

izleyeceğim hiçbir şeyi daha önce böyle bir inat ve kararlılıkla aramadım ve beklemedim.
73. emmy'lere kısmetmiş.
vazgeçmeyi çok düşündüm, ama her seferinde, "hadi bir daha dene," dedim. 
saat 22:55 oldu ve hala da tam olarak elde edebilmiş değilim, ama gün boyunca da hiç olmadığım kadar yakınım şimdi o dosyaya.
işin kötüsü kendimi ne kadar korumaya çalışsam da çocuk kilidi takmışcasına, bir şeyleri ısırdı gözüm hep ara ara girdiğim instagram sularında ne yazık ki. kate winslet'ı gördüm, the crown ve ted lasso'yu sonra başlıklarda... zaten beklenen şeylerdi bunlar ama gecenin/sabahın körü ilk gören ve duyan olmayı yeğlerdim tabii.
dün gece ise uykuyu tercih ettim. bir gece önce elimde olmayan sebeplerle edememiştim çünkü.
bu yazı her zaman olduğu gibi dakika dakika mı olacak kestiremiyorum (öyle oldu), hep birlikte göreceğiz bakalım...
komik bir şey daha fark ettim şimdi, saat yine çok geç oldu, ve ben şimdi başlasam izlemeye gece 2de  (01:32) bitecek 3 saatlik tören, yani yine kendi ayağıma sıkmış kadar oldum, ama n'apalım :)
2 dakika 46 saniye.
gün boyunca 7 bölüm #goodgirls bir de yeni başlayan yerli dizi #yargı'yı izledim. arada bir de yarım bölüm #theothertwo kalmıştı onu bitirdim. ha bir de aylar sonra yeniden #bigmouth izledim. arada onu çok canım çekiyor. ama 2, bilemediniz 3 bölümden fazlası zarar.
29 saniye.

cedric the entertainer olayını pek anlamayarak başlıyorum. nerden tanıyorum onu da bilmiyorum. bir bakayım... ha şu benim izlemediğim neighbourhood'da oynuyormuş, öncesi de kalabalık elbet. 

ice cube mü o? aaa mandy moore tracee ellis ross filan
aaa dave! herkes şarkı söylüyor. bi tv tribute'ü. rita wilson çiktı şimdi de. rap yapıyor.
tabii ki billy porter da orda. kendisinden çok sıkılmama ramak kaldı. 
şarkının sözlerini bilmeyen bir sürü insan biliyormuş gibi yapıyor. okuldaki cuma törenlerini hatırladım birden.
bu arada salon aşırı kalabalık. içim ürperdi.

seth rogen geliyor.
bu da bi hoşlaştı başımıza. ben hep sevdim o ayrı.
bak o da benim dediğimi diyo, çok kalabalığız diyo. bilsem gelmezdim diyo. haklı.

ilk ödül:
EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU, KOMEDİ: HANNAH WADDINGHAM, TED LASSO
buna şaşırdım işte. gerçi bugün gözüme çarpanlardan biri de buydu. hannah'nın game of thrones'daki shame shame shame rahibesi olduğunu biliyorsunuz değil mi? jason suedikis'e ve juno temple'a teşekkür ediyor en çok da. ben de hemen ağlamaya başladım. sinirlerim bozuk biraz sanırım.

yara shahidi çıktı şimdi gereksiz bir şekilde, adaylar zaten açıklamıştı çünkü... (bu gece boyunca böyle devam ediyor, önce adaylar sonra sunucu, anlıyorum ki doğru kararmış)
EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU, KOMEDİ: BRETT GOLDSTEIN, TED LASSO
haydaaaaa işte buna şaşırdım, ama sevindim de. ted lasso büyük götürmüş. so very schitt's creek of them. ses gitti brett'in konuşmasının sonunda. küfür de etti ama bu öyle bir gidiş değildi sanırım.

reklamsız izlemek de zevkliymiş be! son yıllarda tüm ödül törenlerini canlı izlemeyi başardım uykusuzlukları göze alıp emmy'sinden oscar'ına golden globes'una.

cedric sahnede yine, brokar bir ceket giymiş şimdi.
hepimiz buraya gelmek için aşı olduk, başıma nicki minaj'ın kuzeninin arkadaşının başına gelenler gelmedi neyse ki diyo. son günlerde en çok güldüğüm meme'lere malzeme oldu o mesele. google it.
mary elizabeth winstead'i gördüm konuklar arasında, ewan mcgregor da orada mı acaba? (bu konuya aşağıda açıklık getireceğim merak etmeyin) jennifer connelly ve paul bettany'yle aynı masada oturuyorlar. ewan jennifer'ı filminde oynatmıştı ordan arkadaştırlar herhalde (american pastoral, kötü bi filmdi bir şey kaçırmadınız eğerizlemediyseniz)...

sahnede bily porter ve michaela j. rodriguez (pose).
EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU, MİNİ DİZİ-TV FİLMİ: JULIANNE NICHOLSON, MARE OF EASTTOWN
o kadar hak edilmiş bir ödül kiiiii!!! ooofff!!! şahane! dünyanın en güzel kadını bir de! yerim o çillerini!

şimdi de wilmer walderrama ve ncis bir şeyden rol arkadaşı sahnedeler nedense...
EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU, MİNİ DİZİ-TV FİLMİ: EVAN PETERS, MARE OF EASTTOWN
a aaa çok şaşırdım. 'good night mare' diye bitirmeli konuşmasını! yani lütfen (bitirmedi).
bu kategoride hamilton oyuncularının aday olmalarını, hatta hamilton'ın genel olarak aday olmasını hiç anlamadım ve onaylamadım bu arada. tony'leri topladınız zaten tamam, emmy'lere ne karışıyosunuz?

mindy kaling sahnede. canım benim bu da bi güzelleşmiş.
EN İYİ SENARYO, DRAM: PETER MORGAN, THE CROWN
bu da gillian anderson'la sevgiliydi, diziden sonra ayrıldılar. törene londra'dan katılıyor the crown ekibi josh o'connor dışında. 

america ferrera geldi şimdi de, baya zayıflamış sanki... saçı başı hoş.
EN İYİ YÖNETMEN, DRAM: JESSICA HOBBS, THE CROWN
the crown baya bi götürecek malı bu almış olduğum spoilerlardan. ama spesifik olarak hangilerini aldı bilmiyorum. 

cedric'in neighbourhood'dan rol arkadaşları komik olmayan espriler yaptılar...

stephen colbert geldi şimdi.
EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU, DRAM: GILLIAN ANDERSON, THE CROWN
yani bu adaylar arasında başka kimsenin şansı yoktu bence. allahım ne kadar güzelsin gillian! o nasıl bir ten! slow fashion ve menajerine adadı ödülünü.

kerry washington sahnede. michal k williams dedi ben hemen yine ağlamaya başlıyorum şimdi. mikrofonun gölgesinin çok stratejik bir şekilde memelerinin üzerine düşüşüne odaklanmaya çalışacağım şimdi ağlamak yerine.
EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU, DRAM: TOBIAS MENZIES, THE CROWN
tobias'a da şaşırıp sevindim. londra'dan da katılmamış menzies so very cool.

daniel dae kim ve sophia bush sahnedeler. bush gelinlik alıştırması yapıyor sanıyorum bu elbisesiyle
EN İYİ SENARYO, VARIETY SHOW: LAST WEEK TONIGHT WITH JOHN OLIVER EKİBİ

zaten her sene bunlar alıyo (yazarken hemen kontrol de etmişti) 
kaley cuoco sahnede. neon tercih etmiş. onu da pe bi seviyorum artık the big band theory sağ olsun. ayrıca izlemediyseniz şu an iinci sezonu çekilmekte olan the flight attendant'ı da öneriyorum.
aaa sonuç şaşırtıcı! neden? conan'a verirler diyorum... heh zaten john oliver da aynı şeyi söyledi.
EN İYİ TALK SHOW: LAST WEEK TONIGHT WITH JOHN OLIVER
norm macdonald'ı ve conan'ı yeniden andı bu arada. çok tatlı bi adam.

EN İYİ SKEÇ DİZİSİ: SATURDAY NIGHT LIVE
yani bu kategoride başka adayların olması kadar saçma bir şey yok zaten.
lorne michaels sahnede. o da norm macdonald'ı andı.

schitt's creek ekibi sahnede ah canlarıııım!
inanılmaz şıklar! prompterda bi sorun olduğunu söylüyorlar, bu da skecin bir parçası belli ki.
EN İYİ SENARYO (yazım? yazarlık?), KOMEDİ: HACKS 
oooo! adminizin kalbinden tabii ki pen15 geçiyordu, the play bölümüyle adaylardı bi de, allahım, allahım, muhteşemdi. ama neyse, hacks'i de çok seviyorum.
EN İYİ YÖNETMEN (yönetim?), KOMEDİ: LUCIA ANIELLO, HACKS

samira wiley sahnede... saçları uzamış.
ooo costanza'lı zoey deschanel'li filan skeç. hiç emmy kazanmamış oyuncular bir arada bi support grup. fred savage ahahhaah!

bowen yang'ciğim sahnede şu an.
EN İYİ KADIN OYUNCU, KOMEDİ: JEAN SMART, HACKS
az önce kendi kendime spoiler yedim başka bi fotoğrafa bakiyim derken bu konuda o yüzden şu an şaşkın değil yalnızca ÇOK SEVİNÇLİYİM! mare of easttown'daki arkadaşlarını kutladı, kocasını çok yakın zamanda kaybetmiş. admin yine ağlıyor. hannah'ya teşekküer etmicek mi dicektim ki sona bırakmış meğersem.

jennifer coolidge sahnede. o da ikinci baharını yaşayanlardan. ya da ilk baharını, bilemiyorum.
EN İYİ ERKEK OYUNCU, KOMEDİ: JASON SUDEIKIS, TED LASSO
olivia wilde'a teşekkür edecek mi diye bekliyorum. bu sefer etmedi. en iyi komedi dizisini aldığında eder belki.

EN İYİ YARIŞMA PROGRAMI: RU PAUL'S DRAG RACE

conan bi olaylar çıkarıyo arkada akademinin başkanı adam konuşurken. salon koptu. hala da kimse adamcağızı dinlemiyo. governor's ödülünü takdim ediyomuş meğer. daha doğrusu takdim etmesi için gayle king'i çağırıyomuş.
debbie benim için fame demek. tabii şimdilerde de grey's anatomy.
ellen pompeo, ava duvernay, michael douglas ve jada pinkett sahnedeler. fame çalıyo! ahhh! şahane. saati durdur umrumda bile değil konuşucam diyo. dansla yoğrulmuş insanların başka türlü bir ışığı enerjisi mutluluk saçıntısı oluyo. bu kadın da öyle.

reservation dogs ekibi sahnede. televizyonun ilk tamamen yerli kamera önü ve arkası ekibinin elinden çıkıyor dizi taika waititi önderliğinde.

EN İYİ YÖNETMEN, MİNİ DİZİ/TV FİLMİ: SCOTT FRANK, THE QUEEN'S GAMBIT
michaela coel kazansın istiyordum elbette, gitti hemen kazananın elini sıktı. öyle de koca yürekli bi insan işte bebeğim, evet, yine ağlıyorum, ama bu sefer kazanana değil, kaybedene. müziği kapatmaları konusunda scott frank bir hayli ciddiydi ve sözünü dinletmeyi de başardı. hadi artık ama çok uzattı. anya'yı sona bırakmış bu da. (anya'nın saçları hakkında konuşmalıyız azizim.)

patrick stewart sahnede. bu ses. her şeyden önce de aklıma american dad'deki karakterinin gelmesi çok komik bence.
EN İYİ SENARYO, MİNİ DİZİ/TV FİLMİ: MICHAELA COEL, I MAY DESTROY YOU
ay ben şu an nasıl mutluyum! demin senaryo ödülü veriliyor sanmıştım meğer yönetmenmiş. sözlerimi geri aldım yani. bi nebze. şu an golden globe'ların öcü alınmış oldu.

sarah paulson ve beanie feldstein sahnedeler.
EN İYİ KADIN OYUNCU, MİNİ DİZİ/TV FİLMİ: KATE WINSLET, MARE OF EASTTOWN
yaaaani! çok mutluluk elbette! şimdi eminim çok da güzel konuşacak bitanelerin bitanesi! 

taraji p. henson sahnede. sevemediğim birisidir. kılık kıyafeti saçı başı güzel.
EN İYİ ERKEK OYUNCU, MİNİ DİZİ/TV FİLMİ: EWAN MCGREGOR, HALSTON
ay ben de gelmiş midir diyorum, yok bi de gelmicekti! halston'ı unutuvermişim adeta. asla yaşlanmicak sanırım. ewan hep çok yakışıklı namıssız! ay bak sen git mary'ye methiyeler düz! ayyy eski karısı olmadığım için çok mutluyum şu an. değişik bi ruh hali içindeyim anlaşılan. ahahhaah.

tracee ellis ross ve anthony anderson sahnedeler. ödül törenlerinin en çok kaybeden çifti!
EN İYİ KADIN OYUNCU, DRAM: OLIVIA COLMAN, THE CROWN
çok şaşırdı bitanem. aaaa emma corrin bone takmış. literally. silikon yani. ya babasını andı keşke burda olsaydı diye, yakın zamanda kaybetmiş. ben yine ağlıyorum.

catherine zeta jones. bu kadın high fidelity'deki karakterinin aynısı gerçek hayatta. inanmıyorsanız seth meyers performansını izleyin.
EN İYİ ERKEK OYUNCU, DRAM: JOSH O'CONNOR, THE CROWN
vay vay vay!

aidy bryant'çığım sahnede.
en iyi canlı şov'u colbert ve ekibi aldılar seçim gecesi yayınlarıyla. conan da arkada. rol çalmaya çalışıyo. 
en iyi pre-recorded ise: hamilton. bob burnham alır belki diyordum.

uzo adouba sahnede. in memoriam.
take me to your river. good choice.
ay olympia dukakis de gitmiş ya... michael k. wiliams'la bitirmişler. iyi olmuş.

awquafina sahnede.
EN İYİ DİZİ, KOMEDİ: TED LASSO
sonucu duymadan yazdım zaten. çünkü yani. :)

adrien brody sahnede nedense.
hala dram kategorisindeki adaylardan birinin bridgerton olmasını sindirmeye çalışıyorum...
EN İYİ DİZİ, DRAM: THE CROWN

angela bassett sahnede, yine çok güzel.
EN IYİ DİZİ, MİNİ/ANTOLOJİ/TV FİLMİ: THE QUEEN'S GAMBIT


iyi geceler, tatlı rüyalar ve hatta iyi günler dilerim btnms!