altın küre, resimli kitap



birkaç gün önce adayları duyurmuş, yorumladığım yeni bir listeyi paylaşacağımı söylemiştim, sözümde de duruyorum. en sevdiğimiz komik kadınlar tina fey ve amy poehler tarafından sunulacak ödül töreni 13 ocak'ta, uykunuzu şimdiden alsanız iyi edersiniz, ben bütün gece ayakta olacağım.









en iyi film, dram: bu kategoride ödülü ben affleck'in filmi argo alırsa biraz darılırım. henüz izlememiş olmama rağmen pi'nin yaşamı'ndan ise pek bir ümitliyim. katherin bigelow'un zero dark thirty'si eğer the hurt locker gibi bir şeyse bir zahmet kenarda kalsın, dikkate dahi almak istemiyorum, artık yeter. geriye ne kaldı? lincoln... hmm... amerikan başkanları beni nasıl da ilgilendirmiyor anlatamam, ama daniel day lewis var işin içinde... o halde yandan da olsa bir bakarım. ama yine de bu kategoride değil de oyunculuklarıyla ödül alırsa daha çok sevinirim. bu durumda ben güzel olacağından şüphe duymadığım django unchained/kır zincirleri'ne oynuyorum, yani tarantino'nun leonardo'lu, waltz'lu son filmine...


en iyi film, komedi: kalbim moonrise kingdom'la atıyor. senenin en tatlı filmiydi. hatta keşke yeniden izlesem de içim ısınsa (atilla'ya izletmek iyi bir bahane olabilir). yemen'de balık avı güzel bir pazar filminden başka bir şey değildi (ki bu da az değil), adayları oylayanların biraz sıkıldıklarını ve film bulamadıklarını düşünüyorum... tabii en büyük düşman les miserables, izleyeceğim ve belki de seveceğim (şüpheliyim içinde anne hathaway var) fakat anlamıyorum neden tekrar çekilmiş olduğunu, yetmedi mi? yedi sapıklar ise heyecanla beklediğim bir filmimiz, egzotik otel marigold ise hiç ilgimi çekmiyor doğrusu... ikinci bahar yaşıyor ömrüm...

  • the best exotic marigold hotel
  • les miserables
  • moonrise kingdom
  • salmon fishing in the yemen
  • seven psychopaths

en iyi erkek oyuncu, dram: burada ödülü neredeyse hiç tartışmasız, lafı dolandırmadan daniel day lewis'e verecekler. denzel'ın da hakkını yemeyebilirler, henüz bahsetmemiş olsam da flight/uçuş hiç fena bir film değil... peki benim kalbimden kim geçiyor: hiç tartışmasız, lafı dolandırmadan: joaquin phoenix.


en iyi kadın oyuncu, dram: marion cotillard'ın pas ve kemikteki oyunculuğunun çok iddialı olduğu konuşuluyor. ben de çok merak ediyorum filmi. rachel weisz çok başarılı biri, her zaman öyle, eminim hak etmiştir adaylığı, helen mirren da keza, ancak fark ediyorum ki adaylardan hiçbirinin performansını henüz görmedim, o halde, haddimi bileyim...

  • jessica chastain-zero dark thirty
  • marion cotillard-de rouille er d'os/rust and bone
  • helen mirren-hitchcock
  • naomi watts-lo impossibile
  • rachel weisz-the deep blue sea

en iyi erkek oyuncu, komedi: jack black, ödül kazanmasından haz duyacağım birisi. bradley cooper pompalanabilsin diye, aday edildi tahminim. ve fakat bu kategorinin birincisi pek tabii hugh jackman olacaktır, boşuna kafa yormayalım yani.


  • jack black-bernie
  • bradley cooper-silver linings playbook
  • hugh jackman-les miserables
  • ewan mcgregor-salmon fishnig in the yemen
  • bill murray-hyde park on hudson

en iyi kadın oyuncu, komedi: hope springs yılın en sıkıcı filmiydi, meryl streep dahi kurtaramadı o filmi. judi dench malum, kraliçeden onaylı, neden olmasın? emily blunt'ı ben şahsen çok seviyorum, o yüzden bütün ödülleri kazanabilir itirazım olmaz, heh maggie smith de öyle, yalnız kendisi downton abbey ile de aday o sebeple bilemedim şimdi...



yardımcı kadın oyuncu: amy adams! yüzde bin. ama anne hathaway'e verecekler ödülü, bakın şimdiden uykularım kaçıyor, nasıl olur ya, bir kere geri zekalı birisi anne, yani her işletmede bir bedensel özürlü çalışmalı diye mi anne hathaway kapıyor bu rolleri anlamıyorum. evet çok fenayım, biliyorum. neyse, nicole kidman da kazanabilir bakın, seviyor ve yeniden doğuşunu destekliyorum. kadın oscarının ve botokslarının gazabına uğradı yazık!

  • amy adams-the master
  • sally field-lincoln
  • anne hathaway-les miserables
  • helen hunt-the sessions
  • nicole kidman-the paperboy

yardımcı erkek oyuncu: leonardo alsın istiyorum, philip seymour hoffman alacak biliyorum. christoph waltz da olabilir bakın... neyse, kader... 

  • alan arkin-argo
  • leonardo di caprio-django unchained
  • philip seymour hoffman-the master
  • tommy lee jones-lincoln
  • christoph waltz-django unchained

en iyi yönetmen: bir film ödülü hak ediyorsa, yönetmeni de direk hak etmiş sayılmaz mı? yönetmenin gücünü nerede hissederiz, nerede devreye girer o güç? ang lee alsın istiyorum ama, çünkü ben ang lee'yi hep çok sevdim.
  • ben affleck-argo
  • kathryn bigelow-zero dark thirty
  • ang lee-life of pi
  • steven spielberg-lincoln
  • quentin tarantino-django unchained

en iyi senaryo: hmmm işte bu zor, çünkü hiç birisini de izlemedim. ama amour'un aday olduğu tüm kategorilerde ödülü kazanabileceğini hissediyorum. çünkü haneke sınıftaki o en başarılı ama aynı zamanda da entelektüel çocuk. çok sessiz, çok çalışkan, derinden. adaysa kazanır.
  • amour
  • django unchained
  • lincoln
  • silver linings playbook
  • zero dark thirty

en iyi müzik: sıradaki ödüle geçelim...
  • anna karenina
  • argo
  • cloud atlas
  • life of pi
  • lincoln

en iyi animasyon: brave. şu sayfalarda nice bahsettim. hala da arkasındayım.

  • brave
  • frankenweenie
  • hotel transylvania
  • rise of the guardians
  • wreck-it ralph

en iyi yabancı film: yukarıda da bahsettiğim gibi, amour. gerçi işte liste pek kuvvetli. eğer jüri üyeleri keyif modundalarsa oylarını son derece sevimli intouchables'tan yana da kullanabiliriler, nasıl da sıcacık bir şeydi o ya. neyse bir yandan rust and bone da var, işte şu marion cotillard'ınki. kon tiki'yi bana küçükken babam okumuştu, film norveç yapımıymış, güzel de görünüyor... bir diğer kuzeyli de en kongelig affaere, tabii ki maks middelsen oynuyor, adam iskandinavyanın kralı adeta, avustralyanın russel crowe'u gibi mesela. seviyorum, o ayrı.





TV 
adaylarımı belirlerken daha çok zorlandığım tivi kategorisine hoş geldiniz sevgili izleyiciler. sizin de konuyla ilgili yorumlarınızı aşırı derecede merak ediyorum. 

en iyi dizi, komedi: ah ah, bu kategoride büyük bir eksiğimiz var: parks and recreation. o sebeple kırgınım. smash'in bu listede yer almasını kesinlikle anlamıyorum aynı şekilde the big bang theory'den de sıkılmadınız mı artık diyorum. sonuç olarak oyumu; bu kategorinin asıl hedefi modern family ile yeni göz ağrımız girls arasında paylaştırıyorum. episodes'a da mansiyon veriyorum. yani en iyi komedi dizisi değil sonuçta hem dediğim gibi: where is parks and recreation, sorry me, where is sorry?

en iyi dizi, dram: şimdiiii, madem american horror story mini me klasmanında değerlendiriliyor o halde downton abbey'nin burada ne işi var? sonuç itibariyle oyum the newsroom ile boardwalk arasında bir yerlerde. hmm tam bunu derken homeland'e takıldı gözüm, ve fakat ikinci sezon ilki kadar parlak değil mi ne sanki ha? (severek izliyoruz o ayrı, bu arada sezon finali neydi öyle? coşkun.)

en iyi mini dizi, tv filmi: hiçbirisini izlemedim. the hour için patronum çok güzel dedi, ben de heyecanlıydım hakkında, bir izliyim size de aktarıcam. the girl de artık izlenebilir durumdaymış, hani sienna miller'lı hitchcock minisi.
  • game change
  • the girl
  • hatfields & mccoys
  • the hour
  • political animals

en iyi kadın oyuncu, dram: glenn close'un damages ile son adaylığı, ne de olsa dizi beşinci sezonuyla ekranlarımıza veda etti, ama ödülü daha önce aldı mı? aldı. e o zaman önünü açalım, kime açalım? michelle dockery diyorum, hem amerikalılar da iyice ısınmışken ingiliz soyluları ve hizmetkarlarının gündelik yaşamına...


en iyi erkek oyuncu, dram: hepiniz çok hoş çok karizmatik adaylarsnız evet, ama lütfen, bu sefer, açılın, jon hamm'e yol verin, istirham ediyorum, mad men'i mad men yapan adamdan bahsediyoruz. biliyorum saçmaladım şimdik. mad men'i mad men yapan kişi matthew weiner, ama yani, jon hamm olmasa, don draper olmasa ne yaparık biz ha?
  • steve buscemi-boardwalk empire
  • bryan cranston-breaking bad
  • jeff daniels-the newsroom
  • jon hamm-mad men
  • damien lewis-homeland

en iyi erkek oyuncu-komedi: louie. kısa, öz ve kızıl.

  • alec baldwin-30 rock
  • don cheadle-house of lies
  • louis ck-louie
  • matt leblanc-episodes
  • jim parsons-the big bang theory

en iyi kadın oyuncu, komedi: amy poehler. kısaca. özce. hadinizi bilin. sinirlendirmeyin.


mini dizi, tv filmi erkek oyuncu: burada da oyum sherlock'umuza gidecek. tabii bunun sebebi listedeki diğerlerinin performanslarını bilmiyor oluşum. 




mini dizi, tv filmi kadın oyuncu: sienna miller'ın olsa bari. gerçi eminim çok başarısızdır. çok güzel ama pek beceremiyor bu işi tatlışkom. julianne moore'un alacağından şüpheleniyorum bu sefer de, biliyorsunuz emmy'lerde yine kazanmıitı kendisi geçtiğimiz eylül ayında.

  • nicole kidman
  • jessica lange
  • sienna miller
  • julianne moore
  • sigourney weaver

en iyi yardımcı erkek oyuncu: buradaki eksiği açıklıyorum: nick offerman. parks and recreation'ın ron swanson'ı. kafayı yemiş olmanız gerekir. sorumlusu kimse çıksın anlatsın, neden aday değil? illa birisini seçeceksem o da new girl'ün schmidt'i max greenfield olacaktır.

en iyi yardımcı kadın oyuncu: sofia vergara. sonuçta arkadaşım sayılır. size o fotoğrafı göstermedim mi ben yoksa? aaaa! bakın, ben ve kadim dostum sofi'


  • hayden panettiere-nashville
  • archie panjabi-the good wife
  • sarah paulson-american horror story
  • maggie smith-downton abbey
  • sofia vergara-modern family